Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@19:16:34 GMT

تعداد سدهای بزرگ آذربایجان شرقی به 16 سد رسید

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۳۶۵۷

تعداد سدهای بزرگ آذربایجان شرقی به 16 سد رسید

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با بیان این‌که بسیار مفتخریم که با آبگیری دو سد "قیز قلعه سی" و "گردیان" تعداد سدهای بزرگ استان به 16 سد رسید، گفت: فعالیت‌ها و اقدامات چشمگیری طی سال‌های گذشته انجام یافته به طوری‌که تنها در سه سال اخیر چهار سد در استان به بهره برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسف غفارزاده روز دوشنبه در آیین افتتاح طرح‌های آبی استان با حضور وزیر نیرو، با بیان اینکه در نهمین هفته از پویش" # هرهفته الف-ب-ایران"، سه پروژه بزرگ آبی در آذربایجان شرقی به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: امروز با حضور وزیر محترم نیرو، سدهای قیزقلعه سی و گردیان را در شهرستان‌های خداآفرین و جلفا آبگیری و شبکه پایاب سه هزار و 350 هکتاری یکانات در شهرستان مرند به بهره برداری رسید.

وی افزود: کل مساحت این سه پروژه 3360 هکتار بوده و برای این پروژه ها 940 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی متذکر شد: سد قیزقلعه سی، اولین پروژه افتتاح شده از زیرمجموعه طرح‌های بزرگ خداآفرین به عنوان بزرگترین طرح آبی شمالغرب کشور بوده که به مخزنی به حجم 62 میلیون متر مکعب احداث شده است.

غفارزاده خاطرنشان کرد: با تکمیل پایاب سد قیز قلعه سی که 97درصد پیشرفت فیزیکی دارد، موجب آبیاری 74 هزار هکتار از اراضی مستقیم دشت مغان در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد؛ بهره برداری این سدها، باعث ایجاد آسایش و امنیت مرزنشینان شود؛ همچنین از تمامی پیمانکاران و مسئولان محترم که در طول انجام این پروژه در کنار ما بوده‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

به گزارش ایسنا، گفتنی است؛ امروز همچنین، پس از افتتاحیه‌های هفته نهم پویش، با حضور وزرای نیرو و انرژی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، پنجاهمین سال بهره‌برداری مشترک از سد ارس جشن گرفته خواهد شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی وزارت نيرو سد آذربایجان شرقی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۳۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید

ابوالحسن عالی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اجرا پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال ۴۱ خانوار با ۱۲۳ نفر از مزیت این پروژه برخوردار شدند.

وی بیان کرد: منابع تامین آب این پروژه خط کوثر و چاه است و در قالب طرح جهاد آبرسانی و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال در دهه فجر سال قبل عملیاتی شد که با همت و تلاشی مضاعف پیش از آغاز فصل تابستان به مرحله بهره‌برداری رسید.

عالی اظهار کرد: پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستا‌های کردوان سفلی، شیخیان ماری و شیخیان سلنجی نیز همزمان با روستای چاه حسین جمال عملیاتی شده است که روند اجرا آن با سرعت قابل قبولی پیش می‌رود.

وی افزود: افزایش سطح بهداشت و سلامت آب شرب و همچنین تقویت پایداری آب شبکه از اولویت‌های اصلی در اجرا پروژه‌های نوسازی شبکه‌های آبرسانی به شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی
  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد