Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@09:41:47 GMT

ثبت تصویر یک کهکشان مارپیچی توسط هابل

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۳۶۹۱

ثبت تصویر یک کهکشان مارپیچی توسط هابل

تلسکوپ فضایی «هابل» به تازگی موفق به ثبت تصویری بی‌نظیر از کهکشان مارپیچی NGC ۵۰۳۷ شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی mashable، سازمان فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرد: تلسکوپ فضایی هابل در حال چرخش در اطراف صورت فلکی «دوشیزه» ، نگاهی به کهکشان مارپیچی NGC ۵۰۳۷ انداخت و تصویر بی نظیری را از این کهکشان ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کهکشان که در فاصله تقریبی ۱۵۰ میلیون سال نوری از زمین واقع شده است، برای اولین بار در سال ۱۷۸۵ توسط ستاره شناس و آهنگسازی به نام « ویلیام هرشل » ثبت شد. این تصویر جدید و فوق العاده دقیق از کهکشان، ترکیبی از تصاویر گرفته شده با دوربین عریض سه هابل است.

در میان تعداد انگشت شماری از نورهایی که ظاهر می شوند، کج شدن کهکشان از دید هابل یک امر تداعی کننده است. به نظر می رسد که این کهکشان در حال آرامش است، در وسعت فضا خفته است و بازوهای گازی آن از مرکز پر نور و ستاره اش خارج می شود.

کهکشان های مارپیچ فراوان ترین کهکشان های مشاهده شده در کهکشان ما هستند. کهکشان راه شیری نیز مارپیچی است و با سرعت نامحسوس ۲۰۹ کیلومتر در ثانیه (۱۳۰ مایل در ثانیه) می چرخد.

NGC ۵۰۳۷ یکی از هفت هزار و ۸۴۰ کهکشانی است که در فهرست عمومی جدید سحابی ها و خوشه های ستاره ای که در سال ۱۸۸۰ تنظیم شده، قرار گرفته است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۳۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلوپ هنوز ناراحت است که چرا این ستاره را نخرید

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول امشب در بازی هفته سی و ششم لیگ برتر انگلیس به مصاف تاتنهام رفت و با نتیجه 4-2 این تیم را شکست داد.

در بازی مقابل تیم تحت هدایت یورگن کلوپ، سون هیونگ مین در کنار ریچارلیسون یکی از گل‌های تاتنهام را به ثمر رساند.

ویدیویی از کلوپ توسط تماشاگران حاضر در آنفیلد منتشر شده که نشان می‌دهد مربی آلمانی پس از سوت پایان بازی در میانه میدان به سمت مهاجم کره‌ای می‌رود و او را در آغوش می‌گیرد. از برخورد این دو با یکدیگر مشخص است که رابط صمیمانه‌ای با یکدیگر دارند و با روی خوش از یکدیگر استقبال کردند.

کلوپ یکی از طرفداران جدی سون است و قبلا این را در صحبت‌هایش به وضوح اعلام کرده بود. او در نوامبر 2021 به شبکه کره ای کی‌بی‌اس نیوز گفته بود:"یکی از بزرگترین اشتباهات زندگی من این است که با سون هیونگ مین قرارداد نبستم. او بازیکن بزرگی است."

کلوپ در سال 2013 نتوانست سون را به دورتموند منتقل مند و این ستاره کره‌ای با قراردادی به ارزش 10 میلیون یورو به بایرلورکوزن رفت.

دیگر خبرها

  • عکس| ستاره محروم فرانسه بازیگر شد!
  • دلیل عدم تمدید قرارداد ستاره WWE قلدری بود!
  • نیمار برای رفتن پیش مسی، ام باپه را مصدوم کرد! (فان) / فیلم
  • عکس| جشن تولد بکام به همراه آشپز معروف!
  • کلوپ هنوز ناراحت است که چرا این ستاره را نخرید
  • مسی تغییر ژنتیکی داده شد!
  • این تیم واقعا اف‌سی کول پالمر است! (عکس)‏
  • دلیل دوری ستاره کشتی ایران از تمرینات مشخص شد
  • ارتباط بلوتوثی با فضا برقرار شد
  • برقراری نخستین ارتباط بلوتوثی با فضا/ مقرون به‌صرفه و کارآمد