Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@13:20:18 GMT

کشف ۳ میلیارد ریال کالا طی ۸ روز در فارس

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۴۱۳۶

کشف ۳ میلیارد ریال کالا طی ۸ روز در فارس

ایسنا/فارس معاون بازرسی‌ و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: طی روزهای اول تا هشتم خرداد امسال، بالغ بر ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف شده است.

مهدی حسنی دوشنبه ۱۰ خرداد به خبرنگاران گفت: اقلام کشف شده شامل روغن، شکر، برنج، جو و ذرت بوده که منجر به تشکیل بیش از یک میلیارد ریال پرونده تخلف احتکار روغن، ۱۶۱ میلیون ریال پرونده تخلف شکر، بیش از ۴۶ میلیارد ریال برنج و ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال پرونده تخلف احتکار، شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای یک عمده فروش به دلیل احتکار روغن، برنج و شکر پرونده تخلف ثبت شده است، گفت: این واحد عمده فروشی علی‌رغم تعریف شبکه توزیعی مصرف کننده، اقدام به عرضه بیش از ۴۲۰ کیلوگرم برنج خارج از شبکه تنظیم بازار کرده بود.

حسنی ادامه داد: طی گزارش واصله مبنی بر احتکار انواع روغن نباتی و شکر در خانه‌ای در شیراز، بازرسان به محل مراجعه کرده و با دستور قاضی تعزیرات وارد منزل شده و حدود ۸۰۰ حلب روغن ۵ کیلویی و ۵۰۰ کیلوگرم شکر کیسه‌ای کشف کردند.

این مقام مسئول سازمان صمت استان فارس گفت: براساس ادعای صاحب خانه، آن محل به عنوان انبار استفاده می‌شده اما بررسی‌ها نشان داد که چنین مکانی در سامانه جامع انبارها ثبت نشده است، براین اساس پرونده‌ تخلفی به ارزش ۶۱۰ میلیون ریال برای صاحب کالا تشکیل شد.

وی به کشف ذرت و جو احتکار شده در یکی از شرکت های تعاونی نیز اشاره و اضافه کرد: در این مکان، ۵۰ تن ذرت و ۵۰ تن جو به صورت غیرقانونی انبار شده بود که منجر به تشکیل پرونده تخلف به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال شد.

حسنی با تاکید بر الزام ثبت مراکز نگهداری کالا، از سوی عمده فروشان و شرکت‌های پخش کالا، در سامانه جامع انبارها، گفت: صاحبان واحدهای ذخیره‌سازی یا نگهداری کالا اعم از انبار و سردخانه‌ موظف هستند با مراجعه به سامانه جامع انبارها به آدرس www.nwms.ir نسبت به ثبت الکترونیکی مشخصات و اطلاعات کالاهای موجود در انبار و ورود و خروج کالا اقدام کنند.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس ضمن یادآوری اینکه هرگونه تخلفی منجر به برخورد قانونی خواهد شد، افزود: در صورت شناسایی تخلفات علاوه بر عرضه کالاها در شبکه دولتی، متخلفان به پرداخت جریمه برابر با ۷۰ درصد ارزش کالای کشف شده محکوم خواهند شد.

حسنی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند هر نوع تخلف اقتصادی را از طریق سامانه۱۲۴ ستاد خبری این سازمان اطلاع دهند، تا بازرسان در سریع‌ترین زمان آن را مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کالای قاچاق احتکار کالا سامانه جامع انبارها سازمان صمت استان فارس مهدی حسنی میلیارد ریال میلیون ریال پرونده تخلف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۴۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم

دکتر زهرا عرب زاده گفت: شاید مکمل‌ها به انداره دارو‌ها اثرات سوء و اثرات درمانی نداشته باشند، ولی خرید مکمل‌ها از جایی غیر از داروخانه‌ها ممکن است مشکلاتی از جمله مغایرت ترکیبات روی جلد با محتویات مکمل و احتمال انقضای تاریخ مصرف را به وجود بیاورد.

دکتر زهرا عرب زاده، دکتر داروساز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در خصوص فروش دارو و مکمل‌ها در سایت‌ها و پیج‌های اینستاگرامی اظهار داشت: قوانین موجود در سازمان غذا و دارو مشخص کرده که فروش مواد دارویی و مکمل‌ها و کالا‌های سلامت محور باید فقط از طریق داروخانه‌های معتبر انجام شوند و خرید اینگونه کالا‌ها از سایت‌های مختلف که مجوز سازمان غذا و دارو را ندارند و داروساز نظارتی بر آن‌ها ندارد تخلف محسوب میشود.

وی افزود: من خود شاهد فروش آمپول‌های تزریقی در سکو‌های اینترنتی از جمله اینستاگرام بوده ام؛ توصیه ما این است که شهروندان با مشاهده این موارد حتما تخلف صورت گرفته را به سازمان غذا و دارو اطلاع دهند، چون کالا‌هایی که خارج از داروخانه‌ها به فروش میرسند ممکن است دارای برچسب اصالت کالا نباشند.

دکتر عرب زاده اشاره کرد: شاید مکمل‌ها به انداره دارو‌ها اثرات سوء و اثرات درمانی نداشته باشند، ولی خرید مکمل‌ها از جایی غیر از داروخانه‌ها ممکن است مشکلاتی از جمله مغایرت ترکیبات روی جلد با محتویات مکمل و احتمال انقضای تاریخ مصرف را به وجود بیاورد.

عرب زاده در ادامه گفت: دارو‌ها و مکمل‌ها برچسب اصالت وزارت بهداشت را دارا هستند و همچنین دارای کد و تاریخ انقضاء هستند که شهروندان برای اطمینان از تایید اصالت این کالا‌ها میتوانند کد کالای مورد نظر را در سامانه تی تک به آدرس (https://ttac.ir/) وزارت بهداشت که زیر نظر سازمان غذا و داروست چک کنند و از اصالت کالا مطمئن شوند.

وی در آخر تصریح کرد که باور‌های اشتباهی وجود دارد که مکمل‌ها ممکن است خواص تقویت کننده داشته باشند و جلوی بیماری‌ها را بگیرند، ولی در واقعیت مکمل‌ها بیشتر مناسب افرادی هستند که مشکلات سوء جذب دارند و نمیتوانند به صورت متنوع مواد غذایی مصرف کنند. ولی اکثر افراد به صورت سرخود و بدون نسخه پزشک اقدام به تهیه مکمل‌ها میکنند که توصیه میشود اگر تغذیه مناسب و متنوعی دارند و مشکل خاصی ندارند اقدام به تهیه مکمل بدون نسخه پزشک نکنند.

دیگر خبرها

  • برنج و روغن شامل ارز ترجیجی شد
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • محکومیت ۱۰ میلیاردی، تاوان سوء استفاده از کارت سوخت شهروندان
  • تعزیرات گران‌فروشان بازار ‌زنجان را نقره داغ کرد
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان