Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سعید نمکی ظهر امروز در بیست و هشتمین آیین پویش ره سلامت در سالن الغدیر استانداری گیلان با اشاره به روند ورود کرونا ویروس به گیلان اظهار کرد: گیلان از اولین استان‌هایی بود که مورد  هجمه ویروس کرونا قرار گرفت و اقدامات انجام‌شده در مدیریت این بحران از سوی همگان قابل‌تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیوند عمیق ملت ایران در  دفاع از کشور، در دو بحران جنگ تحمیلی و شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی، دشمن‌  و سلاح‌های آن‌ها  قابل‌تشخیص  بود، اما در بحران و جنگ کرونا این‌چنین نبود  و تمام تلاش ما  برای واردات کالایی همچون ماسک بود  که تحریم‌های ظالمانه آمریکا باعث شرمندگی ما  در برابر مدافع سلامت همچون نرجس خانعلی‌زاده شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مقایسه دوران کنونی با دوران ابتدایی شیوع ویروس کرونا، گفت: از ابتدای شیوع کرونا در گیلان و قم با توجه به اینکه ویروس کرونا مرزی نمی‌شناخت، خود را برای مدیریت مقابله با ویروس کرونا آماده کرده و با خلاقیت و نوآوری، کیت‌های تشخیص را طراحی کردیم.

نمکی با اشاره هم‌زمانی دوران بسیار سخت کرونا با تحریم‌ها، بیان کرد: اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا از یک‌سو و بحران مالی دولت و فشار اقتصادی از طرف دیگر، مدیریت بحران کرونا را بر ما بسیار سخت کرده بود اما در این سرزمین،  با برنامه‌ریزی‌ها در مدیریت این بحران در مقایسه با سایر کشورها موفق‌تر عمل کردیم.

وی با اشاره به چموشی ویروس کرونا و رو به خموشی‌ نرفتن آن، افزود: ویروس کرونا هرروز چموش‌تر از گذشته می‌شود و ادعا‌ها مبنی بر اینکه با گرما و سایر ادله از بین خواهد رفت، صحیح نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، توسعه زیرساخت‌ها در اوج تحریم و کرونا را از نقاط عطف دوران کنونی دانست و گفت: برای افتتاح  ۱۴۰۰ پروژه با افزایش ۱۴ هزار تخت تا مردادماه ۱۴۰۰، به نیت ۱۴ معصوم برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

نمکی با اشاره به افزایش ۶۰۰ تخت درمانی عادی در گیلان، بیان کرد: علاوه بر این، ۸۰ تخت ICU نیز در گیلان به بهره‌برداری رسیده و همچنین هزار نیرو در وزارت بهداشت استخدام می‌شوند که تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی نیز از این قاعده مستثنا نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افزایش آزمایشگاه در کشور، در سال‌های اخیر گفت: در سال‌های گذشته، فقط دو آزمایشگاه بزرگ در کشور وجود داشت ولی  اکنون ۳۶۰ آزمایشگاه بزرگ در کشور احداث و راه‌اندازی شده است.

نمکی با بیان  اینکه  بیش از سه هزار صفحه مکاتبه با دنیا در رابطه با واکسیناسیون داریم، خاطرنشان کرد: برخی از کشورها درخواست آزمایش واکسن کرونا را روی ایرانی‌ها  داشتند، اما ما اجازه ندادیم و حقارت را نپذیرفتیم.

 وی با اشاره به این مطلب که هر ایرانی در هر جای دنیا در بدنش واکسن ایرانی دارد و ما امید داریم بهترین واکسن کرونا را خواهیم ساخت، تصریح کرد: مطالعات فاز دوی  انستیتو  پاستور و برکت، تکمیل‌شده و فاز سوم نیز در حال پیشرفت بوده و با شروع فاز سوم که تولید انبوه و تزریق است، در خردادماه و پایان بهار یعنی هفته آینده، تزریق واکسن ایرانی برای  واکسیناسیون آماده است.

مقام عالی وزارت بهداشت، واکسن مشترک ایران با کوبا و پس‌ازآن برکت و رازی را  از بهترین واکسن‌های کرونا در جهان  عنوان کرد و افزود: تا پایان خردادماه و حداکثر تا تیرماه، جمعیت بالای ۶۰ سال، بیماران سرطانی و خاص نیز  واکسینه خواهند شد که با اجرای این برنامه، از مرگ‌ومیر ۸۰ درصد مردم کشور پیشگیری خواهد شد.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تزریق واکسن ایرانی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۴۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا

برخی همچنان بر این باور هستند که واکسن‌های ویروس کرونا، عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته است. 

فرانسوا ژاویه فومو تاموزو، فوتبالیست سابق اهل فرانسه و کنگو، علیه شرکت‌های فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او معتقد است این شرکت‌ها که سازنده واکسن کووید-۱۹ هستند، بر حرفه او تأثیر گذاشته‌اند.

طرفداری | به گزارش اکیپ، فومو تاموزو در حالی که حالا در سن ۲۹ سالگی بازنشسته شده است، علیه شرکت‌های داروسازی فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او می‌خواهد مشخص شود که آیا واکسن کووید-۱۹ نقش مهمی در مصدومیت‌های او داشته که به شدت بر حرفه وی تأثیر گذاشته است. فومو تاموزو که پیش از خداحافظی از فوتبال در تیم‌های اوسر، یو اس کویوی-روئن، ماریتیمو و استاد لاوال بازی می‌کرد، همچنین از فدراسیون فوتبال فرانسه به دلیل تحت فشار گذاشتن بازیکنان زیر نظر خود برای واکسینه شدن، شکایت کرده است.

به گفته‌ این بازیکن، از زمان واکسیناسیون، مصدومیت‌های پی در پی باعث آسیب به دوران حرفه‌ای او شده است: درد زانو (گونالژی)، تاندونوپاتی و پارگی تاندون آشیل، او را ماه‌ها از زمین دور نگه داشته‌ است. این مصدومیت‌ها اکنون بر زندگی روزمره او نیز تأثیر می‌گذارد:

راه رفتن طولانی مدت به سختی قابل تحمل است، از طرف دیگر دویدن هم برایم غیرممکن است. به محض اینکه می‌خواهم به خودم فشار بیاورم، مثلاً از پله‌ها بالا بروم یا چیزی از قفسه بردارم یا حتی پایین بیایم، درد شدیدی احساس می‌کنم.

دادگاهی برای تعیین ارتباط احتمالی بین واکسن و مصدومیت‌های فومو تاموزو در نظر گرفته شده است. دادگاه پاریس در تاریخ ۲ جولای جلسه‌ای برای این پرونده برگزار خواهد کرد تا در مورد لزوم تشکیل هیئت کارشناسان که وظیفه آن‌ها تعیین ارتباط (یا عدم ارتباط) بین دوزهای واکسن و مصدومیت‌های این بازیکن ۲۹ ساله است، تصمیم‌گیری کند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد