Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رضا فدایی مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نمونه آزمایشگاهی از افراد مشکوک به بیماری سرخک در اصفهان، گرفته و جهت بررسی به آزمایشگاه ملی ویروس شناسی در تهران ارسال شده است.

او با بیان اینکه هنوز پاسخ این آزمایش‌ها مشخص و ارسال نشده است، اظهار کرد: ۶ فرد مشکوک مبتلا به سرخک، کودک هستند و دانه‌های پوستی شبیه این بیماری بر روی بدن آن‌ها ظاهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فدایی با اشاره به اینکه این کودکان در حال حاضر در منزل تحت شرایط ایزوله (جداسازی از دیگران) هستند، تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز جواب آزمایش این افراد نیامده است نمی‌توان درباره بیماری آن‌ها اظهار نظر قطعی کرد، اما ممکن است دانه‌های پوستی ظاهر شده بر روی بدن آن‌ها به دلایلی مانند حساسیت دارویی یا بیماری‌های دیگر غیر از سرخک باشد.

او با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر با سطح بالای پوشش واکسیناسیون اطفال در کشور، موارد ابتلا به بیماری سرخک بسیار انگشت شمار بوده است، اضافه کرد: ممکن است در برخی مواقع این بیماری با افزایش مقطعی رو به رو شود.

این پزشک متخصص نشانه‌های بیماری سرخک را علائم سرماخوردگی از جمله تب، قرمزی چشم و ظهور دانه‌های پوستی بر روی سر و صورت و انتشار آن در سایر نقاط بدن عنوان و خاطرنشان کرد: این بیماری بسیار مُسری است بنابراین اگر فردی به آن مبتلا شود باید در شرایط کاملا ایزوله قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه سال گذشته به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تعداد کمی از خانواده‌ها برای واکسیناسیون کودکان خود به مراکز بهداشت مراجعه نکردند، گفت: همکاران ما در مراکز بهداشت همه این خانواده‌ها را شناسایی کرده و واکسیناسیون کودکان آن‌ها را کامل کردند.

فدایی با بیان اینکه واکسیناسیون اطفال در مراکز بهداشت در حال حاضر مانند گذشته و با پوشش کامل انجام می‌شود، افزود: کودکان اتباع خارجی نیز بطور مرتب تحت پوشش برنامه‌های مراکز بهداشت و واکسیناسیون قرار دارند.

در چند روز گذشته اخباری مبنی بر شناسایی مواردی از ابتلاء به سرخک در برخی از استان‌ها و احتمال شیوع آن در کشور منتشر شد.

سرخک یکی از شایع‌ترین بیماری‌های واگیر و حاد تنفسی است که از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم با ترشحات دستگاه تنفس انتشار می‌یابد؛ بطور کلی سرخک یک بیماری دوره کودکی است که می‌تواند بصورت یک بیماری خطرناک در افراد بالغ و جوان درآید.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری سرخک دانشگاه علوم پزشکی واکسیناسیون اطفال مراکز بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۲۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان