Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، عملیات اجرایی سه طرح گازی شامل ایستگاه‌های تقویت فشار در میادین گازی هما و وراوی همچنین مرکز تفکیک میدان گاز تابناک واقع در پالایشگاه پارسیان در جنوب فارس با حضور مجازی وزیر نفت و ا اعتباری افزون بر۲۸۱ میلیون یورو آغاز شد.

با اجرای این طرحهای گازی که با هدف تامین پایدار و تضمین خوراک پالایشگاه پارسیان اجرایی خواهد شد، افزون بر ۶۰ میلیون مترمکعب در روز به سقف تولید گاز کشور نیز اضافه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر اعلام مسئولان، این طرح‌ها در مدت ۳۶ ماه اجرایی خواهند شد و اشتغالزایی برای سه هزار نفر را به همراه خواهند داشت.

نماینده مردم شهرستان‌هاى لامرد و مهر در مجلس شوراى اسلامى در این مراسم خطاب به وزیر نفت گفت: با توجه به اینکه امروز لامرد و مهر به‌ عنوان یکى از قطب‌هاى مهم صنعت محسوب مى‌شوند، لازم است شعبه‌ای از پژوهشگاه صنعت نفت براى مطالعه و شناسایى دقیق میادین گازی جدید و طرح‌های ارزش‌افزوده ایجاد شده تا زمینه حضور سرمایه‌گذاران در پروژه‌های مختلف فراهم شود. 

سیدموسی موسوی با بیان اینکه تاکنون توجه صنعت نفت به میادین مشترک پارس جنوبی بوده است تا در برداشت از کشور قطر عقب نیفتیم، افزود: اکنون که شاهد راه‌اندازی فازهای مختلف عسلویه هستیم و از این منظر عقب‌افتادگی ما جبران شده است، باید به توسعه میادین گازی بپردازیم که سالها است در خشکی کشف شده و مغفول مانده است.

وی بر لزوم توسعه میادین گازی ارم و پازن که در جنوب استان قرار گرفته تأکید کرد و افزود: میدان ارم که در نزدیکی شهرستان‌های لامرد و خنج قرار گرفته است، ۱۹ هزار میلیارد فوت‌مکعب گاز شیرین و مرغوب و ۳۵۰ میلیون بشکه میعانات گازی دارد و میدان پازن نیز که در حدود شهرستان مهر قرار دارد نیز ۲۰ هزار میلیارد فوت‌مکعب حجم در جای گاز (معادل یک فاز پارس جنوبی) و بیش از ۴۳۰ میلیون بشکه میعانات گازی قابل استحصال دارد که راه‌اندازی این میادین می‌تواند نقش مهمی در رونق تولید ملی، اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی داشته باشد.

موسوی بر لزوم توجه صنعت نفت به مسئولیت‌های اجتماعی تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: مردم باید صنعت نفت را از خود و متعلق به خود بدانند چرا که تضمین بقاى هر صنعتی در گرو ارائه خدمات اجتماعى به مردم آن منطقه است پس ضروری است پروژه‌های محرومیت‌زدایی در این منطقه اجرا شود. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس در همین راستا به جلسات خود با وزیر نفت و رئیس ستاد اجرایى فرمان امام (ره) و دستور مکتوب آنان مبنى بر به کارگیرى نیروهاى بومى در پروژه‌های تقویت فشار اشاره کرد و افزود: این دستورات باید اجرایی شود و پیمانکاران بومى که توان بسیار خوبى دارند در پیمان‌های خرد این پروژه مشغول شده و به کارگیرى نیروهاى بومى نیز در اولویت قرار گیرد.

موسوی خطاب به مسوولان دستگاه‌های اجرایى شهرستان نیز متذکر شد: ادارات باید مانع‌زدایى کنند و با ستاد اجرایی فرمان امام که با سرمایه‌گذاری چند صد میلیون دلاری اجرای این پروژه مهم را برعهده گرفته، نهایت همکارى را داشته باشند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: نفت موسی موسوی نماینده مهر و لامرد عملیات اجرایی طرح گازی میادین گازی صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۵۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری بعد از ظهر یک شنبه طی دیدار با مدیرکل و معاونان فرهنگی و اداری‌مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار کرد: حوزه فرهنگ، نیازمند توجه بیشتر است و چنانچه دغدغه مند این عرصه هستیم، لازم است از کانون و دیگر مجموعه‌های فرهنگی حمایت کنیم.

فرماندار رشت بر لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت تاکید کرد و گفت: غفلت متولیان، امکان نقش آفرینی دشمنان و تأثیر گذاری آموزه‌های آنان را در ذهن و ضمیر نسل کودک و نوجوان فراهم می‌کند.

وی بر همین اساس نیز نقش کانون را مهم ارزیابی و با قدردانی از اهتمام دست اندرکاران این نهاد فرهنگی در جهت جذب مخاطب و جذاب سازی فعالیت‌ها ادامه داد: افزایش ارتباط میان نسلی، مدیریت حضور آینده سازان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین، ایجاد بسترهای مناسب برای همراهی خانواده‌ها، از اولویت‌های مجموعه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.

عاشوری با اشاره به اهمیت افزایش سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان برای مواجهه با تهاجم فرهنگی بیگانگان و با ضروری توصیف کردن پیوست تربیتی فعالیت‌ها ادامه داد: برای فرهنگ سازی، لازم‌است از افراط و تفریط پرهیز کرده و با حمایت‌های مالی از فعالان فرهنگی و استفاده از نیروی انسانی توانمند نقش آفرین باشیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فضاهای فرهنگی در دستورکار مسئولان است و با استقبال از راه‌انداری مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان رشت تصریح کرد: با تعریف طرح‌های عمرانی مناسب از سوی کانون، نسبت به تأیید پروژه و اختصاص منابع مالی لازم اقدام می‌کنیم.

کد خبر 6097370

دیگر خبرها

  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع پرورش اسب در شهرکرد
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • رقم عجیب مصرف برق کولر‌ها در دوره گرم سال
  • لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان