Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:29:37 GMT

فشار صنایع بر بایدن برای حذف تعرفه های گمرکی

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۵۷۱۱

فشار صنایع بر بایدن برای حذف تعرفه های گمرکی

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، نشریه اقتصادی وال استریت ژورنال چاپ آمریکا در این باره نوشت: برخی اقتصاددانان و سیاستگذاران اقتصادی در آمریکا ، عامل افزایش تورم در این کشور را اعمال تعرفه گمرکی بر کالاهای وارداتی در دوره رئیس جمهوری قبلی آمریکا می دانند.

وال استریت ژورنال نوشت:دولت دونالدترامپ تعرفه های گمرکی بر برخی از کالاهای پایه همچون فولا و الوار وضع کرد تا سپری باشد برای شرکت های آمریکایی در قبال کالاهای ارزان قیمت چینی که بازارهای آمریکا را به حد اشباع رسانده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش  می افزاید: این تعرفه ها مدتی است که با مخالفت شرکت های آمریکایی که به واردات کالاها مبادرت ورزیده و از سویی دیگر باید  عوارض این کالاها را نیز پرداخت می کنند رو برو شده است.

بنابراین گزارش، این عده از کارخانه داران و  تولید کنندگان آمریکایی اکنون بر دولت بایدن برای حذف این تعرفه ها فشار می آورند، چراکه معتقدند  اعمال تعرفه های گمرکی بر کالاهای اولیه وارداتی خود منجر به افزایش قیمت ها و کمبود کالا شده،  اکنون این مساله ای است برای  شرکت هایی که  تلاش دارند تا وضعیت اقتصادی را پس کرونا بهبود بخشند.

وال استریت ژورنال به نقل از صاحبان صنایع فولاد در آمریکا نوشت: آنها می گویند زمانی که قیمت فولاد خود بی نهایت بالا است ، دراین میان  تعرفه گمرکی چه توجیهی می تواند داشته باشد.

درخواست ۳۰۰شرکت آمریکایی از دولت بایدن برای حذف تعرفه گمرکی دوره ترامپ

وال استریت ژورنال نوشت بیش از ۳۰۰ کارخانه تولید صنایع در ششم ماه مه گذشته از دولت بایدن خواستار برداشته شدن هرچه سریعتر تعرفه های اعمال شده  گمرکی  ۲۵درصدی بر فولاد و ۱۰ درصدی بر آلومینیوم شدند که در دوره دولت قبل از بایدن وضع شده بود.

آمریکا قدرت رقابت با اروپا ندارد

این نشریه اقتصادی آمریکایی درادامه نوشت: صاحبان صنایع و کارخانه داران آمریکایی می گویند اعمال این تعرفه های گمرکی امکان رقابت با دیگران حتی با دیگر شرکت های اروپایی را ندارند، زمانی که خریدان متوجه می شوند قیمت ها بخصوص در زمینه فولا ۴۰ درصد بیشتر از همتایان اروپایی آنها است، هم اکنون قیمت فولاد نسبت به پائیز سال گذشته سه برابر شده است.

۴برابر شدن نرخ الوار بالارفتن هزینه ساخت خانه در آمریکا

وال استریت ژورنال نوشت: معاملاتی که در ماه مه درباره خرید الوار صورت گرفت برای هر دو هزار و ۳۰۰ متر مکعب  چوب، به بیش از یکهزار و ۶۰۰ دلار رسید که با افزایش ۴ برابر قیمت طی یکسال گذشته همراه بوده است .

بنابراین گزارش اتحادیه ملی سازندگان خانه در آمریکا می گویند با افزایش بهای الوار به میزان ۳۶هزار دلار بر قیمت یک منزل معمولی افزوده خواهد شد.

این گزارش می افزاید: تعرفه های گمرکی بر کالاهای وارداتی پایه به آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی در دولت قبلی بایدن وضع شد و به گفته «روی هاسمن» (Roy Houseman) مدیر بخش حقوقی اتحادیه کاگران فولاد آمریکا، این مسائل به همراه تریلیون ها دلاری که برای بسته کمک های مالی (دوران کرونا) خود باعث بسط پیدا کردن فشارهای تورمی در کشور خواهد شد.

**۱۳۰۲**

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا جو بایدن دولت بایدن پروندهٔ خبری آغاز دولت بایدن ، راستی آزمایی رویکردها و سیاست ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا جو بایدن دولت بایدن ایالات متحده آمریکا جو بایدن دولت بایدن اخبار کنکور وال استریت ژورنال تعرفه های گمرکی دولت بایدن تعرفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۵۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات حامیان فلسطین مقابل محل ضیافت شام بایدن

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به گزارش بخش تصویری خبرگزاری «رویترز» صدها نفر از حامیان فلسطین در برابر محل برگزاری مراسم سالانه ضیافت شام «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، با خبرنگاران تظاهرات برپا کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

حاضران در این تجمع، با سر دادن شعار و در دست داشتن پارچه نوشته اعتراض خود را به حمایت آمریکا از اسرائیل اعلام کردند.

 

جلیقه خبرنگاران شهید در غزه مقابل محل برگزاری ضیافت بایدن با خبرنگاران کاخ سفید
کانال تلگرام شبکه «قدس» با انتشار تصویری نوشت: تظاهرات کنندگان در حمایت از فلسطین جلیقه‌هایی را که روی آنها، نام‌های خبرنگاران شهید در جنگ غزه نوشته شده است، مقابل محل برگزاری ضیافت شام سالانه خبرنگاران کاخ سفید در واشینگتن قرار دادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برافراشتن پرچم فلسطین مقابل محل ضیافت خبرنگاران کاخ سفید
کانال تلگرام شبکه خبری «قدس» نوشت: شماری از فعالان، پرچم فلسطین را مقابل محل برگزاری سالانه ضیافت شام جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، با خبرنگاران کاخ سفید که حامی رژیم اشغالگرند، آویختند.

 

دیگر خبرها

  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • تظاهرات حامیان فلسطین مقابل محل ضیافت شام بایدن
  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس