Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیست و هشتم خرداد ماه سال جاری انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم با حضور ۷ کاندیدای تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان برگزار خواهد شد انتخاباتی که پنج گزینه نزدیک به جریان اصولگرایی را در خود می بیند و ۲ گزینه اصلاح طلب دران حضور دارند.   به گزارش «تابناک»، پس از آن که شورای نگهبان نتیجه بررسی های خود درباره صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد، جریان اصلاح‌طلبی به دلیل رد صلاحیت هر ۹ گزینه معرفی شده توسط نهاد اجماع ساز (جبهه اصلاحات ایران) اعلام کرد که کاندیدایی در انتخابات پیش رو ندارد و گزینه‌ای را مورد حمایت قرار نخواهد داد اگرچه چه افرادی نظیر عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده همچنان برای این جریان در انتخابات باقی مانده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


البته نهاد اجماع ساز به صورت رسمی هنوز موضعی در خصوص انتخابات اتخاذ نکرده است بلکه جبهه اصلاحات متشکل از حزب اصلاح‌طلب تاکید بر عدم حمایت از کاندیداهای باقیمانده کرده که این مسئله هم قطعی نیست و توسط برخی از اعضای این جبهه شروطی برای حمایت احتمالی از از کاندیداهای اصلاح طلب باقی مانده تعیین شده است.
شرط‌هایی مانند تعیین اعضای کابینه وزیران و حتی معاون اول دولت آینده با هماهنگی جبهه اصلاحات و بهره گیری از کاندیدای احراز صلاحیت نشده اصلاح طلب در دولت آتی از جمله شروط تعیین شده برای حمایت از محسن مهرعلیزاده عبدالناصر همتی توسط اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ذکر شده است.
جدای از این موضوعات با توجه به عضویت سازمانی رئیس معزول بانک مرکزی در حزب کارگزاران سازندگی و ارتباط مهرعلیزاده با بدنه چهره ها و برخی احزاب اصلاح طلب به واسطه حضوری در دولت اصلاحات، خیزش‌های نرمی برای حمایت اصلاح طلبان از یکی از از این دو نفر صورت گرفته است با توجه به ضریب نفوذ حزب کارگزاران در جریان اصلاحات بعید نیست که همتی گزینه جدی مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات آتی ریاست جمهوری باشد.
این گزاره را اگر در کنار اطلاعات رییس بانک مرکزی دولت روحانی از وضعیت اقتصادی بگذاریم موضوع خیلی جدی‌تر و مررنگ‌تر می‌شود و از طرفی محسن‌مهرعلیزاده با نزدیک شدن به برخی وزیران دولت خاتمی و تلاش برای دلجویی از احراز صلاحیت نشدگان اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری و همچنین به کار گیری برای اعضای شاخص احزاب نظیر حزب اعتماد ملی به دنبال حلب نظر اصلاح‌طلبان است.
دو موضع کاملا متفاوت برای معرفی کاندیدا در بین اصلاح‌طلبان وجود دارد که طیف تندتر این‌ جریان معتقد به عدم‌معرفی کاندیدا و عدم مشارکت جدی در انتخابات هستند و در طرف مقابل چهره‌های معتدل‌تر این جریان اعتقاد دارند که از ابزار صندوق رای نباید غافل شد.   طبق اطلاع خبرنگار «تابناک»؛ در جلسات نهاد اجماع‌ساز اصلاحات نیز بحث های تندی میان رئیس این نهاد بهزاد نبوی و برخی از طیف های تند این جریان صورت گرفته است و رئیس جبهه اصلاحات ایران بر ضرورت حضور و مشارکت اصلاح طلبان در انتخابات و قهر نکردن با صندوق های رای تاکید داشته است.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همتی اصلاح طلبان حمایت اصلاح طلبان بهزاد نبوی انتخابات مهرعلیزاده نهاد اجماع ساز انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری جبهه اصلاحات اصلاح طلبان برای حمایت اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۶۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق اخذ رای در دور دوم انتخابات مجلس در کرج

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077200 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق اخذ رای در دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!