Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:08:14 GMT

ممنوعیت عرضه و فروش فرآورده‌های دست ساز در عطاری‌ها

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۶۲۷۸

ممنوعیت عرضه و فروش فرآورده‌های دست ساز در عطاری‌ها

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: عرضه و فروش فرآورده های دست ساز و باگ ممنوع است.

رحمت‌الله افشار افزود: اکثر فرآورده‌های غیرمجازی که در عطاری ها برای مقاصد درمانی مانند درمان لاغری، چاقی،رفع ناتوانی جنسی و مواردی نیز برای درمان های پوستی عرضه می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: در فرآورده‌هایی که به صورت غیرمجاز و عمدتاً در کارگاه‌های زیرزمینی تهیه می‌شوند دارای کورتون ها و داروهای هستند که غلظت نامتعارف آن‌ها می تواند منجر به عوارض شدید گوارشی، کلیوی، پوکی استخوان و ... شود.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  خاطرنشان کرد: کارشناسان و بازرسان معاونت غذا و دارو در بازرسی‌های خود به طور جدی با فروش و عرضه این فرآورده ها برخورد خواهند کرد و در صورت مشاهده این فرآورده‌ها آنها را جمع آوری و با فرد خاطی برخورد می کنند.

افشار با اشاره به اسامی برخی از این فرآوده های غیرمجاز تصریح کرد: قرص های فرشته، پودر رویال، جی فست از جمله این دارو های غیرمجاز هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، وی بیان کرد: مردم از فرآورده هایی استفاده کنند که دارای مجوز از سازمان غذا و دارو باشد و دارای برچسب های غذا و دارو و ثبت شده در سامانه تی تک باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد معاونت غذا و دارو عطاري چاقی معاونت غذا و دارو فرآورده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۶۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت

دکتر مینا آژوغ اظهار کرد: رتبه بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش درمورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد، همچنین در ادامه برای سایر دارو‌های دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

منبع: ایفدانا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • اما و اگرهای فروش اینترنتی دارو
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی