Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-01@04:23:27 GMT

فروش تور ترکیه همچنان ممنوع است

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۶۶۸۵

فروش تور ترکیه همچنان ممنوع است

تین نیوز

 دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: فروش تور مسافرتی به ترکیه همچنان ممنوع است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، در حالی که همچنان فروش انواع تورهای مسافرتی ممنوع است اما برخی از دفاتر خدمات مسافرتی برای ایام تعطیلات پیش‌رو فروش تورهای داخلی و خارجی به ویژه پکیج سفر به ترکیه را آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     

مقصود اسعدی سامانی، دبیرانجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی با تاکید بر اینکه فروش تور به ترکیه همچنان ممنوع است، اظهار داشت: ممنوعیت فروش تور و پکیج سفر به ترکیه برداشته نشده است اما معمولا مسافرانی که اقدام به خرید بلیت هواپیما از یک آژانس مسافرتی می‌کنند درخواست رزرو هتل هم از آنها دارند. بنابراین ممکن است آژانس‌ها علاوه بر فروش بلیت خدماتی مانند ترانسفر فرودگاهی، رزرو هتل و ...  را به آنها ارایه دهند.

وی تاکید کرد: البته موضوع مهم این است که بلیت فروشی و ارایه خدمات سفر در قالب پکیج به صورت جمعی انجام نمی‌شود و فروش بلیت به صورت انفرادی است.

دبیر انجمن شرکت‌‌های هواپیمایی در پاسخ به این سوال که آیا ممنوعیت تور فروشی از طرف ترکیه برای ایران اعمال شده، اظهار داشت: این ممنوعیت از سوی ایران اعمال شده و ترکیه از ایران چنین درخواستی نداشته است اتفاقا ترکیه به دنبال احیای صنعت گردشگری کشور خود پس از واکسیناسیون عمومی و افزایش درآمدها است.

اسعدی سامانی با اشاره به میزان پروازهای ایران و ترکیه گفت: در هفته بیش از 30 پرواز بین دو کشور انجام می شود.

وی با بیان اینکه پروازهای ایران و ترکیه نسبت به پروازهای ایران به سایر کشورها بیشتر است، ادامه داد: البته تمام این پروازها به ترکیه به قصد گردشگری نیست و بخشی از آنها پروازهای کانکشن هستند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر اینکه هر چند پروازهای ایران و ترکیه افزایش یافته اما هنوز به میزان پروازهای دو کشور قبل از کرونا نرسیده است، افزود: در حال حاضر به 30 درصد میزان پروازهای ایران و ترکیه قبل از کرونا رسیده‌ایم هر چند پروازهای دو کشور افزایش یافته اما هنوز با تعداد پروازها قبل از کرونا بسیار فاصله داریم.

وی گفت: البته در حال حاضر محدودیتی برای برگزاری تورهای داخلی وجود ندارد و تورهای مسافرت‌های زمینی و هوایی برگزار می‌شود.     

اسعدی سامانی با اشاره به وضعیت پروازهای داخلی گفت: در بخش تعداد پروازهای داخلی با دوران قبل از کرونا بسیار فاصله داریم. یکی از موضوعات موثر در کاهش تعداد پروازها پروتکل پذیرش مسافر با 60 درصد ظرفیت هواپیما است که متاسفانه این پروتکل اجباری همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: انتظار داریم با افزایش میزان واکسیناسیون عمومی در کشور این پروتکل حذف شود و شرکت‌های هواپیمایی بتوانند به میزان بیشتری مسافر جابه جا کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره احتمال تغییر قیمت‌ها پس از حذف پروتکل پذیرش 60 درصدی مسافران گفت: قیمت امروز بلیت هواپیما همان قیمت‌های سال 98 است. به هر حال قیمت بلیت تابع عرضه و تقاضا است و تغییر قیمت‌ها بسته به این مکانیسم دارد.        

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تور ترکیه دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی انجمن شرکت های هواپیمایی پروازهای ایران و ترکیه دبیر انجمن شرکت قبل از کرونا فروش تور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۶۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد

مدیرکل روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جلال مختاری، مدیر کل روابط عمومی راه آهن از فروش فوق العاده بلیت قطار مشهد از امروز خبر داد.

وی افزود:‌ با توجه به افزایش تقاضا در روزهای منتهی به شهادت امام جعفر صادق علیه السلام، روزانه سه رام ‎قطار فوق العاده در مسیر مشهد پیش بینی شد که از امروز سه شنبه 11 اردیبهشت از سکوهای اینترنتی و حضوری قابل خریداری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد از امروز
  • آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد
  • هواپیمایی لوفت‌ هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی