Web Analytics Made Easy - Statcounter

از شایعه تا واقعیت: با اعلام اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان شایعاتی در خصوص عملکرد و تصمیات این شورا در فضای مجازی و رسانه‌ای به وجود آمد(اینجا را بخوانید) اما پس از مشخص شدن اسامی نامزدهای تایید شده شایعاتی حول این کاندیداها منتشر شد.

در سال‌های اخیر حساسیت مردم نسبت به دو تابعیتی‌ها بیش از گذشته شده و این موضوع برای مردم مهم‌تر شده است؛ شاید دلیل آن را در پرونده‌های جاسوسانی مانند جیسون رضاییان، نازنین زاغری، سیامک و باقر نمازی جستجو کرد که در این سال‌ها بیشتر در خدمت منافع کشور متبوع خود بودند تا ایران.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفرت مردم از این دو تابعیتی‌ها باعث شده تا برخی برای حمله کاندیداهای ریاست جمهوری به این موضوع متوسل شوند، در ادامه نگاهی به شایعاتی که این روزها حول برخی کاندیداها منتشر شده می‌اندازیم:

* دختر بی‌حجاب ناصر همتی

برخی کاربران با انتشار تصویر یک دختر بی حجاب مدعی شدند که عکس متعلق به مرضیه همتی، دختر عبدالناصر همتی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوی است که در کالیفرنیا زندگی می کند.

 

اما  همتی در برنامه بدون تعارف در باره این شایعه توضیح داد و گفت که تصویر یک خانم دیگری را که با او هیچ نسبتی ندارد را به جای دخترش منتشر کردند. همتی تصریح کرد که 3 فرزند دارد، دو دختر و یک پسر؛  یک دخترش متخصص کودکان، دیگری دانشجوی معماری و تنها پسرش هم استاد دانشگاه است و هر سه آن ها در ایران زندگی می کنند

 

 

* تابعیت استرالیایی فرزندان آیت‌الله رئیسی

اخیرا شایعاتی مبنی بر دو تابعیتی‌بودن فرزندان آیت‌الله رئیسی و اقامت دختر وی در کشور استرالیا، توسط برخی از کاربران مغرض و معاند، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده. 

 

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد، این شایعات کذب محض است و فرزندان سید ابراهیم رئیسی، نه تنها در هیچ کشور دیگری اقامت ندارند، بلکه تاکنون حتی به کشور استرالیا سفر نکرده‌اند.

آیت‌الله رئیسی همچنین عنوان کرد: دو فرزند دختر دارم یکی دوره دکتری جامعه شناسی دانشگاه تهران و دیگری لیسانس فیزیک دانشگاه شریف و ارشد علوم قران و حدیث که  هر دو در تهران ازدواج کردند و مشغول تحصیل و زندگی هستند.

در دوره قبلی نیزشایعه مدیریت نوه وی در یکی از شرکت‌های شستا منتشر شده‌ بود‌ که‌ مشخص‌ شد نوه وی 5 ساله بیشتر نداشت.

 

* تابعیت سوئیس دختر و نوه زاکانی

اما طی روزهای گذشته، علیرضا زاکانی بیشتر از بقیه کاندیداها مورد هجمه رسانه‌ها قرار گرفت. در ابتدا بسیاری مدعی تابعیت داشتن دختر و نوه زاکانی شدند و گفتند که آن‌ها تابعیت سوئیس دارند.

 

اما علیرضا زاکانی درباره تحصیل دخترش در سوئیس گفت: بعضی افراد به درس خواندن دختر من ایراد گرفتند. دختر من شاگرد ممتاز دانشگاه شریف بود و به توصیه اساتیدش به سوئیس رفت. او پیش من آمد و گفت من می‌خواهم درسی بخوانم که به مملکت خودم خدمت کنم. استاد دخترم به من گفت عجب دختری تربیت کردید. بعد افرادی به رشته دختر من ایراد گرفتند. رشته‌ای که در دنیا به تازگی آغاز شده است و دختر من بدون رانت و بورس و هیچ فرصت دیگری به سوئیس رفت. من یک ریال هم خرج خارج رفتن دخترم نکردم و او در آنجا به همراه همسرش کار نرم‌افزاری می‌کرد و هزینه زندگی‌اش را در می‌آورد. فرزندم، فرزند خود (نوه من) را دو روز قبل از امتحانش در سوئیس به دنیا آورد و شناسنامه ایرانی گرفت و امروز هم در ایران زندگی می‌کند. این‌ها جزو افتخارات بنده است.

البته شایعه‌سازان پارا فراتر گذاشتند و مدعی دو همسره بودن زاکانی شدند. وی پس از اعلام دارایی‌هایش که عنوان کرده بود یک خانه در تهران و یک خانه در قم دارد، برخی مغرضان به نقل از او نوشتند که او دو همسر دارد که یکی از آن‌ها در تهران و دیگری در قم است و به همین دلیل او دو خانه دارد.

علیرضا زاکانی دراینباره ضمن تکذیب و ابراز تعجب از این شایعه گفت: من از شنیدن این اخبار متحیر می‌شوم، این افراد دین ندارند؟ مگر من چه خاری در گلوی شان هستم. درثانی قرار است دختر بزرگتر من و دامادمان که طلبه است در خانه قم زندگی کنند.

 

اننتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تایید صلاحیت ابراهیم رئیسی دو تابعیتی دختر من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۶۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای مسلمان شدن مورایس؛ ازدواج با دختر ایرانی

خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در 24 ساعت گذشته بود.

مربی پرتغالی سپاهان، به لحاظ اخلاقی بی‌تردید یکی از متفاوت‌ترین مربیان خارجی است که در سال‌های اخیر به فوتبال ایران آمده است.

به گزارش ورزش سه، فارغ از آرامش و ادبیات مودبانه‌ای که او در برابر سوالات غالباً چالشی، یکی از ویژگی‌های قابل تحسین او، علاقه‌ای است که نسبت به فرهنگ، هنر و موسیقی ایرانی بروز می‌دهد. این طرز تفکر، دقیقاً نقطه مقابل برخی مربیان اروپایی است که حتی با وجود سال‌ها حضور در ایران، نگاه بالا به پایین و اظهارنظرهای توأم با نیش و کنایه را حفظ می‌کنند.

حادثه‌ای که زندگی مورایس را تغییر داد
به گفته برخی نزدیکان این مربی، ماجرای عجیبی زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است. ماجرایی که کمتر درباره آن صحبت شده است.

او پیش از اینکه پیشنهاد سپاهان را بپذیرد و به ایران سفر کند، در یک سانحه رانندگی دچار وضعیتی شبیه بیهوشی و کما می‌شود و پس از بهبودی، نوع نگاه وی به زندگی به کلی متفاوت شده است.

می‌خواهم مسلمان شوم

اما آنچه مدیران باشگاه سپاهان را شگفت زده کرد، این بود که مورایس چندی پیش به باشگاه مراجعه کرده و می‌گوید: «من می‌خواهم مسلمان شوم. باید از کجا شروع کنم؟»

به منظور راهنمایی این مربی پرتغالی، ابتدا از طریق بخش فرهنگی باشگاه سپاهان، مسائلی در خصوص عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای وی توضیح داده شده و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف مورایس به دین مبین اسلام انجام شده است. وی همچنین در محضر یکی از علما، شهادتین را به زبان جاری ساخته و شرعا مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردیده است.

نکته دیگر اینکه به موازات این اقدامات، یک مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار وی، فرایند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سوالات مورایس را برعهده داشته است.

ازدواج با دختر ایرانی

از مدت‌ها قبل زمزمه‌هایی مبنی بر ازدواج قریب الوقوع ژوزه مورایس با یک بانوی ایرانی در جریان بود. موضوعی که همراه با خبر تشرف او به دین اسلام، پررنگ‌تر شد و رسانه‌ها نیز درباره آن صحبت کردند.

در این خصوص گفته می‌شود مسائل شرعی ازدواج مورایس با همسر ایرانی‌اش اتفاق افتاده و طی چند روز آینده این مراسم به صورت رسمی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس؛ ازدواج با دختر ایرانی
  • اعتراض استقلال به رای محرومیت حسینی در کمیته استیناف
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: با علل تورم که موجب سفته بازی است مقابله کنید/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید