Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@05:23:01 GMT

صادرات کالا از مرز تجاری چذابه رکورد زد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۶۹۹۵

صادرات کالا از مرز تجاری چذابه رکورد زد

حمید سیلاوی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر کالاهای صادراتی از مرز تجاری چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز تره بار تولیدی خوزستان شامل هندوانه ، گوجه ، خربزه و پیاز بوده است.
وی گفت: هدف گذاری صادرات کالاهای غیرنفتی از مرز چذابه رسیدن به صادرات یک هزار دستگاه کامیون و تریلر حامل کالا در روز به عراق از این مرز بین‌المللی است  
سیلاوی با بیان اینکه صادرات تولیدات صنعتی و کشاورزی استان به رونق اقتصادی و پایداری اشتغال موجود کمک می‌کند افزود: در حال رایزنی برای صادرات آبزیان پرورشی گرمابی استان به عراق هستیم هرچند بازرگانان عراقی خواهان واردات آبزیان دریایی خوزستان از مرز چذابه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار دشت آزادگان ادامه داد: برای تداوم صادرات کالا از مرز تجاری چذابه به صورت مستمر و منظم در حال رایزنی با مقام‌های مرزی و گمرکی عراق هستیم.
وی بیان کرد: با توافق‌ و مذاکره صورت گرفته با طرف عراقی در سه مرحله ، صادرات محصولات جالیزی خوزستان به عراق از مرز چذابه ادامه خواهد داشت.
سیلاوی افزود: روند صادرات کالاهای غیرنفتی از چذابه در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ بدون وقفه ادامه داشته که امیدواریم صادرات کالا در ماه‌های پیش رو به یک هزار دستگاه کامیون و تریلر حامل کالاهای غیرنفتی برسد.
فرماندار دشت آزادگان با اشاره به ظرفیت بالای صادرات کالاهای تولیدی خوزستان به عراق گفت: بازرگانان و تجار بومی باید از ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی برای توسعه صادرات کالا به عراق استفاده کنند تا فرصت‌های ما در بازار عراق توسط رقبا گرفته نشود.
مرز تجاری چذابه از اسفند ۱۳۹۸ همزمان با همه گیری ویروس کرونا تا مرداد ۱۴۰۰ بسته بود که با توافق ۲ کشور و با رعایت شیوه‌های بهداشتی ، مرز چذابه بر روی کالاهای صادراتی باز شد.
پارسال حدود ۲۵۰میلیون دلار کالا از مرز چذابه به عراق صادر شد.
مرزهای زمینی شلمچه ، چذابه و مرز دریایی خرمشهر از تیر ۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق برای صادرات کالا به عراق و در مهر همان سال برای عزیمت کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات باز شدند.
تردد مسافران و زائران در مرزهای زمینی و دریایی خوزستان به دلیل پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا همچنان ممنوع است و به همین دلیل پارسال زائران ایرانی اربعین حسینی موفق به انجام این سفر معنوی نشوند.

برچسب‌ها توسعه صادرات دشت آزادگان خوزستان صادرات غیر نفتی مرز شلمچه مرز چذابه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه صادرات دشت آزادگان خوزستان توسعه صادرات دشت آزادگان خوزستان صادرات غیر نفتی مرز شلمچه مرز چذابه اخبار کنکور مرز تجاری چذابه مرز چذابه صادرات کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۶۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند

رایزن بازرگانی ایران در چین با بیان اینکه چینی‌ها به دنبال کالاهای با کیفیت هستند و توجه به این موضوع موجب رونق صادرات به این کشور می‌شود، گفت: عمده محصولات وارداتی چین کشاورزی، نفتی، دارویی و عمده محصولات صادراتی آن محصولات مکانیکی و الکتریکی است.

به گزارش ایسنا، حمید عادلی، رایزن بازرگانی ایران در چین، در همایش معرفی فرصت‌های حضور در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین که در حاشیه ایران اکسپو برگزار شد، اظهار کرد: باید موقعیت بازار چین را بشناسیم، کالاهای مورد نیاز چینی‌ها را بررسی کنیم و بعد به صادرات کالاها کنیم. چینی‌ها به دنبال کالاهای با کیفیت هستند و توجه به این موضوع موجب رونق صادرات به این کشور می‌شود.

رایزن بازرگانی ایران در چین با اشاره به اینکه چین در ۴۰ سال گذشته تولید ناخالص داخلی خود را ۳۶ برابر افزایش داده، گفت: چینی‌ها با سیاست درهای باز، به رشد خوبی در تجارت رسیده‌اند؛ به طوری که چین در ۲۰۲۳ رتبه اول صادرات جهان و رتبه پنجم خدمات را کسب کرده است.

به گفته وی روسیه و چین رکورد ۲۴۰ میلیارد دلار در کل تجارت را داشته‌اند. عمده محصولات وارداتی چین کشاورزی، نفتی، دارویی و عمده محصولات صادراتی آن محصولات مکانیکی و الکتریکی است.

عادلی با بیان اینکه کل صادرات غیرنفتی ایران سال گذشته ۴۹ میلیارد دلار بوده که ۱۴ میلیارد دلار صادرات به چین انجام شده و ۱۸ میلیارد دلار هم واردات از این کشور بوده، تصریح کرد: چین اولین کشور مقصد صادراتی ایران و رتبه بعد صادرات کشورما عراق است. چین یک بازار واحد و یکپارچه نیست و مجموعه‌ای از بازارهای برای با ویژگی‌های جمعیتی مختلف است.

در ادامه این نشست نادر رشیدی، مدیر امور نمایشگاه‌های خارجی نمایشگاه بین المللی تهران، اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی واردات چین ۵ تا ۱۰ نوامبر  (۱۵ تا ۲۰ آبان) برگزار می‌شود که شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند. از سال ۲۰۱۸ به دستور رئیس جمهور وقت چین هر ساله در آبان‌ماه در شانگهای برگزار می‌شود. دفاتر بین المللی و نمایندگی‌هایی در شانگهای چین قرار دارد و هدف از نمایشگاه واردات چین حمایت از تجارت آزاد و توسعه صادرات و واردات است.

وی با بیان اینکه در دوره سال گذشته این نمایشگاه، ۳۰ شرکت ایرانی در بخش تجاری و ملی در نمایشگاه واردات چین شرکت کردند. چینی‌ها به دنبال ارتباط با ایران و کشورهای دیگر هستند. باید از ظرفیت‌های صادراتی به چین استفاده کنیم و از این طریق بازارهای صادراتی را در گروه کالاهای مختلف عرضه کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه