Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@22:37:03 GMT

مشاهده و ثبت سنجابک درختی در استان قزوین

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۷۱۱۸

مشاهده و ثبت سنجابک درختی در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، مهران شنتیایی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: تصاویر ثبت شده از این گونه در استان قزوین در روستای زناسوج بخش الموت غربی، منطقه حفاظت شده طارم سفلی در محدوده دربند کلج و در روستای زرشک بخش مرکزی شهرستان قزوین گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: سنجابک درختی با نام علمی  Dryomys nitedula از رده پستانداران، راسته جوندگان و خانواده سنجابک هاست. زیستگاه این گونه جنگل های پهن برگ و سوزنی برگ، درختزارها و باغها است و در اکثر مناطق کشور به جز مناطق بیابانی، مناطق شرقی و سواحل جنوبی دیده می‌شود. از میوه های مختلف مانند گردو و بادام و سایر قسمت های گیاهان و همچنین از حشرات و تخم و جوجه پرندگان تغدیه می کند

شنتیایی ادامه داد: سنجابک درختی به دلیل پراکندگی گسترده و استفاده از زیستگاههای مختلف جمعیت پایداری داشته و در فهرست سرخ IUCN  در طبقه » کمترین نگرانی« یا  LC قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین سنجابک درختی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۷۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اهمیت حفاظت از محیط زیست گفت: کارشناسان و محیط بانان حفاظت محیط زیست استان برای صیانت و پاسداری از محیط زیست و تنوع زیستی استان به صورت شبانه روزی بویژه در روزهای تعطیل در مناطق تحت مدیریت حضور دارند و از محیط زیست استان قاطعانه در مقابل تخریب گران و متخلفان پاسداری می کنند.

سعید شهند، با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست تعطیل بردار نیست، افزود: یکی از مهمترین شاخصه های حفاظت از محیط زیست تداوم ، یکپارچگی و همیشگی بودن آن است و از این رو محیط بانان و مأموران محیط زیست استان در بیش از ۷۶۰ هزار هکتار از مناطق تحت مدیریت محیط زیست و ۲۰ پاسگاه محیط بانی به صورت شبانه روزی حضور دارند و با انجام مستمر گشت و کنترل و استفاده و بهره گیری از روشهای نوین پایش تصویری کار مهم حفاظت از محیط زیست را بدون وقفه انجام می دهند.

شهند اضافه کرد: جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی مناطق تحت مدیریت، جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز، پایش نحوه و چگونگی فعالیت واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در چهارچوب ضوابط محیط زیستی و درنهایت ارائه آموزشهای محیط زیستی به گردشگران و طبیعت گران در دل طبیعت از جمله فعالیتهای شاخص مستمر، متداوم و شبانه روزی سازمان حفاظت محیط زیست به شمار می رود.

 

 

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • مشاهده پلنگ درسبزکوه چهارمحال و بختیاری
  • مشاهده و ثبت پلنگ در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان قزوین