Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@00:38:40 GMT

تکمیل پروژه‌های در دست احداث آموزش‌وپرورش استثنایی

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۷۱۶۵

تکمیل پروژه‌های در دست احداث آموزش‌وپرورش استثنایی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید جواد حسینی در این نشست که در محل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی برگزار شد ضمن تقدیر از همکاری‌های سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: ۹ استان اردبیل، ایلام، چهارمحال‌وبختیاری، سمنان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مازندران و مرکزی فاقد مدرسه اتیسم مستقل هستند و در ۳ استان فارس زنجان و کرمانشاه وضعیت مدارس طیف اتیسم نامناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در ۹ استان اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، قزوین، گلستان، گیلان، همدان و یزد مدارس مستقل دانش‌آموزان طیف اتیسم در حال ساخت است.

حسینی با بیان اینکه بر اساس توافق انجام شده با سازمان نوسازی مدارس ۳۸ اتاق آکوستیک برای مراکز سنجش در کشور باید راه‌اندازی شود اظهار کرد: در ۵ استان خراسان جنوبی خراسان شمالی خوزستان شهر تهران و هرمزگان این اتاق‌ها راه‌اندازی شده است و با مشارکت سازمان نوسازی مدارس در بقیه استان‌ها این اتاق‌ها در حال راه‌اندازی است.

معاون وزیر با بیان اینکه تربیت‌بدنی از نیازهای اصلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است گفت: ۴۰ سالن ورزشی ویژه دانش‌آموزان استثنایی در کشور وجود دارد، ۲۹ سالن در حال ساخت است و ۶ استان هم فاقد سالن ورزشی ویژه دانش‌آموزان استثنایی هستند.

وی افزود: در ۳۰۵ مدرسه استثنایی امکان ساخت سالن‌های ۲۰۰ مترمربعی درون مدرسه‌ای وجود دارد که ساخت این سالن‌ها نیازمند مساعدت سازمان نوسازی مدارس است.

حسینی با بیان اینکه بر اساس آمایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور برای دانش‌آموزان استثنایی نیاز است اظهار کرد: ساخت این مدارس از یک سال و نیم گذشته در قالب نهضت از خشت تا بهشت آغاز و تاکنون ۷۸ مدرسه کلنگ‌زنی و یا افتتاح شده است.

وی افزود: مجموع پروژه‌های در حال احداث سازمان آموزش‌وپرورش ۱۵۶ پروژه است که این تعداد شامل ۱۲۲ مدرسه استثنایی می‌شود.

حسینی با بیان اینکه با همت سازمان نوسازی مدارس ۶۴ مدرسه پذیرا و اتیسم در کشور به‌صورت الگویی در حال مناسب‌سازی است گفت: ۱۷ مدرسه اتیسم و ۱۷ مدرسه پذیرا هنوز به‌صورت کامل مناسب‌سازی نشده است و مناسب‌سازی این مدارس با مشارکت سازمان نوسازی در حال انجام است.

حسینی یکی از نیازهای سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی را دستگاه‌های چاپ بریل دانست و گفت: خرید دو دستگاه چاپ بریل توسط سازمان نوسازی مدارس کمک شایانی به تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان با آسیب بینایی خواهد کرد.

حسینی با تقدیر از سازمان نوسازی مدارس در راه‌اندازی سامانه تحت وب مکان‌یابی مدارس گفت: اعمال مدیریت در ساخت مدارس در مکان مناسب کار بسیار ارزنده است و موجب استفاده بهینه از فضاهای آموزشی استاندارد خواهد شد.

وی تصریح کرد: تمامی ظرفیت استانی ادارات آموزش‌وپرورش استثنایی در خدمت ورود اطلاعات دقیق مدارس استثنایی در این سامانه قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است در این نشست رخشانی مهر ضمن ارائه گزارشی از سامانه مکان‌یابی و استقرار مدارس، قول مساعد تکمیل پروژه‌های در دست احداث آموزش‌وپرورش استثنایی را داد.

کد خبر 5224858 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: سید جواد حسینی وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا انتخابات 1400 شورای شهر تهران قوه قضاییه کیفیت هوای تهران وضعیت معابر سازمان تامین اجتماعی صنایع دستی ستاد ملی مقابله با کرونا سازمان زندان ها زندانی کمیته امداد امام خمینی آموزش وپرورش استثنایی سازمان نوسازی مدارس دانش آموزان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۷۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ ناصر فتحی مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی به منظور بهره مندی از انرژی پاک و تجدید پذیر به همت خیر مدرسه ساز حاج حمیدرضا سلامتیان در مدرسه اتیسم مهرآفرین ناحیه ۴ اصفهان آغاز شد.
ناصر فتحی هزینه اجرای این طرح را حدود ۴ میلیارد تومان دانست و افزود: در استان اصفهان تفاهم نامه تجهیز ۱۵ مدرسه به نیروگاه خورشیدی به همت خیران امضا شده و در صدد هستیم که تا پایان سال اجرای زیر ساخت‌های آن در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل دفتر فنی سازمان نوسازی مدارس کشور نیز درخصوص تجهیز مدارس به نیروگاه‌های خورشیدی گفت: در حال حاضر ۵۶ طرح ساخت نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور به همت خیران مدرسه‌ساز در حال اجراست.
سید محمد واعظی نژاد افزود: این نیروگاه‌ها در حال انعقاد قرارداد یا اجرا است که دو تا سه ماه آینده وارد مدار می‌شوند.
وی گفت: تفاهم نامه همکاری میان سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق (ساتبا)، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش و جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در خردادماه سال ۱۴۰۲ به مدت ۵ سال منعقد شده است.
سید محمد واعظی نژاد افزود: براساس این تفاهم‌نامه نیروگاه‌های خورشیدی انشعابی با ظرفیت حداکثر ۲۰۰ کیلووات وغیرانشعابی تا ظرفیت ۳ مگاوات در مدارس منتخب کشور با سرمایه گذاری خیران برای انتفاع مدارس ساخته می‌شود.
وی ادامه داد: ساخت این نیروگاه‌ها ضمن ایجاد اقتصاد و درآمد پایدار و صرفه جویی در هزینه‌های مدارس سبب افزایش خودآگاهی دانش آموزان از مزایای استفاده از انرژی‌های پاک برای کشور و حفظ محیط زیست با جلوگیری از به کارگیری سوخت‌های فسیلی در مدارس می‌شود.

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد