Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیانیه ساترا برای توقیف سریال نمایش‌خانگی منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در بسته خبری امروز رادیو و تلویزیون، برنامه "شب بخیر آمریکا" شبکه پنج سیما، بیانیه ساترا برای حل مشکل سریال "می‌خواهم زنده بمانم"، پخش «ستایش» با دوبله آذری، دوربین «سینما آی‌فیلم» در جشنواره جهانی فیلم فجر و روایت «شازده کوچولو» در رادیو به همراه جزئیات آمده است:

شب بخیرِ تلویزیون به آمریکا 

برنامه «شب بخیر آمریکا» کاری از گروه اقتصاد شبکه پنج سیماست که در 26 قسمت 40 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی اصغر بالسینی و با اجرا و کارشناسی مراد عنادی تهیه و تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«شب بخیر آمریکا» در هر برنامه یک موضوع از موضوعاتی که نشانگر قدرت رو به افول آمریکاست را به تصویر می‌کشد.

همچنین تهیه میان‌برنامه از دبیران سرویس‌های سیاسی و بین‌الملل رسانه‌ها، معرفی یک کتاب درباره افول قدرت آمریکا از جمله بخش‌های دیگر این برنامه است که همراه با حضور یک کارشناس در استودیو تحلیل و واکاوی خواهد شد.

برنامه «شب بخیر آمریکا» امشب ساعت 22 پخش و تکرار آن 40 دقیقه بامداد خواهد بود.

مشکل پخش «می‌خواهم زنده بمانم» حل خواهد شد!

با توجه به وصول شکایت معاونت فرهنگی و اجتماعی ناجا و پیگیری چندباره ایشان پیرامون سریال «می‌خواهم‌زنده بمانم» نکات ذیل جهت روشن شدن ابعاد موضوع ارایه می‌شود:

براساس بررسی‌های ساترا، دغدغه‌های ناجا ناظر به جهان و جریان داستان و نیز شخصیت‌پردازی برخی کارکترهاست که به‌نحوی خدشه به چهره نیروی خدوم انتظامی و کمیته‌های انقلاب اسلامی به عنوان شاکله ناجا محسوب شده است. نکاتی که به‌راحتی و بدون تحمیل هزینه‌های سنگین اصلاح ‌پس از تولید به بخش خصوصی، در مرحله فیلمنامه قابلیت بررسی و  مرتفع شدن داشته‌اند اما باتوجه به اینکه سریال، بدون طی کردن هماهنگی‌های لازم با مؤسسه ناجی‌هنر آغاز به تولید نموده، این ملاحظات در این سریال نیز مورد غفلت قرار گرفته است.

همچنین با توجه به زمان تولید این سریال، این محتوا پس از تولید و باهدف دریافت مجوز انتشار به ساترا ارایه شده است؛ به همین دلیل اعمال اصلاحات در فیلمنامه در این مرحله، عملا غیرممکن بوده و مطابق با سیاست ساترا مبنی بر حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیست.

برهمین‌ اساس و پس از وصول شکایت ناجا، ساترا با برقراری جلساتی با نویسندگان محترم و مدیران معاونت فرهنگی و اجتماعی ناجا و مؤسسه ناجی‌هنر‌، سعی بر حل چالش پیش‌آمده با اصلاح حداقلی ایرادات داستان داشته است که امیدواریم به زودی به حل مشکل پیش آمده منجر شود. 

ساترا امیدوار است پس از این شاهد موانع ناشی از ناهماهنگی در مسیر سرمایه‌گذاری و فعالیت رسانه‌های بخش خصوصی به ویژه در میانه برنامه نمایش عمومی نباشیم.

پخش «ستایش» با دوبله آذری

فصل اول مجموعه تلویزیونی «ستایش» به کارگردانی سعید سلطانی از کانال آذری شبکه سحر پخش می‌شود.

با اتمام سریال «بشارت منجی» فصل اول سریال «ستایش» به نویسندگی سعید مطلبی از روز سه شنبه 11 خرداد به صورت روزانه ساعت 15:30 به وقت تهران در برنامه پخش کانال آذری شبکه سحر قرار می گیرد.

این مجموعه 44 قسمتی که در 50 دقیقه آماده شده است. داریوش ارجمند، محمودعزیزی، مهدی پاکدل، محمدمهدی سلوکی، سیما تیرانداز، زنده یاد جمشید مشایخی، گوهر خیراندیش، نرگس محمدی، شیوا خنیاگر، کریم قربانی، زهرا سعیدی، مهدی میامی، مهوش وقاری، زنده یاد ناصر گیتی جاه، زنده یاد کاظم افرندنیا، فرحناز منافی ظاهر، رضا ایرامنش، محمد عمرانی، آزیتا لاچینی، مریم بوبانی و جمعی دیگر از بازیگران کشورمان در سریال «ستایش» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سلیمان فرض علی اف زبانگردانی و دوبله به زبان آذری این سریال را برعهده دارد.

دوربین «سینما آی‌فیلم» در جشنواره جهانی فیلم فجر

«سینما آی‌فیلم» در ایام سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، با ویژه برنامه‌ای به نقد و بررسی فیلم‌های حاضر در این دوره از جشنواره می‌پردازد.

امسال نیز در ایام برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر، اولین قسمت از ویژه برنامه «سینما آی‌فیلم» دوشنبه 10 خردادماه روی آنتن می رود تا به انعکاس اخبار جشنواره و تحلیل وبررسی آثار نمایش داده شده بپردازد.

این ویژه برنامه به گفت‌وگو با عوامل برگزاری جشنواره، فیلمسازان، هنرمندان، اهالی رسانه و منتقدان حاضر در پردیس سینمایی چارسو  اختصاص داده شده است.

در اولین قسمت از این ویژه برنامه، گفت‌و‌گو با محمدمهدی عسگرپور دبیر جشنواره، امیر اسفندیاری معاون دبیر جشنواره، علیرضا دهقان کارگردان مستند «ایساتیس»، مریم بحرالعلومی کارگردان فیلم «شهربانو»، بهرنگ علوی، یوسف تیموری و سامان صفاری بازیگران فیلم «شهربانو» و کمال پورکاوه منتقد را شاهدیم.

سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از 5 تا 12 خرداد 1400 به دبیری محمدمهدی عسگرپور در حال برگزاری است.

«سینما آی‌فیلم» به چهار زبان فارسی، فارسی دری، انگلیسی و عربی روی آنتن خواهد رفت که حسام فروتن اجرای بخش فارسی را بر عهده دارد.

اولین قسمت از ویژه برنامه «سینما آی‌فیلم» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عطا جاوید و اجرای حسام فروتن، امشب ساعت 23:30 از شبکه آی‌فیلم فارسی پخش می‌شود.

«شازده کوچولو» در رادیو روایت می‌شود

کتاب «شازده کوچولو» اثر معروف آنتوان دوسنت اگزوپری، نویسنده و خلبان مشهور فرانسوی به صورت صوتی از آنتن شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود. در این داستان سنت اگزوپری به شیوه ای سورئالیستی به بیان فلسفه خود از دوست داشتن و عشق و هستی می‌پردازد. «شازده کوچولو» با صدای نازنین مهیمنی، شهراد بانکی و تنظیم رادیویی و کارگردانی مریم یوسفی‌پور، هر شب ساعت 22 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

ماجرای شهادتِ تصویربردار تلویزیون / شهیدی که می‌‌خواست حقایقِ پشت پرده را رو کندتدارک گسترده تلویزیون برای دهه کرامتنوجوانان کانون اصلاح و تربیت با مستند «خط باریک قرمز» به تلویزیون می‌آیند/ گامی به سوی سایکودرام

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رادیو آی فیلم شبکه پنج سیما تلویزیون رسانه ملی ساترا رادیو آی فیلم شبکه پنج سیما تلویزیون رسانه ملی ساترا جشنواره جهانی فیلم فجر خواهم زنده بمانم سینما آی فیلم شازده کوچولو ویژه برنامه پخش می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۸۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، تولید و پخش رئالیتی‌شوها، از «مافیا» گرفته تا «پدرخوانده»، در شبکه‌های نمایش خانگی داغ است و یکی از این برنامه‌ها که این‌روزها طرفداران قابل توجهی پیدا کرده، رئالیتی‌شو «زودیاک» است که با عنوان «شب‌های مافیا» بازی جذابی برای طرفدارانش پخش می‌کند. در این برنامه یک قاتل سریالی به نام زودیاک شهروندان و مافیای سیسیل را هدف قرار می‌دهد. در این برنامه محمد بحرانی نقش گرداننده بازی را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: موسیقی درمانی شیوه‌ای جدید در درمان بیماران

سریال «شب‌های مافیا: زودیاک» به کارگردانی محمدرضا رضائیان در سال‌۱۴۰۲ ساخته شده است. در فصل دوم این رئالیتی‌شو، فرزاد حسنی، دارا حیایی، جواد خواجوی، محیا دهقانی، متین ستوده، مجتبی شفیعی، علیرضا طلیسچی، سعید فتحی روشن، بهار قاسمی، مریم مؤمن، مهدی مهدی‌پور و امیرحسین هاشمی به هنرمندی پرداخته‌اند.
علیرضا طلیسچی یکی از خوانندگان شناخته‌شده و پرطرفدار پاپ است؛ خواننده‌ای که توانسته جایگاهش را با کنسرت‌هایی که برگزار می‌کند تثبیت کند. این خواننده پاپ که متولد۶۴ است، از میانه دهه۸۰ فعالیتش را به شکل رسمی آغاز کرد و تک‌آهنگ‌هایش طرفداران خاص خودش را دارد. طلیسچی در این گفت‌وگو از حضورش در برنامه «شب‌های مافیا» می‌گوید و در بخش‌های دیگری از این گفت‌وگو از وضعیت امروز موسیقی صحبت کرده است.

این روزها رئالیتی‌شوهای متنوعی در شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود. چطور شد که در برنامه «شب‌های مافیا: زودیاک» شرکت کردید؟

از طریق تیم تولید به برنامه دعوت شدم و علاقه داشتم که ببینم چطور می‌توانم در این سناریو بازی کنم. من قبلا هم در یک شو، مافیا بازی کرده بودم، اما به‌نظرم «زودیاک» شیک‌تر است و پیچیدگی‌هایش بازی را برای بیننده جذاب‌تر می‌کند.

خیلی‌ها به برد و باخت در یک مسابقه اهمیت می‌دهند. برد و باخت برای شما چطور بود؟

شرکت در این برنامه بیشتر برایم جنبه سرگرمی دارد. این‌طور نگاه می‌کنم که با یک گروه خوب دور هم هستیم و هدفمان این است که برای بیننده‌های برنامه لحظاتی حال خوب ایجاد ‌کنیم که امیدوارم به چنین نتیجه‌ای رسیده باشیم.

اخیرا در نمایش خانگی، محصولاتی در حوزه‌های مختلف ورزش، موسیقی، مذهبی و... تولید شده است. از نظر شما، تولید برنامه‌های حوزه موسیقی مثل «صداتو» چه تأثیری بر ارتباط بیشتر مردم با موسیقی دارد؟

ساخت برنامه‌های خوب در این حوزه به ارتباط بیشتر مردم با موسیقی کمک می‌کند، اما اینکه این برنامه‌ها بتواند هنرمند بسازد مبحث دیگری است، چون یک خواننده هرقدر هم تخصصی وارد یک حوزه بشود، تا جو کار و فعالیت حرفه‌ای در فضای تولید و صحنه را تجربه نکند، به موفقیت نمی‌رسد. از نظر من، ورود به عرصه خوانندگی و فضای حرفه‌ای موسیقی کاملا نیازمند تجربه این واقعیت است. تمام این مسابقاتی هم که اخیرا تولید و پخش شده یکی‌دو چهره را به فضای موسیقی معرفی کرده، اما به لحاظ ایجاد سرگرمی برای مردم کاملا موفق ظاهر شده‌اند و اگر از این قبیل برنامه‌ها باز هم تولید شود، به فهم و درک بیشتر مردم از فضای موسیقی کمک قابل توجهی می‌کند.

پیشنهادی برای حضور در برنامه‌های موسیقی داشته‌اید؟

پیشنهاد داشته‌ام، اما علاقه نه، چون به‌نظرم در جایگاهی نیستم که بخواهم کسی را قضاوت کنم و اصولا هم موسیقی تا یک جایی به‌صورت علمی و پایه آموختنی است و از آن به بعدش دیگر سلیقه‌ای می‌شود. پس قضاوت کردن راجع به صداها را باید به مردم بسپاریم.

این روزها بازار کنسرت‌های پاپ داغ است. درست است که موسیقی کشور افت و خیزهای زیادی دارد و با مشکلات خاص خودش دست و پنجه نرم می‌کند، با این حال اوضاع این روزهای موسیقی کشور چطور است؟

به‌نظرم وضعیت موسیقی ما در حال بهبود است و البته این گفته من نیست و گفته خیلی از بزرگان حال حاضر موسیقی ایران است. موسیقی ما در سال‌های اخیر دچار تحولات عجیب و غریبی شد که بخشی از این تحولات مثبت بود و بخشی هم منفی. خوشحالم که با ورود هنرمندان حرفه‌ای‌تر و صداهای قشنگ‌تر و احساس بیشتری که در کارها وجود دارد موسیقی دارد از آن حالت قبلی بیرون می‌آید و خودش را ترمیم می‌کند.

برویم سراغ مسئله‌ ترند شدن برخی از قطعه‌های موسیقی مثل قطعه «پاقدم» که اخیرا بسیار شنیده و معروف شد. چه می‌شود که یک کار این‌طور دیده و شنیده و پرطرفدار می‌شود؟

بخش زیادی از این اتفاق مربوط به تجربه است و بخشی هم سلیقه و هوش بازار. ولی در نهایت کارها را مردم برجسته می‌کنند، یعنی اگر مردم کاری را دوست داشته باشند، آن کار به موفقیت بزرگی می‌رسد. «پاقدم» یک قطعه موسیقی دهه شصتی است که در آن استانداردهای ضبط موسیقی آن دوران کاملا رعایت شده و فکر می‌کنم جدا از تنظیم و میکس و مستر خوب امیربهادر دهقان، شعر و ترانه و ملودی هم خیلی به کارهای آن دهه نزدیک است.

شما در قطعه‌های معروفتان هم سبک شاد دارید و هم قطعه‌های احساسی و غمگین. تمایل مردم بیشتر به شنیدن کدام یک است؟

اگر به تاریخمان رجوع کنید، می‌بینید که مردم ما پر از غم و غصه بوده‌اند و طبیعتا تمایلشان به آهنگ‌های شاد بیشتر است. در کنسرت‌ها هم همین‌طور است. وقتی یک پدر بودجه مشخصی برای خانواده‌اش کنار می‌گذارد تا در کنسرت شرکت کنند، دلش نمی‌خواهد که مجددا در فضای غمگین قرار بگیرند. بنابراین تمایلشان به شنیدن و همراهی در خواندن آهنگ‌های شاد بیشتر است. البته از قدیم موسیقی شاد نسبت به موسیقی غمگین بیشتر شنونده و طرفدار داشته است.

این روزها مدام نام خواننده‌های جدیدی را می‌شنویم که در فضای مجازی معرفی می‌شوند. یا گاهی روی بیلبوردها تبلیغ کنسرت خواننده‌هایی را می‌بینیم که خیلی‌ها نمی‌شناسندشان. این افزایش ورود به عرصه خوانندگی اتفاق مثبتی است یا منفی؟

ما خوانندگانی داشته‌ایم که با یک قطعه روی صحنه آمده‌اند و بقیه قطعه‌هایشان حالت مکمل همان یک قطعه را داشته. از آن طرف هم هنرمندی داشته‌ایم که با هر قطعه جدید مخاطبان بیشتری را جذب کرده‌ و به‌تدریج معروف شده‌است. در هر صورت، دیده شدن یک اثر هنری و محبوب شدن هنرمند به مردم بستگی دارد.

به تجربه حوزه‌های هنری دیگر مثل بازیگری هم فکر می‌کنید یا پیشنهادی داشته‌اید؟

من یک‌بار این را تجربه کردم و متأسفانه بازخورد خوبی از این کار نداشتم، به خاطر اینکه تیم تولید آن کار تیمی که فکر می‌کردم نبود. البته بازیگران و بقیه عوامل همه خوب بودند، اما تجربه خوبی برای من نبود و ترجیح می‌دهم که فعلا دوباره آن فضا را تجربه نکنم و در کار خودم پیش بروم، هرچند از آینده‌ و تصمیمات بعدی‌ام خبر ندارم.‌


رئالیتی‌شوها توانسته‌اند تا اندازه ای شبکه نمایش خانگی را متحول کنند

در چند سال اخیر پلتفرم‌ها به کاربران امکان می‌دهند فیلم‌ها و سریال‌ها را به‌صورت آنلاین تماشا کنند و به‌سرعت به رقیبی برای تلویزیون تبدیل شده‌اند.

یک مقایسه ساده در تولیدات و سریال‌های پخش‌شده در ابتدای سال۱۴۰۳ تا امروز میان پلتفرم‌های نمایش خانگی و تلویزیون نشان می‌دهد تلویزیون با وجود آنکه نسبت به سال گذشته با کم‌کردن حساسیت‌هایی سعی در جذب هنرمندان و چهره‌های مطرح کرده اما باز هم بازی را در زمین رقابت با پلتفرم‌های پخش نمایش خانگی واگذار کرده است.

این روزها تولید رئالیتی‌شوها و برنامه‌های مسابقه که در شبکه نمایش خانگی ‌تولیدشده، توانسته جذابیت زیادی برای مخاطب امروز به‌وجود بیاورد، مخاطبی که تنها با تماشای سریال و فیلم نمی‌تواند اوقات فراغت خود را پر کند. بنابراین از یک‌سو پلتفرم‌های گوناگون در شبکه نمایش خانگی در بیشتر سریال‌های خود توانسته‌اند با تمرکز بر جذابیت‌های داستانی و استفاده درست از ستارگان سینما و تئاتر تولیدات جذابی را پیش روی مخاطب بگذارند و از سوی دیگر با تولید و پخش برنامه‌های مختلف نشان داده‌اند توجه به ذائقه مخاطب برایشان مهم است و در بخش‌هایی موفق شده‌اند.

البته دامنه صنعت سرگرمی ‌آنقدرگسترده است که ما در تلویزیون ‌یا حتی شبکه نمایش خانگی هنوز نتوانسته‌ایم رقابتی با برنامه‌های خارجی داشته باشیم. با این حال، برخی از این برنامه‌ها توانسته‌اند آنقدر جذاب باشند که تماشاگران فصل‌های آن را دنبال می‌کنند.

VOD‌ها طیف گسترده‌ای از فیلم‌ها و سریال‌ها را از سراسر جهان به کاربران ارائه می‌دهند. این امر به‌معنای انتخاب بیشتر برای بینندگان و رهایی از محدودیت‌های برنامه‌های روتین است.

نمی‌توان منکر این موضوع شد که پلتفرم‌های نمایش خانگی با ارائه فرصتی جدید برای پخش فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی، به افزایش تولید محتوای داخلی در این کشور کمک کرده‌اند. این امر منجر به ایجاد شغل‌های جدید و رونق صنعت سرگرمی ایران شده است.

VOD‌ها در حال حاضر نقش مهمی در صنعت سرگرمی ایران ایفا می‌کنند و ظرفیت این را دارند که در آینده نقش مهم‌تری ایفا کنند. با رفع چالش‌های موجود، VOD‌ها می‌توانند به گزینه‌ای محبوب‌تر برای سرگرمی در ایران تبدیل شوند و به‌طور قابل‌توجهی بر نحوه تماشای فیلم و سریال توسط مردم ایران تأثیر بگذارند.‌

منبع: همشهری

انتهای پیام/

کد خبر: 1228550 برچسب‌ها موسیقی

دیگر خبرها

  • چرا پخش سریال حشاشین پس از انتشار ممنوع شد؟/ ممیزی سریال‌های خارجی پسینی است
  • دومین خبر جعلی به‌نام ایسنا طی ۲ ماه اخیر/ نظر صریح ساترا درباره یک سریال
  • چرا سریال «حشاشین» در ایران مجوز ندارد؟
  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
  • ساترا، سریال «حشاشین» را غیرمجاز اعلام کرد
  • انتشار سریال «حشاشین» در پلتفرم‌ها ممنوع است
  • پخش سریال خبرساز و جنجالی ممنوع شد
  • سریال حشاشین در تلویزیون‌های اینترنتی ایران ممنوع شد؟
  • حال موسیقی ایران خوب است
  • رستگاری به افق فلسطین