Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات تهاجمی گسترده‌ای علیه ده‌ها پایگاه مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی اطراف کوه‌های "الدود" و "جحفان" در بخش جیزان انجام دادند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه العالم، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات تهاجمی گسترده‌ای علیه ده‌ها پایگاه مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در بخش جیزان را انجام دادند و موفق شدند طی آن با پاکسازی بیش از 30 پایگاه، کنترل کامل آنها را در دست گرفته و نیروهای دشمن، از جمله نیروهای سودانی و مزدوران ائتلاف را که در پایگاه‌ها مستقر بوده، بیرون راندند و تلفات گسترده جانی و مالی به صف دشمن وارد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تصاویری که لنزهای دوربین مرکز اطلاع‌رسانی جنگی یمن ثبت کرده‌اند، نشان می‌دهد که شمار زیادی از مزدوران سودانی و مزدوران ائتلاف متجاوز، که در میان آنها فرماندهان ارشد نیز دیده می‌شوند، کشته می‌شوند و ده‌ها مزدور دیگر نیز به دست ارتش و کمیته‌های مردمی به اسارت گرفته می‌شوند.
طبق این گزارش، یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی به سمت ده‌ها پایگاه و بلندی در اطراف جیزان پیشروی کرده‌اند در حالی‌که هواپیماهای جنگی ائتلاف به رغم پرواز گسترده در این مناطق، نتوانسته‌اند مانع پیشروی نیروهای یمنی شوند.
همزمان با پیشروی نیروهای یمنی، نیروهای دشمن به صورت گروهی در حال فرار بوده‌اند که ائتلاف برای جلوگیری از این عقب‌نشینی، مواضع و پایگاه‌های مزدوران فراری را هدف حملات هوایی جنگنده‌هایش قرار داد.
طبق این گزارش که به صورت تصویری مستند شده است، نیروهای یمنی تعدادی خودروی زرهی و تجهیزات جنگی از جمله مقادیر زیادی سلاح و مهمات دشمن را در پایگاه‌های هدف به غنیمت گرفته‌اند.
مسیرهای عملیات
این مسیر شامل ده‌ها پایگاه از جمله "تپه الدفاع( الردحه)، پایگاه‌های اطراف آن از چند محور، پایگاه الصیاد و پایگاه‌های اطراف آن در شرق کوه الدود، تپه الصافیه، پایگاه التحلیه، پایگاه الشبکه و پایگاه‌های اطراف آن، تپه القمامه و ارتفاعات اطراف آن، مناطق اطراف منطقه الملاحیط، تپه امین 1" است.

واکنش مقام یمنی به ادعاهای ائتلاف سعودی درباره عملیات جیزان
عضو شورای عالی سیاسی یمن به ادعاهای ائتلاف سعودی درباره عملیات نظامی گسترده در جیزان در جنوب غربی عربستان واکنش نشان داد.
«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی دولت نجات ملی یمن ضمن واکنش به ادعاهای ائتلاف سعودی درباره عملیات نظامی در جیزان، برای تبادل اجساد کشته‌های این ائتلاف در عملیات مذکور اعلام آمادگی کرد.
ائتلاف متجاوز سعودی، دولت نجات ملی یمن را به دروغ‌پردازی درباره اجرای عملیات نظامی در محور جیزان در جنوب غربی عربستان و انتشار اخباری درباره پیروزی‌های ساختگی در رسانه‌ها متهم کرده بود.
الحوثی در حساب توئیتری خود در واکنش به این اتهامات نوشت: «اگر مشاهده عملیات جیزان به حدی برای شما رعب و وحشت ایجاد کرده که به انکار واقعیت روی آورده‌اید، پس عملیات و صحنه‌های آینده را که به مراتب شدیدتر از این خواهد بود، چگونه خواهید دید؟».
وی به کسانی که درباره این عملیات نظامی تردید دارند، گفت که آماده تبادل اجساد کشته‌ها از طریق کمیته صلیب سرخ جهانی هستند.
شنبه گذشته دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی موفق شدند 150 کیلومترمربع و 40 مقر در محور جیزان را در یک عملیات گسترده نظامی تحت تسلط خود درآورند.
این عملیات در محور الخوبه- وادی جاره انجام شد و طی آن بیش از 200 نفر از نظامیان سعودی و سودانی که در قالب ائتلاف عربی در آنجا حضور دارند، به اسارت درآمدند.

حمله توپخانه‌ای عربستان به صعده
در حمله توپخانه‌ای ارتش سعودی به منطقه «الرقو» در شهرستان مرزی منبه در استان صعده یک شهروند یمنی شهید و یک نفر دیگر زخمی شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، در حمله توپخانه‌ای ارتش سعودی به منطقه «الرقو» در شهرستان مرزی منبه در استان صعده یک شهروند یمنی شهید و یک نفر دیگر زخمی شد.
ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی همچنین منطقه مرزی شدا در استان صعده را هدف حملات هوایی قرار داد که از خسارت و تلفات احتمالی خبری اعلام نشده است.

حمله پهپادی به پایگاه ملک خالد سعودی
سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله پهپادی صبح امروز (دوشنبه) به پایگاه هوایی ملک خالد عربستان سعودی در خمیش مشیط خبر داد.
سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: پایگاه هوایی ملک خالد با جنگنده قاصف K2 هدف قرار گرفت.
سریع با انتشار توییتی خاطرنشان کرد: نیروی هوایی ارتش یمن صبح امروز (دوشنبه) با کمک خداوند در عملیات تهاجمی با جنگنده قاصف k2 ، پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط را هدف قرار داد و این پایگاه به طور دقیق مورد اصابت قرار گرفت.
سریع تاکید کرد که این حمله در راستای پاسخ به تشدید تجاوزگری عربستان سعودی و محاصره فراگیر یمن اجرا شده است.

دولت نجات ملی: صبر ملت یمن در مقابل اشغالگران زیاد دوام نمی‌آورد
دولت نجات ملی یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ساخت و ساز‌های اشغالگران در استان المهره ناقض قوانین بین المللی و اقدامی تحریک آمیز علیه مردم آزاده یمن است.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، دولت نجات ملی یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ساخت و ساز‌های اشغالگران در استان المهره و دو جزیره سقطری و میون ناقض قوانین بین المللی و اقدامی تحریک آمیز علیه مردم آزاده یمن است. اقدامات مجرمانه اشغالگران سعودی، اماراتی آمریکایی در جزایر یمنی، امنیت ملی یمن و منطقه را مستقیما هدف قرار می‌دهد. صبر ملت یمن در مقابل این تخلفات نفرت انگیز در جزایر یمنی زیاد دوام نمی‌آورد و آن‌ها سرانجام به گزینه مناسب متوسل خواهند شد. هر شرکتی با مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی قرار داد امضا کند، تمام تدابیر قانونی علیه آن اتخاذ خواهد شد.

تشدید نگرانی‌ها از اقدامات اشغالگرانه امارات در یمن
عربستان و امارات از ابتدای تجاوز نظامی به یمن، با هدف اشغال جزایر راهبردی این کشور، رقابتی را آغاز کردند که روند این رقابت به مرور زمان شدیدتر شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، عربستان و امارات از ابتدای تجاوز نظامی به یمن، با هدف اشغال جزایر راهبردی این کشور، رقابتی را آغاز کردند که روند این رقابت به مرور زمان شدیدتر شد.
در ادامه این جدل ها، احمد عبید بن دغر رئیس مجلس شورای (دولت مستعفی و فراری) یمن از نخست وزیر این دولت مستعفی خواست درباره وضع دو جزیره میون و سقطری تحقیق کند.
وی اعتراف کرد: اخبار منتشر شده درخصوص نقض حاکمیت توسط امارات در این دو جزیره باعث ایجاد نگرانی ما شده است.
 
دیدار فرستاده سازمان ملل با دبیرکل جنبش انصار الله
مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن با سید عبدالملک بدرالدین دبیر کل جنبش انصار الله دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله یمن اعلام کرد مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن امروز یکشنبه با سید عبدالملک بدرالدین دبیر کل جنبش انصار الله دیدار کرد.
به گفته عبدالسلام، عبدالملک بدرالدین در این دیدار به ضعف نقش سازمان ملل در قبال محاصره ظالمانه ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن که بخش‌های غذایی، دارویی و مشتقات نفتی را شامل می‌شود اشاره و به گریفیتس تأکید کرد محاصره علیه یمن به منزله مجازات جمعی است که با قوانین بین المللی، موازین انسانی و همه قوانین و شرایع منافات دارد.
دبیر کل جنبش انصارالله همچنین تأکید کرد ملت یمن حق دارد به مشتقات نفتی، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی در هر شرایطی دسترسی داشته باشد.
محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله یمن گفت: سید عبدالملک بدرالدین در دیدار مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل با او، از نحوه رفتار سازمان ملل با پرونده انسانی در یمن و چشم پوشی از باج خواهی ائتلاف متجاوز سعودی و معامله با رزق و روزی و داروی مردم یمن انتقاد کرد.
سید عبدالملک در این دیدار تلاش برای ربط دادن بین وظیفه انسانی و بشردوستانه به عنوان یک حق مشروع و مستقل با پرونده‌های سیاسی و نظامی را مصادره آشکار حق ملت یمن برای به دست آوردن ابتدایی‌ترین حقوقش توصیف کرد و آن را معادله‌ای غیر قابل قبول خواند و به سازمان ملل هشدار داد باید به جای سازش با ائتلاف متجاوز، در قبال این پرونده موضع صریحی اتخاذ کند.
دبیر کل انصار الله به گریفیتس اطمینان داد دروازه واقعی ورود به همه پرونده‌ها از مسیر حل و فصل نیاز‌های مرتبط با پرونده انسانی می‌گذرد و ائتلاف متجاوز اگر تصور می‌کند یا انتظار دارد محاصره ملت یمن موضعش را تقویت می‌کند، در توهم است.
سید عبدالملک افزود هر اندازه محاصره ائتلاف متجاوز سعودی علیه ملت یمن تشدید شود، به همان اندازه ملت یمن اطمینان پیدا می‌کنند که متجاوزان خواستار صلح نیستند و برای آن تلاش نمی‌کنند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن ارتش و کمیته های مردمی گزارش شبکه تلویزیونی مزدوران ائتلاف متجاوز ائتلاف متجاوز سعودی عبدالملک بدرالدین دولت نجات ملی یمن حمله توپخانه ای جنبش انصار الله کل جنبش انصار عملیات نظامی سید عبدالملک ده ها پایگاه سازمان ملل پایگاه ها ملک خالد اطراف آن ملت یمن دبیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۸۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاهی در ایلات اشغالی

مقاومت اسلامی عراق بار دیگر یک پایگاه هوایی رژیم اسرائیل را در بندر ایلات اشغالی هدف قرار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که بامداد امروز دوشنبه پایگاه نظامی ارتش رژیم اسرائیل را در بندر ام الرشراش (ایلات) را با پهپاد هدف قرار داده است.

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای که در این باره منتشر کرده،  بار دیگر بر تداوم حملات خود در حمایت از مقاومت و مردم فلسطین در غزه تأکید کرد و گفت که این حملات تا توقف کامل جنگ و شکست محاصره غزه ادامه خواهد داشت.

مقاومت اسلامی عراق: بندر حیفا را موشک‌باران کردیممقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار دادحمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه «یاردن» ارتش اسرائیل
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی
  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاهی در ایلات اشغالی
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • ناگفته هایی از عملیات حماس و عملیات وعده صادق: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد