Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در خراسان رضوی گفت: در شورای ائتلاف به گونه‌ای عمل نکردیم که سهمی از احزاب و غیراحزاب مشخص باشد. فرد سیاسی پررنگ در لیست خود کم داریم. از ابتدا به دنبال این بوده‌ایم که دوز سیاسی نامزدها را کاهش داده و دوز تخصص آنان در مدیریت شهری را افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا ترقی امروز در نشست رسانه‌ای شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی، اظهار کرد: در انتخابات 1400 در آستانه تحولی عظیم و بزرگ در حکمرانی کشور هستیم. فرصت گران‌بهایی در اختیار مرم و تمامی رای‌دهندگان قرار گرفته تا بتوانند به مسیر حرکت نظام جمهوری اسلامی در جهت آرمان‌های انقلاب تسریع بخشند و چنانچه در انتخاب‌های گذشته اشتباهاتی رخ داده آن را برطرف کرده و با آگاهی، بصیرت و امید به آینده، سرنوشت گام دوم انقلاب اسلامی را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه عناصر اجرایی خسته، ناامید، غیرانقلابی و غیرجهادی موانع تحقق گام دوم انقلاب اسلامی هستند، افزود: در این انتخابات باید این موانع را برطرف کنیم تا زمینه تحقق اهداف و آرمان‌های گام دوم انقلاب فراهم شود. بدون تردید برداشتن این موانع در گرو انتخاب شایسته و آگاهانه مردم ایران است.

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در خراسان رضوی ضمن حمایت از ابراهیم رئیسی در انتخابات 1400 ادامه داد: یک شخصیت کارآزموده و کارآمد و معتقد به فقه سیاسی امام(ره) و مخالف تفکر اقتصاد لیبرالی و فرهنگ لیبرالی با یک روحیه جهادی همانند ابراهیم رئیسی می‌تواند بسیاری از مشکلات کنونی کشور را برطرف کند. شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی با تمام توان خود از ریاست جمهوری رئیسی حمایت خواهد کرد. امیدواریم همانطور که مردم خراسان رضوی در انتخابات گذشته توجه ویژه‌ای به آقای رئیسی داشته‌اند، در این دوره نیز با همت خود سرنوشت کشور را به گونه‌ای رقم بزنند تا شاهد تحولی عظیم در کشور به سوی افقی امیدوار کننده و روشن برای مردم باشیم.

75 هزار خانه در مشهد به ستاد انتخاباتی مردمی رئیسی تبدیل خواهد شد

وی بیان کرد: شورای ائتلاف، ستاد مستقلی در شهرستان‌ها ندارد. ستاد اصلی ابراهیم رئیسی در خراسان رضوی که مجتبی بذرافشان مدیریت آن را برعهده دارد، با هماهنگی شورای وحدت نیروهای خود را به گونه‌ای چیده‌ که از ظرفیت شورای ائتلاف نیز استفاده شود. ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی در مشهد تا کنون 5 هزار خانه برای پویش"هرخانه یک ستاد" ثبت‌نام کرده‌ و درصدد افزایش این آمار تا 75 هزار خانه در روزهای آتی است.

ترقی ادامه داد: شورای وحدت و ائتلاف نیروهای خراسان رضوی طی فعالیت خود از سال گذشته، در فرایند انتخاب لیست شایسته و توانمند برای مدیریت شهری مشهد گام برداشته و با همت رسانه‌ها ضمن اطلاع‌رسانی شفاف به مردم، گام‌های لازم جهت دستیابی به یک لیست واجد شرایط را برداشته است. در ابتدا فراخوان داده و از تمام کسانی که علاقه‌مند به مسیر ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی هستند دعوت و ثبت‌نام کردیم. در گام دوم شاخص‌های پایه نامزدها در کمیته‌های فرعی مورد بررسی قرار گرفت و از 200 نفری که وارد این عرصه شده بودند، 120 نفر وارد مرحله دوم شده تا در کمیته تطبیق به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرند.

وی یادآور شد: در مرحله نخست سعی کردیم به لحاظ مبانی فکری و سلامت اخلاقی، اقتصادی و فکری نامزدها و آشنایی و توانمندی آنان در مدیریت شهری را را مورد بررسی قرار دهیم. در جلسات فشرده 18 روزه توانستیم هر روز حدود هفت تا هشت نفر را مورد بررسی قرار دهیم و متخصصینی که برای هر کمیسیون مورد نظر شورای شهر انتخاب شده بودند با طرح سوالات تخصصی مورد ارزیابی قرار بگیرند.

این فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: در برنامه تخصصی و ارزیابی کمیته تطبیق سعی داشتیم با هرگونه امکان مهندسی و رای‌های جناحی و دسته‌بندی مقابله کنیم. از همین رو مکانیزمی طراحی کردیم تا حتی اگر داوران با یکدیگر هماهنگ کرده باشند، تاثیر آن در نمرات معدل نامزد مورد نظر بیش از دو تا سه نمره نباشد. همچنین امکان بررسی به اعتراضات تمامی کاندیداها پس از اعلام نتایج کمیته تطبیق، از طریق کمیته داوری فراهم شده است.

ترقی گفت: اولویت شورای شهر مشهد حضور افرادی با شخصیت‌های تخصصی و جایگاه بالای اجتماعی است. در این مجموعه کسانی انتخاب می‌شوند که به لحاظ همگرایی فکری و کار جمعی به یکدیگر نزدیک باشند تا در حرکت‌های جمعی شاهد تک روی‌های اعضای شورای شهر نباشیم. همچنین ویژگی‌هایی از قبیل انقلابی بودن، تعهد، سلامت اقتصادی و گرایشات فکری، توان برنامه‌ریزی، خلاقیت، قانون‌گذاری و اشرافیت نامزدها در مسائل حاشیه شهر مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در شورای مرکزی 51 نامزد انتخاب شده به 30 نفر کاهش پیدا کرده و به شورای ائتلاف معرفی خواهد شد. روز پنجشنبه هفته جاری لیست 15 نفره نهایی با حضور اقشار مختلف شهر مشهد را به مردم اعلام خواهیم کرد. در ترکیب 51 نفره تلاش کردیم تا از تمام قومیت‌های مختلف مشهد به خصوص مناطق حاشیه شهر مشهد و متخصص‌های گوناگون حضور داشته باشند. شیوه کاهش تعداد نامزدها در لیست نهایی با توجه به نیاز تمام کمیسیون‌های اصلی شورای شهر انجام شده است.

ترقی تصریح کرد: تاکید ما این است تا این افراد در لیست‌های موازی قرار نگیرند و فردی که از لیست ما رای می‌آورد مشخص باشد تا بعدها به شورای وحدت پاسخگو باشد. اگر افراد در لیست‌های متعدد باشند پس از رای آوردن می‌توانند ادعا کنند که از لیست خاصی بالا نیامده و پاسخگو نخواهند بود. 

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف انقلاب اسلامی در خراسان رضوی گفت: اگر کسی می‌خواهد خارج از لیست ائتلاف از نامزدی حمایت کند، فقط می‌تواند حمایتش را مستقیما به نامزد شورای شهر ارائه دهد و این کاندیدا در تبلیغات شخصی خود می‌تواند سایر حامیانش به غیر از شورای وحدت را ذکر کند.

حضور 60 درصدی جوانان در لیست 51 نفره شورای وحدت

ترقی با اشاره به حضور جوانان و بانوان در لیست‌های نهایی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی بیان کرد: 60 درصد لیست 51 نفره را جوانان تشکیل می‌دهند. از افراد با تجربه فقط کسانی که به روز بودند مورد توجه قرار گرفته‌اند. افراد باتجربه زیادی هستند که سوابق خوبی هم دارند اما مشکلات امروز را درک نمی‌کنند. بانوان نیز می‌توانند وارد عرصه شده و توانمندی‌های خود در حوزه خدمات شهری، معماری و برنامه ریزی را به نمایش بگذارند. کسانی که روحیه مشورت‌پذیری و دلسوزانه دارند برای لیست شورای شهر انتخاب شده‌اند. خوشبختانه توانمندی جوانان و بانوان به گونه‌ای بوده که بدون تخصیص سهمیه‌ای بالا آمده‌اند.

وی در خصوص مدارک تخصصی نامزدهای انتخاب شده اظهار کرد: مدارک تمام نامزدها ارشد و دکتری است و پایین‌تر از مدرک دکتری در لیست‌ 51 نفره نداریم. تخصص تمام نامزدها عمدتا با کمیسیون مورد نظر آنان منطبق است. یکی دو نفر تخصص‌شان در کارشناسی مرتبط و در ارشد متفاوت بوده است.

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص این که آیا شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در انتخاب شهردار به نتیجه رسیده‌ است یا خیر، گفت: در رابطه با شهردار هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. همانطور که آیت‌الله علم‌الهدی عملکرد کلایی، شهردار فعلی مشهد را تایید کرده ما نیز عملکرد او را در برخی ابعاد تایید می‌کنیم اما طبیعتا ویژگی‌های مثبت شهردار آینده مشهد باید از ویژگی‌ها شهردار فعلی بیشتر باشد.

نامزد انتخاباتی شورای شهر باید از دل حاشیه شهر باشد

ترقی با تاکید بر توجه به مسائل حاشیه شهر مشهد بیان کرد: به جای این که حل معضلات حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار را به یکی دو نفر اختصاص دهیم، کاری کرده‌ایم که اعضای شورای شهر آتی خود را مدافع حقوق حاشیه شهر بدانند. در هیچ دوره‌ای به این اندازه به مشکلات حاشیه شهر توجه نشده است. حاشیه شهر مشهد در این مدت توانسته در زمینه قانون‌گذاری در شهر نیروهای خوبی پرورش دهد. مدیران آینده شهری باید حتما در حاشیه شهر مشهد سکونت داشته باشند تا مشکلات آنجا را درک کرده باشند. اینگونه نباشد که یک مدیر در متن شهر زندگی کند اما مسئولیتش رسیدگی به مشکلات حاشیه شهر باشد. 

وی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که کارشناسان به آن تاکید داشته‌اند، انتخاب افرادی است که در بررسی‌های مالی تبحر و اشراف داشته باشند. نامزدها در خصوص شفافیت‌های مالی و توزیع عادلانه بودجه در سطح شهر برنامه‌های خوبی ارائه داده‌اند. امیدواریم با پیشنهادات و برنامه‌های خوبی که نامزدها ارائه داده‌اند به شفاف‌سازی بودجه در چهار سال آینده دست یابیم. همچنین سامانه فاش نواقصی دارد و باید کامل شود. متخصصین و محققین باید به آن دسترسی و اشراف کامل داشته باشند.

سرعت بالای ساخت پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح برای رای‌آوردن بوده است

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در خراسان رضوی عنوان کرد: اولویت‌ها در مدیریت شهری باید رعایت شود. یک تقاطع غیرهمسطح برای رای‌آوری به سرعت ساخته می‌شود اما پس از اتمام پروژه باید میلیاردها تومان برای معایب آن هزینه کنند، در حالی که اولویت‌های زیادی در مناطق محروم وجود دارد که در صورت هزینه‌کرد در این مناطق می‌توانست سرانه استاندارد بخش‌های مختلف در حاشیه شهر مشهد را افزایش دهد. 

ترقی گفت: به هیچ وجه کسی یا جریانی نتوانسته تا کنون خواسته خود را در رابطه با نامزدها به شورای ائتلاف تحمیل کند؛ مگر این که یک فرد توانمندی ویژه‌ای داشته و مورد تایید کمیته تطبیق و سایر کمیته‌های فرعی قرار گرفته باشد. ممکن است یک فرد به تشکیلاتی وابستگی داشته باشد اما این وابستگی نقشی در معرفی یا ماندگاری او در فرایند ما نداشته است. کمیته تطبیق هیچ جهت‌گیری سیاسی در اظهارنظراتش نداشته و هیچ رای سیاسی در ارزیابی و بررسی نامزدها وجود نداشته است.

وی در خصوص وضعیت بررسی نامزدهای برخی از احزاب‌های اصول‌گرا پس از جدایی از شورای وحدت که نسبت به عملکرد این شورا انتقاد داشته‌اند، خاطرنشان کرد: کسی را نداریم که با شورای وحدت بوده و از ما جدا شده باشد. برخی‌ها از ابتدا آمدن خود به شورا را مشروط کرده بودند که شروط آنان را نپذیرفتیم. اعلام کردیم هرکسی که چارچوب شورای وحدت را قبول دارد می‌تواند به شورا بپیوندد. هر کسی که شرط تعیین می‌کند به دنبال سهم‌خواهی است و مواضع خاصی را دنبال می‌کند. میدان برای آنان باز است و می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و ما آنان را رقیب خود نمی‌دانیم. 

سرمایه‌گذاری در مشهد رها شده و برای آن برنامه‌ای وجود ندارد

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص سرمایه‌گذاری در مشهد گفت: سرمایه‌گذاری در مشهد رها شده و برنامه خاصی برای آن وجود ندارد. استاندار سابق خراسان رضوی با طراحی مثلث اقتصادی به دنبال جذب سرمایه‌گذار بود. توافقاتی روی کاغذ نیز صورت گرفت اما عملا تحقق پیدا نکرد. عدم جذب سرمایه‌گذار خارجی یکی از مشکلات دراز مدت مشهد است. برخورد و رفتار مدیریت شهری در مشهد، سرمایه‌گذار خارجی را دفع می‌کند. باید این روش را کاملا تغییر دهیم. مشهد شهر بین‌المللی است و زمینه سرمایه گذاری بین‌المللی دارد. بسیاری از بازرگانان کشورهای عربی به دنبال سرمایه‌گذاری در مشهد هستند که باید زمینه آن را فراهم کنیم. 

ترقی افزود: شورای ائتلاف هرچه قوی‌تر باشد و پشتوانه مردمی آن مستحکم‌تر باشد در مطالبه حقوق مردم می‌تواند قوی‌تر عمل کند. مکانیزمی که تا کنون وجود نداشته را به وجود آورده‌ایم. نامزدها را متعهد به پاسخگویی به شورای ائتلاف کرده‌ایم. قطعا نقش شورای ائتلاف برای این پیگیری و نظارت بیشتر خواهد بود. در گذشته 8 تا 10 نفر لیست شورای ائتلاف را جمع بندی می‌کردند و قدرت پیگیری نداشتند اما امروزه بدنه شورای ائتلاف با قدرت عملکرد نامزدها را مورد نظارت و پیگیری قرار می‌دهد.

دوز سیاسی نامزدهای شورای شهر را کاهش داده‌ایم

وی خاطرنشان کرد: در شورای ائتلاف به گونه‌ای عمل نکردیم که سهمی از احزاب و غیراحزاب مشخص باشد. فرد سیاسی پررنگ در لیست خود کم داریم. از ابتدا به دنبال این بوده‌ایم که دوز سیاسی نامزدها را کاهش داده و دوز تخصص آنان در مدیریت شهری را افزایش دهیم.

این فعال سیاسی اصولگرا  گفت: طرح تفصیلی منطقه ثامن دارای اشکلات فراوانی است. سعی داریم بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری آن منطقه را اصلاح کرده و دیدگاه‌هایی که به آن منطقه تحمیل شده که با حفظ هویت حرم مطهر رضوی مغایر دارد را حذف کنیم.

ترقی در خصوص نماینده مورد نظر شورای وحدت در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: با مشورتی که با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مشهد داشته‌ایم، آیت‌الله مدرس یزدی، عضو فعلی شورای نگهبان را معرفی کرده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات شورای ششم شورای وحدت اصولگرایان شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی در خراسان رضوی سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف فعال سیاسی اصولگرا سرمایه گذاری در مشهد مورد بررسی قرار مدیریت شهری حاشیه شهر مشهد ابراهیم رئیسی شورای ائتلاف کاهش داده داشته باشند کمیته تطبیق انتخاب شده گونه ای شورای شهر مورد نظر گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۸۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت حضور مردم در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: حضور غرور انگیز ملت حماسه ساز ایران اسلامی در انتخابات یازدهم اسفندماه سال گذشته، با وجود مشکلات اقتصادی و کمبودها، برگ زرین دیگری از دفتر رشادت و وفاداری به انقلاب اسلامی بود که ان‌شاءالله در 21 اردیبهشت ماه و در مرحله دوم انتخابات با حضور پرشور مردم تکمیل خواهد شد.

بنابر گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه جبهه پایداری انقلاب اسلامی بر مبنای ادای تکلیف و انجام وظیفه، تلاش نمود تا با لحاظ نمودن شاخص‌های گفتمان انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات و ویژگی‌های یک نماینده اصلح در مجلس شورای اسلامی نسبت به معرفی نامزدهای اصلح به مردم شریف اقدام نماید.

سخنگوی جبهه پایداری افزود: جبهه پایداری انقلاب اسلامی مفتخر است با درک صحیح از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب که در خطبه نماز عید سعید فطر در فروردین ماه سال جاری نیز به صورت علنی بر آن تأکید کردند و توفیق ملت ایران را در توحید کلمه دانستند و همه فعالان سیاسی_اجتماعی را توصیه به عدم ایجاد دودستگی‌های جعلی کردند، در مسیر حفظ وحدت میان نیروهای انقلاب با اعتقاد کامل گام بردارد و در همین راستا در مرحله دوم از انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز لیست نهایی جبهه انقلاب از سوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس جمع بندی و مورد توافق قرار گرفت.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به منشور فکری و سیره عملی بنیانگذار راحل نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، افزود: آنچه از منظومه فکری امامین انقلاب بر می‌آید، این است که در انتخاب و گزینش نامزدهای انتخابات برای معرفی به مردم، ملاک‌ها و شاخص‌ها مهم است و صرف وابستگی به حزب و گروه و یا قبیله سیاسی نمی‌تواند ملاک عمل قرار گیرد.

متقی‌فر در پایان اسامی نامزدهای لیست نهایی جبهه انقلاب که مورد حمایت مشترک جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هستند را به این شرح اعلام کرد:

1- علیرضا سلیمی

2- غلامحسین رضوانی

3- محمد سراج

4- زهره سادات لاجوردی

5- زهره طبیب‌زاده

6- فاطمه قاسم پور

7- مجتبی زارعی

8- حسین صمصامی

9- حسین نجابت

10- محمدحسین حسین‌زاده بحرینی

11- علی اصغر پورمحمدی

12- حسن خجسته باقرزاده

13- مهدی شریفیان

14- مهدی عسگری

15- عبدالحسین روح الامینی

16- سعید آجرلو

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902120

دیگر خبرها

  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • رونمایی از لیست انتخاباتی شورای وحدت برای تهران+اسامی
  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران اعلام شد
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • لیست ۱۶ نفره جبهه پایداری و شورای ائتلاف منتشر شد
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود
  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده
  • شانا و جبهه پایداری در جستجوی ۳ کاندیدا /لیست مشترک قطعی شد؟
  • ۱۰ کاندیدای مشترک در سه لیست انتخاباتی تهران /کدام نامزدها خط خوردند؟ +جدول