Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:49:21 GMT

از غیبت دوباره شهردار مشهد تا تشنج میان دو عضو شورا

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۸۵۳۹

از غیبت دوباره شهردار مشهد تا تشنج میان دو عضو شورا

ایسنا/خراسان رضوی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد، بحث میان دو عضو شورا -رمضانعلی فیضی و غلامحسین صاحبی- موجب ایجاد تشنج در جلسه شد.

در صدوسی‌ودومین جلسه شورای شهر مشهد که امروز در تالار شهر برگزار شد، پس از قرائت نطق پیش از دستور با موضوع اقدامات مدیریت شهری در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر توسط رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و حاشیه شهر شورا، غلامحسین صاحبی، عضو کمیسیون مناطق پیرامونی و حاشیه شهر شورا، وی را به دروغ‌گویی و دادن اطلاعات غلط متهم کرد که با واکنش فیضی و تعدادی دیگر از اعضای شورای شهر مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان رئیس و برخی اعضای شورای اسلامی شهر مشهد دو طرف را به آرامش و بیان نظرات خود در وقت قانونی دعوت کردند.

همچنین سئوال محمد حاجیان‌شهری، عضو شورای شهر مشهد، از محمدرضا کلائی، شهردار مشهد در خصوص تأخیر و اجرایی نکردن تدقیق در مساحی پیمان‌های خدمات شهری، فضای سبز شهر و همچنین تأخیر در اجرای مصوبه به‌کارگیری بانوان آتش‌نشان یکی دیگر از دستورکارهای جلسه امروز شورای شهر مشهد بود. شهردار مشهد که در جلسه پیشین نیز در جلسه حضور پیدا نکرده بود، همچنان  در جلسه امروز نیز حاضر نشد که این موضوع با اعتراض حاجیان شهری همراه شد. بر همین اساس تصمیم گرفته شد که این موضوع در جلسه آینده شورای شهر مشهد بار دیگر در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه این جلسه لایحه افزایش سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد در سهام بانک شهر تصویب شد که بر اساس این لایحه شهرداری اجازه دارد با توجه به افزایش سرمایه بانک شهر از مبلغ ۱۵ میلیارد و ۵۷۲ میلیون ریال به ۴۶ میلیارد و ۷۱۶ میلیون ریال نسبت به افزایش سرمایه‌گذاری خود در سهام بانک شهر حداقل به میزان ۲۰ درصد از محل اعتبارات بودجه سال ۱۴۰۰ و با رعایت تشریفات قانونی مربوطه اقدام کند. همچنین منابع مالی مورد نیاز برای افزایش سرمایه‌گذاری شهرداری می‌تواند از محل واگذاری زمین، ملک، امتیازات و یا سایر روش‌ها، با نظر شهردار مشهد تامین و پرداخت شود.  

بانک شهر هیچ سودی به شهرداری پرداخت نمی‌کند

در این جلسه غلامحسین صاحبی عضو شورای شهر  در مخالفت با این لایحه اعلام کرد: در حال حاضر حدود هزار میلیارد تومان سرمایه شهرداری مشهد در بانک شهر است و این بانک هیچ‌گونه سودی به شهرداری پرداخت نمی‌کند. این در حالی است که اگر این سرمایه به بانک دیگری منتقل شود شهرداری سود بیشتری دریافت کرده و می‌تواند بسیاری از مشکلات شهر را برطرف کند.

نماینده شهرداری مشهد در پاسخ به مخالفت این عضو شورای شهر با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری شهرداری در بانک شهر به مشارکت نکردن شهرداری در دوره‌های پیشین افزایش سرمایه این بانک اشاره کرد و افزود: افزایش نفوذ شهرداری در بانک و سهولت دریافت وام و اوراق مشارکت از جمله مزیت‌های افزایش سرمایه شهرداری مشهد در بانک شهر است.

در ادامه جلسه لایحه نحوه‌ توافق با مالکان در خصوص احداث رودپارک مشهد تصویب شد. بر اساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود در راستای افزایش سرعت در اجرای طرح و ایجاد محیط سرزنده شهری رودپارک و حل مشکلات اراضی موسوم به چهل‌بازه و همچنین دریافت حقوق قانونی شهرداری از این اراضی اقداماتی را انجام دهد.

اختصاص ۱۰ دستگاه اتوبوس به اداره کل کتابخانه‌های عمومی مشهد به عنوان کتابخانه سیار 

اختصاص ۱۰ دستگاه اتوبوس به اداره کل کتابخانه‌های عمومی مشهد به عنوان کتابخانه سیار در روستاهای واقع در حریم وحومه شهرستان مشهد، ازدیگر مصوبات امروز شورای شهر مشهد بود. براساس این لایحه شهرداری مشهد مکلف است برای گسترش فرهنگ کتابخوانی و ایجاد انگیزه در نوجوانان و جوانان نسبت به اختصاص ۱۰ دستگاه اتوبوس  به اداره کل کتابخانه‌های عمومی مشهد به عنوان کتابخانه سیار اقدام و منابع مالی آن را تامین کند.

همچنین لایحه‌ بخشودگی عوارض و بهای خدمات صدور پروانه ساختمان مرکز جامع شبانه‌روزی کودکان و سالمندان بی‌سرپرست و یا بدسرپرست متعلق به موسسه خیریه بوستان شکوه مهر  تصویب شد. براساس این لایحه شهرداری مشهد می‌تواند در راستای حمایت از گروه‌های خاص، نسبت به بخشودگی عوارض و بهای خدمات پروانه ساختمان مرکز نگهداری شبانه‌روزی کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست و همچنین سالمندان، متعلق به موسسه خیریه بوستان شکوه مهر اقداماتی انجام دهد.

در ادامه این جلسه لوایح خرید سهام سهام‌داران شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد، قرارداد تهاتر سهم‌الشرکه شرکت توسعه عمران بیمه با پروژه موسوم به k۲ و همچنین آیین‌نامه اجرایی ضوابط کنترلی و شرایط استقرار در ناحیه نوآوری و فناوری مشهد و همچنین لایحه دو فوریتی اصلاح اساسنامه سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری به تصویب شورای اسلامی شهر مشهد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر مشهد شهردار مشهد شهرداری مشهد شورای شهر مشهد افزایش سرمایه سرمایه گذاری بانک شهر عضو شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۸۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، لطف الله فروزنده با حضور در صحن علنی شورای شهر و در واکنش به گزارش خزانه دار شورای شهر در مورد گزارش مالی شهرداری تهران در ۱۱ ماه ابتدایی سال گذشته با بیان اینکه ما به دنبال فرصتی برای ارائه گزارش هستیم، گفت: شهرداری تهران عین بودجه یعنی رقم ۱۱۳ هزار میلیارد تومان را اصلاح کرده است و شهردار تهران نیز به شهرداران مناطق ابلاغ کرده تا سقف بودجه را محقق کنند و حتی تلاش کنند که رقم بیشتری از سقف بودجه محقق شود.

وی با بیان اینکه تمام ارقام متمم بودجه صرف امور سرمایه‌ای شده است، تصریح کرد: ارقام ابلاغی مشخص است و بر اساس آن گزارشی ارائه خواهیم کرد و در تبصره ۱۳ به شهرداری اجازه داده شده که نسبت به تسویه با بانک‌ها اقدام کنند و گزارش آن در تفریغ بودجه ارائه شود که باید بگویم که در این حوزه رقم بدهی حدود ۱۷۹ هزار میلیارد تومان بوده و به عنوان مثال بدهی ۱۶۰ همتی شهرداری به یکی از بانک‌ها به ۱۵ همت رسیده که این کاهش از طریق اعطای ملک و ... بوده است و ما به مانند این رقم بدهی به بانک شهر داشتیم که پرداخت کردیم اما باز هم ۵۰ همت دیگر بدهی داریم.

وی با بیان اینکه واریز برداشت ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای ما افتخار است و در این موارد شفاف هستیم، گفت: در گذشته گزارش حسابرسی شرکت‌ها و سازمان‌ها قرائت نمی‌شد اما با تلاشی که انجام دادیم گزارشات حسابرسی ارائه می‌شود و این عملکرد شورا و شهرداری است و افتخار است که بودجه و متمم محقق شده و همه طرح‌های عمرانی اجرایی شده است و در شرایطی قرار داریم که حقوق‌ها هر ماه در روز بیست و ششم پرداخت می‌شود و ما پرداخت بدهی‌ها را بر اساس تبصره ۱۳ انجام دادیم و بر همین اساس هم تسهیلات دریافت کردیم و چه اشکالی دارد اگر تسهیلات اخذ شده برای خرید اتوبوس‌ها باشد.

وی با بیان اینکه شورا سیاست گذار و ناظر بر شهرداری است، گفت: تقاضا دارم که حرمت‌ها رعایت شود چرا که تا کار مشترکی انجام ندهیم برنامه‌ها به نتیجه نمی‌رسد و دیدید که یک فرد مسئله دار موضوعی در مورد قرارداد چین مطرح کرده و اگر سوالی داریم می‌توانیم جلسه برگزار کنیم. چرا که قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست و این خریدها از محل اموال بلوکه شده بود که آن را پیگیری کردیم و هیچ کاری بدون پیگیری محقق نمی‌شود و این افتخار ما است که ۱۰۲ همت سند تحقق بودجه را ثبت کردیم و از اعضای شورا درخواست می‌کنم به گونه‌ای صحبت کنیم که از افتخاری که نصیب مدیریت شهری شده، سخن به میان بیاوریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • از افزایش تابلوهای اعلام وضعیت پارامترهای سلامت هوا تا طرح تهاتر مطالبات بانک شهر با املاک
  • احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر