Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، درنشست خبری معاونان شهرداری تهران با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران به همراه محمدرضا جوادی یگانه، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری برگزار شد، محمدرضاجوادی یگانه به تشریح عملکرد معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری پایتخت پرداخت و گفت: حوزه اجتماعی بزرگترین حوزه شهرداری تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه حقوق و تکالیف شهروندی و ارزیابی پروژه‌های شهری در زیرمجموعه معاونت اجتماعی تعریف شده است. نشاط اجتماعی یکی از مواردی است کهایجاد زیرساخت نیز در نظر شهرداری بوده است، گفت: بیشترین صندلی‌های سینماها را شهرداری ساخته و سرای محله را تشکیل داده است.

جوادی یگانه با اشاره به اینکه تلاش شده که تهدید کرونا را در این معاونت به فرصت تبدیل کنیم، گفت: رویکرد کلی ما ایجاد حس بودن در شهروندان با وجود تفاوت‌هایشان بوده است. در این راستا تلاش شده صداهای ضعیف‌تر بیشتر شنیده می‌شود و انسان‌های حاشیه‌ای در فضای شهری بیشتر دیده شوند.

وی افزود: ریل گذاری تازه شعار تهران شهری برای همه به سمت جان تو جان شهر رفته که تا شهر جایی شاد برای همه و شهری امن برای زنان باشد. زنان باردار و مادران بچه‌های خردسال هم  باید از فضاهای شهری استفاده کنند. تهران باید شهرمقصد گردشگری، شهری برای معلولان، شهر دوستدار کودک و شهری دارای سرپناه باشد.

جوادی یگانه عدالت را مساله اصلی این معاونت برشمرد و گفت: در نظرسنجی تابستان ۹۶ بعد از آلودگی هوا و ترافیک، کم شدن فاصله شمال و جنوب شهر مطالبه و دغدغه مردم بود.

وی ادامه داد: به همین دلیل شهرداری در حریم شهر تهران کارناوال‌ها را برای اولین بار راه انداخت و کنسرت‌های را برای مردم جنوب شهر در پارک‌ها برگزار کرد. در مددسراها و گرم‌خانه‌ها هم کنسرت برگزار کردیم. شهرداری در شرایط کرونایی فضایی دسترسی به اساتید را به دانش آموزان داد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه درسال ۸۳ گرم‌خانه‌ها ساخته شد و در دوره جدید، این گرم‌خانه‌ها را ۲۴ ساعته کردیم. حالا دیگر تمام افرادی که تمایل استفاده از آن را دارند پوشش می دهد و کسی در سطح تهران نیست که جای خواب و غذای گرم نداشته باشد. ضمن اینکه  مراکز پرتو برای کودکان هم راه اندازی شد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهردارتهران با اشاره به بخشنامه شهردار در ممنوعیت زباله گردی کودکان گفت: در این موضوع به جای برخورد با جمع‌آوری کودکان، با افرادی که این کودکان را به کار می‌گیرند برخورد می‌کنیم و فرقی نمی‌کند که پیمانکار شهرداری باشد یا فرد دیگری در سال ۹۵ ظرفیت گرم‌خانه ۱۳۹۵ بوده ولی اکنون این ظرفیت تا ۲۸۰۰ نفر رسیده است. ظرفیت جذب آسیب دیدگان را افزایش داده‌ایم.

شهرداری تهران برای ۱۸ هزار نفر برای خانواده‌های که عزیزان شأن را در کرونا از دست دادند بسته التیام بخش فرستاد. همچنین درراستای تکریم سالمندان به زودی کارت منزلت برای این قشر صادر می‌شود.

او درباره املاک شهرداری نیز گفت: املاکی در اختیار غیر قرار گرفته بود که استفاده‌های غیرمرتبط داشت. گزارش املاک را به شورای شهر ارسال کردیم و همه آنها تعیین تکلیف شده است.

جوادی یگانه اظهار کرد: کرونا باعث شد که برج میلاد و سازمان ورزش درآمد خود را از دست دهد. اما شهرداری نقش بسیار خوبی ایفا کرد و از فضای مجازی استفاده کرد. در تمام فعالیت‌های این حوزه فعال بودیم و واکسیناسیون خودرویی در فضای ستاد بحران و ورزشی انجام می‌شود.

کد خبر 604714 برچسب‌ها شهرداری تهران مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری تهران مدیریت شهری شهرداری تهران جوادی یگانه گرم خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۹۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات

به گزارش همشهری آنلاین، علی محمد مختاری در این باره گفت: افزایش شهرنشینی و رشد جمعیت در کلان شهرهایی نظیر تهران و وجود آلودگی‌های زیست محیطی در این کلان شهرها، نیاز به فضای سبز و گسترش آن را به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر در کاهش آلاینده ها مطرح می کند.

او افزود: آفات و بیماریها یکی از عوامل خسارت برای فضای سبز شهری هستند که در صورت عدم کنترل می توانند سالانه خسارت جبران ناپذیری را وارد سازند. از این رو یکی از مسائل پر اهمیت در حوزه نگهداری و حفظ فضای سبز شهری حفاظت از گیاهان در برابر خسارت آفات و بیماریها است که یکی از چالش های حائز اهمیت برای دست اندرکاران فضای سبز شهری است. سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران در راستای حفاظت از محیط زیست و درختان در برابر آفات و بیماریهای موجود ، اقدام به انجام مدیریت تلفیقی با آفات و بیماریها (IPM) نموده که مقابله با آفات و بیماریها تنها از طریق مبارزه تلفیقی و مکانیکی و بیولوژیکی انجام می پذیرد و در موارد حساس از سموم گیاهی استفاده می‌شود که برای عموم شهروندان و محیط زیست مضر نباشد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با تاکید بر اینکه سال های اخیر به دلیل افزایش بیماریهای ناشی از آلودگی‌ها، گرم شدن کره زمین، نبود زمستان های سرد تا حد زیادی بیماری های موجود در فضای سبز را افزایش داده است، ادامه داد: بیماری‌های مهمی همچون سفیدک ها، شانکرها و آفاتی همانند سفید بالک، سوسک برگ خوار نارون پسیل، زیتون سوسک چوبخوار و پوستخوار، شته و.... در این کلان شهر شیوع یافته اند که با انجام اقدامات تلفیقی مهار و تحت کنترل قرار می‌گیرند.

مختاری در ادامه برخی از آفات و بیماریهای شایع در فضای سبز شهر تهران را معرفی کرد و گفت: سفید بالک ها علائمی در زیر برگها و اطراف رگبرگها گیاه میزبان (توت زیتون) هستند و از شیره گیاه مکیده و از خود ماده چسبناک عسلک بجا می گذارند.

کد خبر 848607 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها فضای سبز شهردارى تهران تهران بوستان

دیگر خبرها

  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران
  • ترقی دانش کشور مرهون تلاش معلمان و سنگربانان تعلیم و تربیت است
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی