Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@01:40:59 GMT

انگلیس ممکن است با موج سوم کرونا مواجه شود

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۹۹۰۱

انگلیس ممکن است با موج سوم کرونا مواجه شود

به گزارش تابناک به نقل از  فارس، یک شبکه خبری انگلیس به نقل از مقام‌های مطلع نسبت به خطر شیوع موج سوم کرونا در انگلستان هشدار داد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «بی‌بی‌سی» یک دانشمند مشاور دولت انگلیس به تازگی هشدار داده که نشانه‌هایی وجود دارد که انگلیس در مراحل اولیه شیوع موج سوم ویروس کرونا قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پروفسور «راوی گوپتا» از دانشگاه کمبریج گفت: «اگرچه موارد ابتلای جدید نسبتاً کم است، اما سویه هندی کرونا در حال رشد است.»

وی گفت که پایان دادن به محدودیت‌های کرونا در انگلیس در ۲۱ ژوئن باید به تعویق بیافتد. پروفسور گوپتا گفت که انگلیس از قبل در موج سوم کرونا قرار گرفته بود و دست‌کم سه چهارم موارد سویه هندی کرونا شناسایی شده بود.

مشاور دولت انگلیس گفت: «البته تعداد موارد ابتلا در حال حاضر نسبتاً کم است، اما همه امواج با تعداد کم شروع و سپس منفجر می‌شوند، بنابراین نکته مهم این است که آنچه مشاهده می‌کنیم علائم موج اولیه است.»

گوپتا گفت که شمار افرادی که در انگلیس واکسینه شده اند به معنای این است که ظهور این موج طولانی‌تر از موج‌های قبلی خواهد بود. وی افزود: «ممکن است احساس امنیت کاذب برای مدتی وجود داشته باشد واین موجب نگرانی ماست»

این در حالی است که «جورج یوستیس» وزیر محیط زیست انگلیس گفت که دولت ممکن است در برنامه کاهش محدودیت‌های ناشی از کرونا تاخیر بیندازد. روز یکشنبه، انگلیس بیش از ۳۰۰۰ ابتلای جدید به کرونا را برای پنجمین روز متوالی گزارش کرد.

به گزارش بی بی سی، تصور می‌شود که سویه هندی کرونا معروف به B.۱.۶۱۷.۲ نسبت به سویه «کنت» که مسئول افزایش موارد ابتلا در انگلیس در طول زمستان بود، با سرعت بیشتری گسترش یابد. در برخی مناطق از جمله در «بولتون»، «بلکبرن» و «سفتون» در شمال غربی و «بدفورد» «چلمزفورد» و «کانتربری» در جنوب شرقی انگلیس سویه هندی کرونا باعث شکل گرفتن مبتلایان بیشتری است. در انگلیس هم اینک افراد بالای ۳۰ سال می‌توانند برای گرفتن واکسن کرونا تزریق کنند.

این در حالی است که بر اساس نتایج یک نظرسنجی، مقبولیت دولت انگلیس ظرف دو هفته کاهش قابل توجهی داشته و حدود نیمی از مردم این کشور خواستار استعفای وزیر بهداشت به دلیل عملکرد نه چندان مناسب در مقابله با کرونا هستند. طبق این نظرسنجی، ۴۴ درصد از انگلیسی‌ها معتقدند «مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس باید از مقام خود استعفا دهد و در مقابل ۳۰ درصد معتقدند که او باید بر سر کار خود بماند.

مشاور سابق «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در این باره گفت، وزیر بهداشت انگلیس بار‌ها و بار‌ها درباره وضعیت شیوع کرونا و اقدامات دولت دروغ گفت و باید به خاطر عملکرد ضعیفش اخراج می‌شد.

فرانسه نیز از اعمال محدودیت‌های مسافری از انگلیس به مقصد این کشور از بیم شیوع کرونای هندی خبر داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انگلیس موج سوم کرونا واکسیناسیون کرونا انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سویه هندی کرونا موج سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۹۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون

 به گزارش «دیلی میرر» وزیر امور خارجه انگلیس به‌تازگی برای یک سفر پنج روزه به تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و مغولستان با هواپیمای «امبرائر لینژ ۱۰۰۰» سفر کرد.

«اتحادیه هوانوردی»، شرکت چارتری که این جت را اداره می‌کند، در وب‌سایت خود درباره این نوع هواپیما نوشته است که یک متخصص سرو نوشیدنی‌های الکلی در داخل به مسافران کمک می‌کند و یک منوی غذایی مناسب برای مسافران درخواست‌کننده فراهم می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این هواپیما، می‌توان به میز ناهارخوری اختصاصی آن، به‌علاوه یک مکان استراحت جداگانه با مبلمان بسیار راحت و بزرگ اشاره کرد.

«امیلی تورنبری» دادستان کل دولت سایه انگلیس در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «می‌دانم که دیوید کامرون ممکن است در سفر به چندین کشور در یک هفته نیاز به اجاره هواپیما داشته باشد، اما این توجیهی ندارد که صد‌ها هزار پوند با هزینه مالیات‌دهندگان برای اجاره یکی از مجلل‌ترین جت‌های خصوصی موجود در بازار هزینه کند.»

هواپیمای «امبرائر لینژ ۱۰۰۰»

قبل از سفر کامرون، دولت لندن گفت وزیر خارجه انگلیس از این سفر برای «ارتقای فرصت‌ها برای کسب‌وکار‌های بریتانیایی استفاده خواهد کرد و ۵۰ میلیون پوند بودجه جدید برای حمایت از حاکمیت و استقلال دولت‌ها در سراسر این منطقه اعلام خواهد کرد.»

به دنبال جنجال‌های به وجود آمده، یک سخنگوی دفتر امور خارجه، مشترک المنافع و توسعه انگلیس گفت: «وظیفه وزیر خارجه مستلزم سفر به خارج از کشور برای پیگیری منافع بریتانیاست. این موثرترین راه برای انجام این کار در این مورد بود. ارزش پول در تمام تصمیمات سفر در نظر گرفته می‌شود و هزینه‌ها به طور معمول برای شفافیت منتشر می‌شود.»

سال گذشته، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه وقت انگلیس که قبل از کامرون مشغول به کار بود، به خاطر قبض ۴۰۰ هزار یورویی (۳۴۸۰۰۰ پوند) بابت استفاده از همین مدل هواپیما برای یک تور هشت روزه در کارائیب و آمریکای لاتین مورد انتقاد قرار گرفت.

در همین حال «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس به دلیل علاقه‌اش به سفر‌های هوایی کوتاه‌مدت برای سفر‌های داخل بریتانیا مورد انتقاد قرار گرفته است.

طبق اعلام دفتر نخست‌وزیری، در فوریه ۲۰۲۳ ریشی سوناک از «دورست» با هلیکوپتر به لندن سفر کرد و صبح روز بعد با جت به این منطقه واقع در جنوب‌غربی انگلستان بازگشت. سوناک ماه گذشته هم طی ۱۰ روز سه مرتبه از هواپیما‌های نیروی هوایی سلطنتی استفاده کرد. او برای عزیمت به مراسمی، یک پرواز چهل دقیقه‌ای در هواپیمایی با ۱۴ صندلی به «بلک‌پول» واقع در «لنکشایر» داشت و به سوالات مردم پاسخ داد. این سفر، بعد از پرواز‌های او به «اسکاتلند» و «لیدز» انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • ادعای کامرون درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت