Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی مراد اکبری در نشست بررسی مسائل و مشکلات شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور در آذربایجان شرقی اظهار کرد: طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور که مصوبه دولت در سال ۹۳ است باید در مجموع در ۴۰۲ هزار هکتار از اراضی کل کشور انجام شود.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح حفظ امنیت غرب و شمال غرب کشور، ایجاد اشتغال و استقرار کشاورزان در منطقه، جلوگیری از مهاجرت، تثبیت جمعیت و حفاظت از منابع آب و خاک و افزایش بهره وری و توسعه پایدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری ضمن برشمردن دیگر اهداف این طرح خاطر نشان کرد: افزایش سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی، ایجاد زیرساخت برای تأسیس گلخانه‌ها، ایجاد نظام بهره برداری مناسب و پایدار و در نهایت امنیت غذایی کشور از دیگر اهداف این طرح است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سطح ابلاغی شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در استان آذربایجان شرقی ۱۹ هزار و ۸۴۰ هکتار می باشد افزود: پیشرفت فیزیکی شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در استان آذربایجان شرقی 98 درصد بوده که با اجرای کامل طرح‌های انجام شده، حدود 118 هزار و 516 تن بر میزان تولیدات استان آذربایجان شرقی اضافه می شود.

اکبری با بیان اینکه با تامین منابع می توان تا ۱۵ تیرماه پروژه را در استان آذربایجان شرقی تکمیل و ارائه داد گفت: برنامه ریزی ها و تمهیدات لازم از سوی وزارت جهادکشاورزی  برای تکمیل و بهره‌برداری ۱۰ هزار هکتار از باقی مانده  طرح اندیشیده شده که با بهره برداری از آن شاهد تحول خوبی در بخش کشاورزی استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد ۱۰ هزار هکتار از شبکه های آبیاری باقی مانده پروژه با تزریق اعتبار مورد نیاز تا ۱۵ تیرماه آماده افتتاح شود، گفت: این شبکه‌ها شامل ۷ هزار و ۲۹۰ هکتار از پایاب سد خداآفرین ، یک هزار هکتار از شبکه‌های یکانات، ۷۵۰ هکتار از شبکه‌های حاشیه رود ارس و یک هزار هکتار نیز از منطقه سیه‌رود هستند.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی آبیاری آب معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی رودخانه ارس سیه رود جلفا زهکشی شبکه های آبیاری وزارت جهادکشاورزی یکانات شبکه هاي آبياري و زهکشي اشتغال مهاجرت شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی استان آذربایجان شرقی هزار هکتار بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی

ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به تصویب آسفالت ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی در سفر دور نخست رئیس‌جمهوری به استان، گفت: از این میزان، ۲۷۴ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده که نشان دهنده پیشرفت ۷۸ درصدی است.

وی افزود: همچنین در سفر رئیس‌جمهوری به آذربایجان‌غربی مصوب شده بود که طی سه سال ۵۵۰ کیلومتر راه‌شریانی و غیرشریانی روکش آسفالت انجام شود که تا دهه فجر پارسال ۳۹۹ کیلومتر روکش آسفالت با پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصد انجام شد.

دست نشان اظهار کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در راستای کاهش تصادفات در استان مؤثر بود، نصب نیوجرسی در محور ارومیه- سلماس در منطقه گردنه قوشچی است که این امر در مسیر ارومیه تا قوشچی به پایان رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه به زودی عملیات نصب نیوجرسی در مسیر قوشچی تا سلماس نیز اجرایی خواهد شد، افزود: همچنین نصب گاردریل در مسیر ارومیه– تبریز در بزرگراه شهید کلانتری نیز آغاز شده است.

رئیس‌جمهور اواخر اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به آذربایجان‌غربی سفر کرد و بیش از ۱۵۰ مصوبه در این سفر به تصویب رسید که بخش عمده آنها عملیاتی و اجرایی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین