Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@04:00:25 GMT

وظیفه ما نگاه حداکثری به قرآن است

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۰۱۶۷

وظیفه ما نگاه حداکثری به قرآن است

ایسنا/لرستان مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: وظیفه ما این است که بدور از افراط و تعصبات خاص به‌عنوان یک انسان، نه یک شیعه مسلمان، یک نگاه حداکثری به قرآن داشته باشیم، کتابی که کتاب سعادت، هدایت و خداست.

حجت الاسلام مهدی قدرتی، امروز دهم خرداد در مجمع عمومی اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت لرستان، اظهار کرد: می‌توان به قرآن کریم هم نگاه حداقلی و هم نگاه حداکثری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: وظیفه ما این است که بدور از افراط و تعصبات خاص به‌عنوان یک انسان، نه یک شیعه مسلمان، یک نگاه حداکثری به قرآن داشته باشیم، کتابی که کتاب سعادت، هدایت و خداست.

قدرتی با اشاره به این‌که هرآنچه در عالم بخواهد به درد زندگی بشری بخورد، در این کتاب مقدس وجود دارد، عنوان کرد: اینکه می‌گوییم همه چیز در قرآن است یعنی آن چیزی که به درد زندگی بشری می‌خورد در آن وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به این‌که هر چیزی در دین و قرآن آمده برای تنظیم زندگی بشری است، بیان کرد: در ایام انتخابات هستیم، این اتفاق در جامعه بشری و دارای مردم سالاری می‌افتد، پس همه باید بیایند و یک نفر را به‌عنوان مدیر قوه اجرایی انتخاب کنند که این امر نیز در قرآن کریم آمده و وظیفه ماست که باید این را تبلیغ کنیم.

وی افزود: کار فعالان و کنشگران قرآنی است که بتوانند کار تبلیغی و ترویجی و بیان دستورات قرآنی در رابطه با انتخابات را انجام داده و آن‌ها را در جامعه نشر بدهند.

قدرتی افزود: وظیفه ما به عنوان فعال و خادم قرآنی این است که از قرآن کریم در هر جا و مکان، ثانیه و زمان و زاویه بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان ادامه داد: خداوند توفیق بدهد همانگونه که حامل و خادم هستیم، عامل به آن نیز باشیم و شاهد آرامش آن در همه زوایای زندگی باشیم، که جسم، دل، روح و جان ما به نور قرآن منور شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی قرآن قرآن کریم مهدی قرآن کريم مهدي نگاه حداکثری وظیفه ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۰۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در انتخاب فرد اصلح نگاه قبیله‌ای را کنار بگذارند

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: انتخاب فرد اصلح ضروری است و مردم نگاه قبیله گرایی را کنار بگذارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امروز هفتم اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد، با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی اظهار کرد: اگر افرادی بدون در نظر گرفتن شایسته‌سالاری به فردی رأی دهند، خیانت به اسلام، نظام و مردم کرده است، انتخاب فرد اصلح ضروری بوده و مردم نگاه قبیله گرایی را کنار بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: برگزارکنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی امین و امانت‌دار مردم بوده و حفاظت و صیانت از رأی مردم را بر عهده دارند، همچنین مسئولان طبق قوانین حق تبلیغ ندارند و در غیر این صورت برخورد خواهد شد.

امام‌جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: اگر تخلفاتی صورت بگیرد، باید اطلاع‌رسانی شود تا جنبه بازدارندگی داشته باشد، همچنین منصوبان ولی‌فقیه در لرستان هم به‌صورت یکسان حق دارند و ضوابط رعایت خواهد شد.

شاهرخی اضافه کرد: هیچ نهادی در لرستان درباره رد و یا تأیید شخص و یا حوزه انتخابیه از نماینده ولی‌فقیه استعلام نکرده و همه‌چیز برای مردم یکسان خواهد بود.

وی با اشاره به انتصاب استاندار جدید لرستان افزود: اولین گام لزوم حمایت دولت و قوای سه‌گانه از ایشان است تا شاهد توسعه باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: حمایت‌هایی که تاکنون انجام‌شده قابل‌تقدیر اما کافی نیست و همکاری با استاندار جدید ضروری خواهد بود تا تحول همراه با جهش را شاهد باشیم.

شاهرخی با اشاره به‌روز کارگر ادامه داد: حیات وزندگی جامعه وابسته به کار و کارگر و مهم تلقی می‌شود، جامعه باید به سمتی حرکت کند که کسب ثروت رابطه مستقیم باکار داشته باشد.

وی اظهار کرد: ویژه خواری، ربا، رانت و از این قبیل در نظام اسلامی باید برچیده شود، همچنین بخشی از مشکلات امروز از عدم به هنگام، فوری و قاطع در مبارزه با فساد بوده، توجه به ارتقا شغلی کارگر، پرداخت حقوق به‌موقع کارگران، دقت در واگذاری کارها به کارگر ضروری است.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به شهادت استاد مرتضی مطهری خاطرنشان کرد: گروهی منحرف این فقیه و فیلسوف را از جامعه اسلامی گرفتند و با توجه به نامگذاری این روز به نام معلم روز معلم، معلمان چراغ ارشاد را در دل شاگردان روشن نگه دارند که با ارزش‌ترین هدیه است.

شاهرخی با اشاره به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای گفت: این ورزش با طنین ذکر و یاد اهل‌بیت به‌ویژه امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام همراه و این فرهنگ باید باهدف جوانمردی تبلیغ شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • کمی مهربان باشیم (بررسی زندگی و آثار دکتر هروی)
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد
  • مردم در انتخاب فرد اصلح نگاه قبیله‌ای را کنار بگذارند
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است