Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم تحقیقاتی رسانه‌ای اروپا از همکاری سرویس اطلاعاتی دانمارک برای دستیابی آژانس امنیت ملی امریکا به اطلاعات رهبران برجسته اروپایی پرده برداشتند. به گزارش «پولتیکو»، پرونده این جاسوسی که دسترسی به اطلاعات مقامات ارشد آلمان، فرانسه، سوئد و نروژ را شامل می‌شد نخستین‌بار در سال 2013 فاش شد.

شبکه رادیویی دانمارک و چندین رسانه برجسته این 4 کشور زمان دقیق این همکاری جاسوسی را از سال 2012 تا 2015 در دوران «باراک اوباما»رئیس جمهوری امریکا اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که دولت دانمارک مدعی است از سال 2015 در جریان این رابطه جاسوسی قرار گرفته و سران سرویس اطلاعاتی‌اش را مجبور به استعفا کرده است اما گزارش کارشناسان تحقیقاتی این پرونده درباره اینکه امریکا برای دستیابی به اطلاعات از کابل‌های اینترنتی زیردریایی دانمارک استفاده می‌کرده، بی‌اطلاعی دولت را با اما و اگرهایی همراه کرده است.
در همین حال به نوشته «بی‌بی‌سی»، آژانس اطلاعات امنیت ملی امریکا نیز دسترسی به پیامک‌ها و جزئیات مکالمات تلفن همراه رهبران برجسته اروپایی را از طریق کابل‌های اینترنتی دانمارک رد نکرده است.
اما طعمه‌های اصلی این روابط جاسوسی علاوه بر مقامات فرانسه، نروژ و سوئد افراد شاخصی مانند «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، رقیب چپ گرایش «پیر استینبروک» و «فرانک والتر اشتاین مایر»، وزیرخارجه وقت این کشور و رئیس جمهوری فعلی آلمان بوده‌اند.
 به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، دولت‌های نروژ و سوئد در حالی خواستار توضیحات دانمارک برای این افشاگری شده‌اند که وزارت دفاع این کشور با صدور بیانیه‌ای کلی «جاسوسی سازمان یافته از متحدان نزدیک» را غیرقابل قبول خوانده است.
«توماس وگنر فریس»، کارشناس اطلاعاتی دانمارک در گفت‌و‌گو با یورونیوز گفت: «سرویس اطلاعاتی دانمارک احتمالاً مجبور به انتخاب برای همکاری با هم پیمانان جهانی شده و در نهایت امریکا را به شرکای اروپایی ترجیح داده است.»
«پاتریک سنسبورگ»، رئیس کمیته تحقیق درباره این رسوایی جاسوسی در پارلمان آلمان نیز در حالی که این خبر را شوکه کننده نمی‌داند گفت: «این موضوع ارتباطی به دوستی‌ها یا اخلاقیات ندارد. این مسأله تنها مربوط به پیگیری منافع است.»
این در حالی است که آژانس امنیت ملی امریکا و دانمارک هنوز پاسخ دقیقی به این اتفاقات نداده‌اند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سرویس اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۰۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاریکاتور/ کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک

خبر عجیب رییس سازمان سنجش:برخی از افراد به دکتر مراجعه کرده‌اند و ابزارهای جاسوسی برای کنکور را در بدن کار گذاشته‌اند. حتی قبل از فرآیند آزمون هم اگر داوطلب این ابزارها را داشته باشد متخلف محسوب می‌شود و از آزمون محروم می‌شود. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075610 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • تجمع دانشگاهیان کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی
  • دانشگاهیان سراسر کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه
  • حمایت مردم گیلان از جنبش‌های دانشجویی در امریکا و اروپا
  • تجلی شرافت انسانی در خیزش نخبگانی
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • کاریکاتور/ کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
  • اعتراض دانشجویان در آمریکا و اروپا خبر اول رسانه‌های دنیا + فیلم