Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@10:16:01 GMT

حوزه سلامت گیلان متحول خواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۰۸۶۶

حوزه سلامت گیلان متحول خواهد شد

ایسنا/گیلان وزیر بهداشت گفت: با خیزی که اکنون گیلان و دانشگاه علوم پزشکی آن برداشته طی یک سال آینده تمام بخش های حوزه سلامت استان متحول خواهد شد.

دکتر سعید نمکی امروز در نشست دانشگاهی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست با بیان اینکه ویروس کرونا بسیار چموش است و تازه هایی از این ویروس را در آینده کشف خواهیم کرد که هنوز هیچ کدام از دانشمندان دنیا نمی دانند، اظهار کرد: باید بر روی تقویت آموزش های همگانی و توسعه زیرساخت های نظام سلامت کار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه باید در تقویت حوزه بهداشت و پیشگیری، کار کنیم تا مردم نیازمند تخت بیمارستانی نشوند، افزود: اگر در فاز چهارم بیماری کرونا از ظرفیت شبکه بهداشت و بستری موقت استفاده نمی کردیم، در کشور نیازمند بستری کردن حداقل 150 هزار بیمار بودیم.

وزیر بهداشت درمان و اموزش پزشکی با اذعان به اینکه باید نگاه و رویکرد توسعه کامل بیمارستان، تخت بیمارستان و بخش درمان را بیشتر معطوف به حوزه بهداشت کنیم، تصریح کرد: با منابع یک تخت بیمارستانی می توان حداقل 10 خانه بهداشت را احیا و بازسازی کرد و این خیلی کارآمدتر از آن است که همه فکر و ذکر خودمان را متوجه توسعه تخت های بیمارستانی کنیم. 

دکتر نمکی با تصریح بر اینکه در حوزه بهداشت حتما باید توجه بیشتری به موضوعاتی از جمله سلامت دهان و دندان، تقویت سلامت روان، بهداشت سالمندان کنیم، گفت:  در گیلان علاوه بر اینکه به بهداشت روان باید توجه شود، به آلاینده های زیست محیطی نیز باید توجه کنیم چون این عوامل و بیماری های ناشی از آن، به شدت سلامت مردم را تهدید می کند. 

وی بر لزوم برنامه ریزی به جهت توسعه خدمات بهداشتی در مدارس تاکید کرد و گفت: باید توسعه بهداشت در کشور به ویژه در گیلان از مدرسه آغاز شود.

وزیر بهداشت با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی به‌کار گرفته شده در حوزه سلامت گیلان، تصریح کرد: با خیزی که اکنون گیلان و دانشگاه علوم پزشکی آن برداشته طی یک سال آینده تمام بخش های حوزه سلامت استان متحول خواهد شد.

نمکی با تشبیه شیوع بیماری کرونا در گیلان به حریق در جنگل های هیرکانی شمال کشور، گفت: بیماری کرونا و انواع موتاسیون یافته آن در استان های شمالی از جمله گیلان، اگر به موقع سرکوب و کنترل نشود همچون آتشی که به جان جنگل می‌افتد، بخش وسیعی از جامعه را گرفتار خواهد کرد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس وزير بهداشت حوزه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۰۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد

خانم عظیمی پور معاون تربیتی و پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دامغان با اشاره به کمبود مربی‌های بهداشت در مدارس این شهرستان گفت:ارائه آموزش‌های لازم بهداشتی و مراقبت‌های بهداشتی دانش آموزان مهم‌ترین وظیفه مربیان بهداشت و سفیران سلامت است.
در این مراسم از ۵ مربی بهداشت و ۱۰ دانش آموز سفیر سلامت نمونه با اهدای هدایای قدردانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است