Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اخبار منتشرشده در مورد رهاسازی فاضلاب صنعتی نیروگاه رامین در رودخانه کارون گفت: نیروگاه رامین با وجود اینکه سیستم تصفیه‌خانه دارد، تخلف کرده و رهاسازی بدون اجازه انجام داده است؛ سریعا مساله به مراجع قضایی منعکس شد و انتظار می‌رود نهایت برخورد با این نیروگاه انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدجواد اشرفی در خصوص تلف شدن ۶۰ راس دام در محدوده شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان، اظهار کرد: پس از اطلاع‌رسانی این موضوع، ماموران سازمان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی خوزستان به محل، مراجعه کردند و از لاشه دام‌ها نمونه‌گیری شد. از منابع آبی اطراف نیز نمونه‌گیری و پیگیری‌های لازم انجام شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: قطعا در صورتی که تلف شدن این دام‌ها به علت رهاسازی پساب آلاینده باشد، مراتب به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص تلف شدن چند هزار ماهی در حاشیه رودخانه دز نیز گفت: در این مورد، کاهش دبی رودخانه دز موجب کاهش اکسیژن ماهی‌ها شده بود. در خصوص این مساله، از کارخانه کاغذسازی پارس و کارخانه قند خاورمیانه نیز که فاقد سیستم تصفیه خانه پساب هستند، شکایت شده و درخواست رسیدگی داریم.

وی افزود: کارخانه کاغذسازی پارس فاقد سیستم تصفیه پساب است و جزو صنایع آلاینده استان خوزستان محسوب می‌شود و سالانه اخذ عوارض از این شرکت انجام می‌شود. البته این کارخانه، در حال ایجاد سیستم تصفیه‌خانه پساب است.

اشرفی در خصوص وضعیت شرکت پتروشیمی رازی نیز بیان کرد: شرکت پتروشیمی رازی به تازگی راه‌اندازی شده و هنوز پروانه بهره‌برداری را از سازمان حفاظت محیط زیست اخذ نکرده است و باید سیستم تصفیه پساب این شرکت به طور کامل تکمیل شود تا مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی با اشاره به اخبار منتشرشده در مورد رهاسازی فاضلاب صنعتی نیروگاه رامین در رودخانه کارون تصریح کرد: نیروگاه رامین با وجود اینکه سیستم تصفیه‌خانه دارد، تخلف کرده و رهاسازی بدون اجازه انجام داده است. سریعا مساله به مراجع قضایی منعکس شد و انتظار می‌رود نهایت برخورد با این نیروگاه انجام شود.

اشرفی گفت: چند ماه پیش، مساله آلودگی هوا توسط نیروگاه رامین را به مراجع  قضایی اعلام کردیم که موضوع نیز در حال بررسی و پیگیری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: در خصوص واحدهای صنعتی فاقد سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب، پیگیری‌های لازم برای الزام به ایجاد سیستم انجام می‌شود اما در نهایت، ابزار قانونی سازمان حفاظت محیط زیست، ارجاع به مرجع قضایی و تصمیم این مرجع است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان محیط زیست آلودگی محیط زیستی سیستم تصفیه خانه حفاظت محیط زیست نیروگاه رامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۱۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین

داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از تکمیل و افتتاح اولین تصفیه خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز اول تصفیه خانه شریفیه، پیشرفت ۸۵ درصدی تصفیه خانه فاضلاب آبگرم و استفاده از سامانه نانو کلر در سیستم گندزدایی تصفیه خانه فاضلاب تاکستان خبر داد و گفت: این خدمات با هزینه‌ای بالغ بر ۷۸۵ میلیارد ریال صورت گرفته است. 

وی افزود: ۱۱۰۰ کیلومتر شستشوی شبکه فاضلاب شهر‌ها و نیز ویدئو متری ۳۷ کیلومتری شبکه و خطوط انتقال فاضلاب در سطح استان قزوین انجام شده است.

بیرنوندی در بخش دیگری از توضیحات خود از اتمام ۸ قرارداد مربوط به پروژه‌های فاضلاب، انعقاد ۶ قرارداد جدید و ۱۰ قرارداد در حال انجام خبر داد.

وی، برگزاری مناقصات احداث مدول اول تصفیه خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه خانه نیکویه، احداث لاگون‌های جدید در تصفیه خانه فاضلاب قزوین با مجموع هزینه ۲۷۶۰ میلیارد ریال را از عملکرد‌های سال گذشته برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، عقد قرارداد مطالعات پژوهشی بومی سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان و انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهر‌های قزوین و تاکستان و نیز مطالعات فاضلاب اقبالیه، اسفرورین و چوبیندر، ضیاء آباد و روستا‌های آتان و آکوجان منطقه الموت را از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما در دریا