Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:07:34 GMT

مصرف آب در لرستان 30 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۱۵۸۹

مصرف آب در لرستان 30 درصد افزایش یافت

"حمیدرضا کرموند" روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه سال گذشته) تا فروردین ماه امسال ۳۴۲ میلی متر بارندگی در لرستان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد و نسبت به بلند مدت ۳۵ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در استان لرستان با توجه به اینکه برای تامین آب شرب پایدار شهرها و روستاها سدی وجود ندارد ، افزود: گرچه تلاش خواهیم کرد تا قطعی آب شرب ناشی از کم آبی در لرستان نداشته باشیم اما در صورت عدم مصرف بهینه و صرفه جویی، مشکلاتی در بسیاری از مناطق استان که زیرساخت مناسبی ندارند بوجود خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی امسال در هشت شهر استان با تنش آبی مواجه هستیم و لزوم مصرف بهینه و صرفه‌جویی بیش از پیش احساس می‌شود.

کرموند با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۶۰ میلیون مترمکعب آب در این استان مصرف شد گفت: به مردم لرستان توصیه می شود با رعایت صرفه جویی و کاهش حداقل ۲۰ درصدی مصرف آب همکاری کنند تا بتوان از شرایط خشکسالی و فصل گرما عبور کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با بیان اینکه به تمامی مشترکین توصیه می شود که از آب شرب فقط برای مصارف آشامیدنی و بهداشتی استفاده کنند افزود: مردم وسایل سرمایشی مانند کولرهای آبی را بررسی و از نشت آب جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: اکنون در هیچکدام از شهر و روستاهای لرستان مشکلی در خصوص کمبود و یا افت فشار آب گزارش نشده است اما در بسیاری از روستاها از آب شرب به‌عنوان مصارف کشاورزی و دامداری استفاده می کنند که تقاضا داریم از این امر اجتناب و از استفاده غیرضروری آب آشامیدنی خودداری کنند.

برچسب‌ها صرفه جویی در مصرف آب لرستان وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صرفه جویی در مصرف آب لرستان وزارت نیرو صرفه جویی در مصرف آب لرستان وزارت نیرو اخبار کنکور صرفه جویی آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند

فارس- مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز از صرفه جویی ۲۵۰ مگاواتی در توزیع برق شیراز با نصب کنتورهای هوشمند در این کلانشهر خبر داد.

محمد رضا سلاحی با اشاره به ابلاغ 180 برنامه عملیاتی شرکت توانیر برای گذر موفق از پیک تابستان 1403 گفت: توسعه اتوماسیون و هوشمندسازی به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم ماموریت‌های ابلاغی شرکت توانیر یکی از کلید واژه‌های مهم در کنترل پیک بار مصرف است که در تامین پایدار برق، رشد بهره وری، افزایش ضریب اطمینان و ایمنی، مدیریت بار، کاهش هزینه نقش بسزایی دارد.

وی در گفتگو با تسنیم گفت: با هدف ارتقای شاخص قابلیت اطمینان شبکه، با اختصاص اعتبارات ویژه، اقدامات شاخصی در نصب کنتورهای هوشمند، طرح‌های هوشمندسازی و کنترل‌پذیری شبکه توزیع اجرایی شده است.

وی گفت از سال 1401 تاکنون با نصب 200 کلید فرمان پذیر در شبکه‌های برق این شرکت، هوشمندسازی در شبکه‌های برق این شرکت رشد ده برابری داشته است.

منبع: قدس آنلاین تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند