Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@23:59:43 GMT

آژانس هیچ دسترسی فراتر از پادمان نداشته است

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۱۶۵۰

آژانس هیچ دسترسی فراتر از پادمان نداشته است

غریب آبادی با اشاره به گزارش جدید رافائل گروسی با بیان اینکه ایران پروتکل الحاقی را از ۲۳ فوریه ۲۰۲۱ اجرا نکرده، اعلام کرد که آژانس هیچ دسترسی فراتر از پادمان نداشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امشب (دوشنبه) در پی انتشار گزارش جدید «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص اجرای برجام در ایران، در اظهاراتی گفت: این گزارش در پرتو توقف اقدامات داوطلبانه و فراپادمانی از سوی ایران از تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۲۱ تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل در این گزارش تصریح کرده است که فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارتی آژانس در ارتباط با اجرای برجام، تحت تأثیر تصمیم ایران به توقف اجرای تعهدات هسته‌ای تحت برجام شامل پروتکل الحاقی قرار گرفته است.

غریب آبادی افزود: آنچه که جمهوری اسلامی ایران انجام داده است، در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت بوده است.

وی افزود: این گزارش نیز به خوبی مبین اجرای تصمیم ۲۳ فوریه ایران است. در این گزارش به موارد زیر اشاره شده است:

آژانس از ۲۳ فوریه ۲۰۲۱ به داده‌های جمع آوری شده توسط تجهیزات نظارتی خود دسترسی نداشته است.
از ۲۳ فوریه ۲۰۲۱، ایران پروتکل الحاقی را اجرا نکرده و همچنین اظهارنامه‌های خود در این رابطه را بروزرسانی نکرده است.
از ۲۳ فوریه ۲۰۲۱، آژانس قادر به انجام هیچ دسترسی تکمیلی تحت پروتکل الحاقی در سایت‌ها و اماکن ایران نبوده است. از ۲۳ فوریه ۲۰۲۱، ایران کد اصلاحی ۱.۳ را اجرا نکرده است.
آژانس قادر نبوده است تا دسترسی روزانه از فردو و نطنز انجام دهد.
ایران موجودی آب سنگین و تولید آب سنگین را به اطلاع آژانس نرسانده و به آژانس نیز اجازه نداده است تا بر ذخایر و میزان تولیدی آب سنگین نظارت کند.
ایران به انجام برخی فعالیت‌های غنی سازی در مغایرت با برنامه بلندمدت غنی سازی خود، که در ۱۶ ژانویه ۲۰۱۶ به آژانس ارائه شده است، ادامه داده است.
آژانس به اطلاعات مربوط به سانتریفیوژ‌ها و زیرساخت‌های آن‌ها در انبار دسترسی نداشته است.
آژانس به اطلاعات مربوط به خروج ماشین‌های IR۱ از انبار برای جایگزینی با ماشین‌های معیوب دسترسی نداشته است.
از ۲۳ فوریه ۲۰۲۱، ایران اظهارنامه‌های مربوطه به تولید و موجودی روتور‌های سانتریفیوژ و بیلوز را ارائه نکرده و همچنین به آژانس اجازه راستی آزمایی از این اقدام را نداده است.
از ۲۳ فوریه ۲۰۲۱، آژانس قادر نبوده راستی آزمایی کند که آیا ایران ماشین‌های جدید IR۱ را برای جایگزینی با ماشین‌های معیوب تولید کرده است یا نه.
آژانس قادر به راستی آزمایی مجموع ذخایر اورانیوم غنی شده ایران نبوده است و آنچه که در این گزارش در این مورد اعلام شده، بر اساس برآورد‌ها می‌باشد.
از ۲۳ فوریه ۲۰۲۱، آژانس به اطلاعات مهر و موم الکترونیک و سامانه‌های نظارتی غنی سازی دسترسی نداشته است.

از ۲۳ فوریه ۲۰۲۱، هیچ اطلاعاتی یا دسترسی به اقدامات نظارتی در رابطه با انتقال UOC به UF۶ برای آژانس فراهم نشده است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در پایان تصریح کرد: آمار و ارقامی که در این گزارش در خصوص نصب ماشین‌ها و یا ذخایر اورانیوم غنی شده آمده است، یا بر اساس برآورد‌های آژانس بوده و یا اینکه در چارچوب راستی آزمایی‌های پادمانی حاصل شده و ارتباطی با اقدامات فراپادمانی ندارد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: کاظم غریب آبادی غریب آبادی آژانس بین المللی انرژی اتمی دسترسی نداشته پروتکل الحاقی راستی آزمایی آژانس قادر ماشین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۱۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادگران، پیرمرد دچار ایست قلبی در کوه‌های اطراف اشنویه را نجات دادند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، حمید محبوبی افزود: بعدازظهر امروز درخواست نیروهای اورژانس برای دسترسی به مصدوم در ارتفاعات «شیوه بیرو» اشنویه به مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان گزارش شد.

او اضافه کرد: برای حضور درمحل ۲ تیم از نجاتگران هلال‌احمر اشنویه بلافاصله به کوه های اطراف اشنویه اعزام شده و پس از ۲ ساعت جستجو در ارتفاعات، نجاتگران به مصدوم دسترسی پیداکردند.

محبوبی گفت: مصدوم این حادثه مرد ۶۰ ساله بود که به همراه خانواده به کوهستان رفته و در آنجا دچار ایست قلبی شده بود.

او همچنین در خصوص پیداکردن پیرمرد ۷۰ ساله در ارتفاعات میرآباد در جنوب آذربایجان غربی گفت: با گزارش مفقودی مرد ۷۰ ساله در صبح روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ نجاتگران جمعیت هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: طبق اظهارات خانواده مفقودی، این فرد دچار فراموشی بود که بعد از خروج ناگهانی از منزل دیگر مراجعه نکرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اضافه کرد: طی روز جمعه نجاتگران با جستجوی حاشیه رودخانه زاب، پوشش جنگلی روستاهای گمانی، سیونه و شلمان نتوانستند به مفقودی دسترسی پیدا کنند.

محبوبی گفت: از صبح امروز، شنبه نیز نجاتگران هلال احمر سردشت و میرآباد به همراه داوطلبان بومی در تلاش هستند تا مفقودی را پیدا کرده و به سلامت به آغوش خانواده بازگردانند ولی هنوز توفیقی حاصل نشده است.

 

 

دیگر خبرها

  • امدادگران، پیرمرد دچار ایست قلبی در کوه‌های اطراف اشنویه را نجات دادند
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • بلینکن: حمله به رفح خسارتی فراتر از انتظار به همراه دارد
  • تجارت ۸۵۰ میلیون یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۲ ماه
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آنروا از شهادت ۱۰ هزار زن در جنگ غزه خبر داد