Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، باغ سیب مهرشهر قدمتی بیش از ۵۰ سال و مساحتی حدود ۲۷۲ هکتار دارد.

باغ سیب مهرشهر در قلب کرج و در شهر مهرشهر نقش ریه تنفسی شهر را دارد اما این باغ چند سالی حال خوبی نداشت و بعد از گذشت ۱۰ سال به همت مردم و مسئولان درحال احیا است.

رنجبری، مدیر اجرایی باغ سیب مهرشهرگفت: مراحل اجرایی باغ از سال ۱۳۹۱ به شرکت کشت و صنعت شهید مطهری واگذار شد و در سال ۱۳۹۴ احیای اولیه ی باغ مهرشهر شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اجرایی باغ سیب مهرشهر افزود: در گذشته آبیاری باغ سیب به روش سنتی انجام می شد اما باروند احیای باغ سیب، ایستگاه پمپاژی احیا شده  و کل باغ به سیستم آبیاری قطره ای مجهز است که علاوه بر راندمان بالا، مصرف کمی دارد.

رنجبری گفت: ما تلاش کردیم تا از بهترین نهال ها که سازگاری بیشتری با شرایط زیست محیطی البرز دارند استفاده کنیم و نهال های کاشته شده  سیب، گلابی، آلبالو، گیلاس و خرمالو است.

او افزود: این باغ می تواند به طور میانگین برای ۱۵۰ نفر شغل ثابت و ۴۰۰ نفر در اوج باربری اشتغال زایی داشته باشد.

مدیر اجرایی باغ سیب مهرشهر گفت: قرار است سالیانه حدود ۷ هزار تن محصول از این باغ برداشت و روانه بازار شود.

انتهای پیام/ر.ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات باغی سیب درختی باغ سیب مهرشهر اجرایی باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۱۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفا دردسر تازه رژیم صهیونیستی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، بعد از گذشت بیش از دویست روز از جنگ در نوار غزه، آثار مترتب بر آن در طرف رژیم صهیونیستی هر روز ابعاد گسترده تری ببه خود می‌گیرد. گزارش اختصاصی حسین روحانی فرد 

دیگر خبرها

  • محوطه تاریخی که به تازگی در اصفهان کشف شد
  • امید تازه در پروژه ۱۰ ساله لرستان
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • برگزاری دومین رویداد جمعیت در پایان اردیبهشت
  • استعفا دردسر تازه رژیم صهیونیستی
  • لباسی تازه برای کادیلاک اسکالید-وی (عکس)
  • تن «سنگلج» می‌لرزد! + تازه‌ترین توضیحات مدیر تئاتر
  • تن «سنگلج» می‌لرزد!+ تازه‌ترین توضیحات مدیر تئاتر
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان