Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@22:25:29 GMT

رژیم صهیونیستی به بحرین و سودان تاخت

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۲۳۴۱

رژیم صهیونیستی به بحرین و سودان تاخت

رژیم صهیونیستی دوشنبه نارضایتی خود را بابت حمایت بحرین و سودان از تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل برای تشکیل کمیسیون تحقیقات علیه این رژیم ابراز داشت.

به نقل از آناتولی، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به حمایت این دو کشور عربی از تصمیم شورای حقوق بشر درخصوص تشکیل کمیسیون تحقیقات علیه اسرائیل، به منامه و خارطوم اعلام کرد که انتظار داشته آنها متفاوت عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت، این وزارتخانه تصریح کرد که اسرائیل از نحوه رای دادن بحرین و سودان راضی نیست و مدعی شد، این اقدامات "به پیشرفت صلح در منطقه کمکی نمی‌کند!"

این اولین مورد اختلاف میان بحرین و سودان با رژیم صهیونیستی از زمان امضای توافق عادی سازی در اواخر سال گذشته است.

همزمان وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی دوشنبه پس از حمایت مکریک از ایجاد کمیسیون تحقیقات علیه اسرائیل، سفیر این کشور در تل‌آویو را احضار کرد.

معاون مدیر کل اداره آمریکای لاتین در وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی به سفیر مکزیک توضیح داد که "انتظارات اسرائیل از دوستانی مانند مکزیک این است که روابط دوجانبه خوب در صحنه بین المللی نیز منعکس شود."

افریم افزود: "اسرائیل همچنین انتظار دارد مکزیک در این دوران دشوار به همان روشی که اسرائیل به آن عادت دارد، در کنار ما باشد و درک درستی از چالش‌های امنیتی اسرائیل داشته باشد."

روز یکشنبه نیز وزارت امور خارجه این رژیم سفیر فیلیپین را به همین منظور احضار کرد.

روز پنجشنبه شورای حقوق بشر سازمان ملل (متشکل از ۴۷ کشور) با اکثریت آرا به آغاز تحقیقات بین المللی در مورد تخلفات انجام شده در جنگ ۱۱ روزه در نوار غزه رای داد. وزارت خارجه فلسطین و جنبش مقاومت اسلامی حماس از این تصمیم استقبال کردند در حالی که رژیم صهیونیستی آن را رد و تأکید کرد که با آن همکاری نخواهد کرد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی بحرین و سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۲۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است

به گزارش خبرگزاری مهر، «پائولو رانگل» وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

کد خبر 6089465 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • سازمان ملل: اسرائیل مدرکی ارائه نکرد و پرونده یکی از کارکنان آنروا بسته شد
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است