Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@02:19:05 GMT

انتخابات در ۱۳۳ روستای شهرستان بانه برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۲۵۱۵

انتخابات در ۱۳۳ روستای شهرستان بانه برگزار می‌شود

به گزارش ایرنا، اسماعیل رستم پور شامگاه دوشنبه در نشست توجیهی کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای بانه با بیان اینکه اولویت ما رعایت پروتکل های بهداشتی است اظهار داشت: در بحث دستورالعمل های بهداشتی هیچگونه مماشاتی با کسی نداریم و باید ستادهای تبلیغاتی تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بر اساس دستورالمعل ها کاندیداهای ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا ستاد تبلیغاتی را با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت حال شهروندان تشکیل دهند.

رستم پور با بیان اینکه تمام اقدامات و فعالیت های کاندیداها در زمان تبلیغات انتخاباتی رصد می شود ادامه داد: با تخلفات تبلیغاتی کاندیداها بر اساس قانون برخورد می شود و هیچکدام از کاندیداها حق تخریب کاندیدای دیگر را ندارد که در واقع خیانت به خودش است.

رستم پور افزود: تمام اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات سالم  توسط مجموعه ستاد انتخابات بانه انجام شده و هدف تمام افراد فعال در این مجموعه برگزاری انتخابات سالم با حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای است.

وی با اشاره موانع و مشکلاتی که ویروس کرونا برای مردم ایجاد کرده گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا امسال در هر شعبه یک ناظر بهداشتی حضور دارد و برای حفظ سلامتی مردم بر انتخابات نظارت می کنند و تعداد شعبه های رای برای جلوگیری از تجمع مردم افزایش یافته و فضاهای بیشتری به منظور حفظ سلامت شهروندان در نظر گرفته شده است.

فرماندار شهرستان بانه تشویق مردم برای شرکت در انتخابات را جزء واجبات شرعی و ملی عنوان کرد و ادامه داد: کاندیداها باید مردم را برای حضور حداکثری در انتخابات دعوت کنند و  کسانی که انتخاب می شوند باید پشتوانه مردمی داشته باشند.

وی اظهار داشت: اگر کاندیداها بر اساس قانون عمل کنند مورد بازخواست قرار نمی گیرند و  ما هم بسترهای لازم را برای تبلیغات قانونی فراهم کردیم.

فرماندار شهرستان بانه با بیان اینکه انتخابات در ۱۱۰ شعبه برگزار می شود اظهار داشت:  شعبه های انتخاباتی شامل ۵۱ شعبه ثابت و ۵۹ شعبه سیار است که از این تعداد ۴۷ شعبه شهری و ۶۳ شعبه در روستاها مستقر می شود.

وی ادامه داد: تاکنون در حوزه شهری ۷۵ نفر و در حوزه روستای ۶۰۵ نفر کاندیدای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شدند  تمام اعضای شعبات در حوزه های بازرسی، نظارت و هیات اجرایی مشخص شده است.  

رستم پور یاد آور شد: قهر با انتخابات به ضرر مردم است باید در تعیین سرنوشت خودمان دخیل باشیم و عدم حضور مردم در انتخابات به ضرر کاندیداها هم است چراکه قدرت اجرایی لازم را نخواهد داشت.

شعبه های ویژه بررسی جرائم انتخاباتی در بانه تشکیل شد

رییس دادگستری شهرستان بانه نیز در این نشست گفت: برای بررسی تخلفات و جرائم کاندیداها در بانه شعبه های ویژه ای پیش بینی شده و تخلفات با جدیدیت تمام پیگیری می شود.

محسن نجف پور افزود: باید تبلیغات انتخاباتی با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی تخلف انتخاباتی محسوب شده و برابر قوانین مربوطه اقدام می شود.

وی با بیان اینکه کاندیداها باید بیشتر تبلیغات انتخاباتی را در بستر فضای مجازی انجام دهند اظهار داشت: باید کاندیداها مسوول فضای مجازی خود را به ما معرفی کنند دادگستری برای بررسی موضوعات مختلف باید با این افراد در ارتباط باشد.

نجف پور ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر در بسیاری از تصمیم گیری های مهم نقش اساسی دارند و مردم باید برای تعیین سرنوشت جامعه به کاندیدای اصلح رای بدهند.  

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستان در ۲۸ خرداد ماه امسال برگزار می شود. شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ کردستان بانه مشارکت های مردمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ کردستان بانه انتخابات ۱۴۰۰ کردستان بانه مشارکت های مردمی اخبار کنکور رعایت پروتکل های بهداشتی دوره انتخابات شهرستان بانه اسلامی شهر ششمین دوره رستم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۲۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه به دلیل الکترونیکی شدن فرایند انتخابات، تعرفه فیزیکی در هیچ شعبه‌ای وجود نخواهد داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، علی شعبانی در نشست خبری که امروز در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در دور اول انتخابات از 6 حوزه انتخابیه استان کرمانشاه، نفرات منتخب پنج حوزه مشخص شد. 

وی با بیان اینکه در حوزه کرمانشاه محمد رشیدی آرای لازم را کسب کرد عنوان کرد: برای دو کرسی باقی مانده چهار نفر که بیشترین رأی را داشتند به دور دوم آمدند. برای حفظ شرایط دور اول تلاش شد همان تعداد شعب اخذ رأی آماده شود و 645 شعبه اخذ رأی شامل 100 شعبه روستایی و 545 شعبه شهری آمادگی لازم را دارند. 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: براساس ابلاغ وزارت کشور در دور دوم فرایند انتخابات به صورت صد درصد الکترونیکی برگزار می‌شود؛ در دور دوم مراحل احراز هویت الکترونیکی بود اما در دور دوم بخش اخذ رأی نیز مکانیزه خواهد بود. تبلیغات این دور از انتخابات از 12 شب 13 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا 8 صبح 20 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

شعبانی گفت: در این دور از انتخابات شبکه‌های انتخاباتی در استان وجود ندارد و هر کدام از کاندیداها می‌توانند 30 دقیقه در شبکه زاگرس فیلمی برای پخش داشته باشند و سه دوره مذاکره نیز با حضور چهار نفر برگزار می‌شود. محدودیت‌های امکاناتی و تبلیغاتی دور اول در این دوره هم وجود دارد و با توجه به تشدید رقابت و ضرورت دقت، تغییراتی در عوامل اجرایی ایجاد می‌شود و با توجه به مکانیزه شدن فرایند انتخاباتی تعداد افراد کاهش می‌یابد. 

رئیس ستاد انتخاباتی استان کرمانشاه عنوان کرد: نماینده استاندار در کنار بخشداران انتخابات را اجرا خواهند کرد و بازرسی استان نیز نظارت خواهند داشت. داشتن یکی از پنج مدرک هویتی از جمله شناسنامه جدید، گواهینامه، گذرنامه، کارت پایان خدمت و کارت ملی برای اخذ رأی الزامی است.

وی با بیان اینکه بیش از 92 درصد افرادی که در دور اول شرکت داشتند از کارت ملی استفاده کردند افزود: در تمام بخش‌های شهرستان 1200 کاربر در حال بازآموزی دستگاه‌های احراز هویت و اخذ رأی هستند و در تمام بخش‌ها صندوق الکترونیکی خواهد رفت و مردم با فرایند اخذ رأی آشنا خواهند شد.

شعبانی گفت: برای هر داوطلب چهار کد تخصیص یافته و کسی که رأی می‌دهد هر کدی را که وارد کند تصویر داوطلب را خواهد دید و سپس آن را تأیید می‌کند و از طرف دیگر در این دستگاه گزینه‌ای با عنوان رأی سفید تعبیه شده است. به تمام کاندیداها اعلام شده می‌توانند در 30 درصد صندوق‌ها نماینده داشته باشند؛ یعنی هر کدام 200 نماینده پای صندوق اعزام کنند و در حال رایزنی برای افزایش این تعداد هستیم که اطمینان خاطر برای کاندیداها ایجاد شود.

شعبانی افزود: در این دستگاه‌ها حافظه وجود دارد که بدون دخالت فرد از دستگاه جدا می‌شود و بعد از پایان رای‌گیری به صورت مکانیزه تعداد آرای هر فرد را صورتجلسه می‌کند. هیچ تعرفه‌ فیزیکی به هیچ شعبه‌ای ارسال نخواهد شد اما پیش بینی شده در صورت بروز اتفاق رای‌گیری به صورت دستی ادامه یابد و در صورت نبود مشکل در ساعت بعد از رأی‌گیری نتایج اعلام می‌شود. 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه انتخابات از ساعت 8 صبح تا 18 روز 21 اردیبهشت ماه است، افزود: احتمال افزایش زمان برگزاری انتخابات وجود دارد

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • پیش‌بینی ۲۳۰ شعبه أخذ رأی در مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • مرحله دوم انتخابات در البرز به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در کرمانشاه در ۶۴۵ شعبه برگزار می‌شود
  • تدارک ۶۴۵ شعبه اخذ رأی برای دور دوم انتخابات
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان