Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-06@23:30:46 GMT

راز همکار اطلاعاتِ سپاه قم برملا شد + عکس

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۳۳۱۰

راز همکار اطلاعاتِ سپاه قم برملا شد + عکس

«راز سربند»؛ روایت زندگی شهید علی اکبرجمراسی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.
به گزارش جنوب نیوز، شهید «علی‌اکبر جمراسی» در ۳فروردین‌ماه۱۳۴۷ در روستای تلخابِ اراک به دنیا آمد. او مانند بسیاری از همسالانش خود را به‌عنوان نیروی داوطلب به جبهه رساند، اما با سابقۀ ۸۵ ماه حضور در خط مقدم شهید نشد.

شهید جمراسی همراه دیگر دوستانش واحد اطلاعاتِ سپاه قم را سروسامان بخشید و توسعه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که در تفحص شهدا نقشی پررنگ داشت، سال۱۳۹۰، در آستانۀ بازنشستگی برای مأموریتی به سردشت اعزام شد و طی عملیات تروریستی گروهک پژاک به شهادت رسید.

علی اکبر جمراسی که در خانواده‌ای انقلابی رشد کرده بود، با اراده پولادین به همه ثابت کرد ریز جثه بودن و سن و سالِ کم نمی‌تواند مانع مردانه رفتار کردن باشد. وی در عملیات‌های زیادی شرکت کرد، موقعیت‌های خطرناکی را از سر گذراند و در واحدِ اطلاعات عملیات یک نیروی کارآمد بود، اما نتوانست در دورانِ جنگ تحمیلی به آرزویش یعنی شهادت برسد.

علی اکبر جمراسی، راهش را زود پیدا کرد. انقلابی شدنش. رزمندگی و جنگیدنش. لباس پاسداری پوشیدنش. تفحص کردنش. درس خواندن و دانشگاه رفتنش. اصلاً‌ همین پدری کردنش. پای حرف جامانده های لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب علیه السلام که می نشینی، از اخلاصش می گویند. هم سنگرهایش توی اطلاعات سپاه لشکر از تخصص و عمل گرایی‌اش تعریف می‌کنند. پیش زن و بچه اش هم که می‌روی دم از اخلاق و مهربانی‌اش می‌زنند. 

آخرین روزِ از تیرماه سال۱۳۹۰، درست وقتی که جمراسی فقط چند ماه تا بازنشستگی فاصله داشت همراه تعدادی از دوستانِ پاسدارش برای ماموریتی راهی سردشت شد. درست وقتی که هیچکس انتظار نداشت او شهید شود، حین ادامه عملیات پاکسازی منطقه از لوث وجود گروهک تروریستی پژاک به علت برخورد خودرو با تله انفجاری به شهادت رسید. 

«راز سربند»؛ روایت زندگی شهید علی اکبرجمراسی در قطع رقعی و ۱۶۰ صفحه به قلم فاطمه دولتی به رشته تحریر درآمده و توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهیدکاظمی(https://nashreshahidkazemi.ir/) و یا  سایت manvaketab.ir و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را با تخفیف ویژه تهیه نمایند.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۳۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به نشر با ۷۸۲ عنوان در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات به نشر(آستان قدس رضوی)با ۷۸۲ عنوان کتاب در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور پیدا می‌کند که از این تعداد ۳۴۵ عنوان بزرگسال و ۴۳۷ عنوان کودک هستند. همچنین ۳۱ کتاب صوتی نیز در نمایشگاه توسط این ناشر ارایه می شود.

۱۰۲ عنوان چاپ اول بوده که برای نخستین بار توسط انتشارات به نشر در نمایشگاه کتاب عرضه خواهند شد و حدود ۲۰۰ اثر تجدید چاپ شدند.

رمان هایی همچون «به امید دیدار»، «صادقانه»، «مردی که همه چیز می دانست» و «به دنبال ماه»، برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب پیش روی چشم مخاطبان قرار می گیرد در کنار این مجموعه هایی مانند «دعبل و زلفا»، «مرا با خودت ببر»، «اوسنه گوهرشاد»، «آبی ها» و «غریب قریب» نیز توسط این انتشارات عرضه می شوند.

کتاب هایی از جمله «لیلی منم»، «خانوم ماه»، «به وقت اردیبهشت»، «شعر مقاومت خراسان» در زمینه ادبیات پایداری و و کتاب «تروریست های صهیونیست» عرضه می شوند.

کتاب هایی از جمله «شبحی در پشت بام»، «مادرانه» و جان فیروزه جان» در موضوع عفاف و حجاب و خانواده توسط این انتشارات رونمایی می شود. همچنین کتاب هایی از جمله «بیدارم کن»، «راز آن بوی شگفت» «اعترافات غلامان»، «من ضامن»، «ستاره من»، «ماه غریب من»،«موقف»، «آبی ها»، «غریب قریب» همزمان با دهه کرامت و تقارن ولادت امام رضا (ع) با نمایشگاه کتاب توسط این انتشارات عرضه می شود.

در زمینه کودک و نوجوان نیز کتاب هایی از جمله«قصه های حنانه»، «قصه های احکام»؛ مجموعه داستان های «صمیم»، «حکایت های کمال» و مجموعه رمان های دینی نوجوان «پرواز اسب سفید»، «من و آقای همسایه»، «انتقال»، «بازیگر پنجم»، مجموعه «ماجرای دشت مرموز» در کنار ۴۰۰ عنوان دیگر عرضه می شود.

کد خبر 6096328 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • انتشارات خط مقدم با ۷۰عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • شهادت مدال افتخاری که بر سینه شهید محبعلی می‌درخشد
  • پرفروش‌های داستانی حوزه مقاومت در نمایشگاه
  • هزاره ققنوس با ۸۰۰ عنوان کتاب به مصلی می‌آید
  • حضور انتشارات نگاه با ۲ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب
  • به نشر با ۷۸۲ عنوان در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شود
  • ایران زمین فرزندان خود را به آغوش گرفت
  • روایتی از معلم شهید حاج علی اکبر شمشیری