Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در جریان سفر یک روزه به خراسان رضوی، ضمن افتتاح این مراکز، با فعالان زیست‌بوم نوآوری استان گفت‌وگو می‌کند و زمینه برای حمایت از توسعه بستر فعالیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور فراهم خواهد شد.

 

بازدید از توانمندی‌های حوزه دریایی

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در نخستین بخش از این سفر استانی، از صنایع موسی‌بن جعفر بازدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واحد صنعتی و فناور در حوزه صنایع دریایی و تاسیساتی فعال ایت و در زمینه، پایش، حفاظت و تعمیرات اساسی تجهیزات دریایی، صنعتی و فناور فعال است.

افتتاح خانه خلاق و نوآور حوزه تولید محتوا

وی در ادامه بازدیدهای خود، خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک را افتتاح می‌کند.  خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک، زیست‌بومی تخصصی در حوزه تولید محتوا است که با زیرساخت‌هایی همچون استودیو تصویر، صدا، انیمیشن، فضای اشتراکی زمینه را برای تولیدات چندرسانه‌ای توسط شرکت‌های خلاق و استارتاپ‌ها فراهم می‌کند.

این مجموعه با بهره‌مندی از آزمایشگاه تولید محتوا، استودیو صدا و تصویر و با همراهی تیم تخصصی تجاری‌سازی برای کمک به بازار کار و فعالان این حوزه، بر بستر خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک زمینه را برای تولید و تجاری‌سازی محتوای دیجیتال فراهم می‌کند.

 

دیدار با تولیت آستان قدس رضوی

ستاری همچنین با حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی دیدار خواهد داشت تا ضمن ارائه دستاوردها و توانمندی‌های زیست‌بوم نوآوری درباره ظرفیت اشتغال نوآورانه و فناورانه در استان، توسعه صنایع خلاق و فرهنگی و چگونگی توسعه این زیست‌بوم در استان گفت‌وگو کنند.

افتتاح فاز اول مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی مشهد، بخش دیگری از سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به استان خراسان رضوی است. این مرکز با هدف آموزش و تربیت نیروی انسانی توانمند و توسعه پژوهش‌های کاربردی در حوزه سلول‌های بنیادی افتتاح خواهد شد و میزبان شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور فعال در این حوزه می‌شود.

افتتاح پردیس هوش مصنوعی 

در ادامه این سفر یک روزه، شرکت دانش‌بنیان «پارت» میزبان معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری می‌شود تا ضمن افتتاح پردیس هوش مصنوعی از واحدهای فناور مستقر در این مرکز بازدید کند. این شرکت دانش‌بنیان با هدف توسعه و گسترش بازار سرمایه کشور در حوزه پردازش اطلاعات مالی فعالیت می‌کند.

 

بازدید از واحدهای فناور مستقر در کارخانه نوآوری مشهد و نشست با مسئولان استانی با محوریت توسعه زیست‌بوم نوآوری و رونق اقتصاد دانش‌بنیان استان از دیگر برنامه‌های سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به استان خراسان رضوی است.

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خانه خلاق و نوآوری خراسان رضوی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال خراسان رضوی دانش بنیان زیست بوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد

معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری از رتبه هفدهم ایران در زمینه هوش مصنوعی در جهان خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری سالیانه دکتر روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری در محل معاونت علمی برگزار شد.

دکتر دهقانی در ابتدای این نشست خبری اظهار کرد: سال گذشته یک گفتگوها و تعاملات زیادی انجام شد تا یک مرکز ملی توسعه هوش مصنوعی و شورای راهبری هوش مصنوعی تشکیل شود.  ما مدل های مختلفی را از کشورهای دیگر بررسی کردیم و با ده‌ها ساعت جلسه توسط متخصصان حوزه هوش مصنوعی به این نتیجه رسیدیم که مرکز ملی هوش مصنوعی داشته باشیم که شامل نظارت،‌ تنظیم‌گری و ... است.

وی گفت: در اسفندماه سال گذشته مرکز ملی هوش مصنوعی تأسیس شد و اعضای شورای ملی راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند. و جلسات متعددی با سرمایه‌گذاران دولتی و صندوق های بزرگ کشور انجام شد و یک صندوق توسعه هوش مصنوعی تشکیل شد و این صندوق با سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیاردی برنامه‌ریزی شد.

دهقانی ادامه داد: کارهای عملیاتی زیادی انجام شده و یک مرکز ملی در نخستین گام یک اپراتور هوش مصنوعی بالا بیاورد که خدمات مختلفی از جمله دیتاسنتر بزرگ و کتابخانه‌های زبان تصویری ارایه می‌کند.

معاون علمی رییس جمهور گفت: ما از نظر دانش فنی و تولید مقالات علمی رتبه 17 را داریم اما در حوزه کاربردها رتبه 70 یا 80 را دارد که به خاطر نبود زیرساخت‌ها است.

وی ادامه داد: این مرکز زیر نظر ریاست جمهوری تشکیل می‌شود. معاونت علمی وظیفه حمایت از توسعه فناوری را دار. ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی وظیفه حمایت از هوش مصنوعی را دارد.

نقش‌آفرینی "مراکز نوآوری" در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان

دهقانی گفت: امسال تا آخر سال به چندصد GPU دسترسی پیدا می‌کنیم البته بحث های تحریمی شدیدی در این موضوع وجود دارد و ما نیز از همه دانشگاه‌ها و اساتید دعوت می‌کنیم تا در اینجا شرکت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • رئیسی: ایران پیشرفته و فناور می‌تواند برای جهان نوآوری داشته باشد
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی