Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهدی احمدی در نشست خبری اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان تنها دانشگاهی است که رئیس هیات امنای آن ریاست محترم جمهور است و دانشگاهی است که اصطلاحا در اساسنامه آن قید شده است که دانشگاهی استراتژیک و ماموریت‌گرا است و از نظر قدمت بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد.

مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: با وجود اینکه در سال ۹۱ این دانشگاه از تربیت معلم به دانشگاه فرهنگیان تغییر نام پیدا کرده است ولی همان دانشگاه تربیت معلمی است که وظیفه ذاتی آن تربیت دانشجو معلم برای وزارت آموزش و پرورش می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان تنها دانشگاهی است که میزبان مقام معظم رهبری در ۱۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۷ بوده است، بیان داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار دانشگاه فرهنگیان را مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش کشور است و همه دستگاه‌ها به ویژه سازمان امور استخدامی، وزارت علوم، برنامه و بودجه و… باید دست به دست هم دهند و نیازمندی‌ها و نواقص این دانشگاه را مرتفع کنند. 

احمدی ادامه داد: اگر بخواهیم کشوری مترقی و توسعه یافته در همه جهات داشته باشیم ناگزیریم در رفع نواقص و کمبودهای این دانشگاه که یک دانشگاه انسان ساز و تربیت کننده نسل جوان کشور است، کوشا باشیم و به این جهت بود که مبارک شجره طیبه معنادار تاسیس و راه اندازی بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور بود و امروز شاهد تاسیس بیست و چهارمین شعبه استانی را شاهد تاسیس آن هستیم. 

مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور اضافه کرد: در بسیاری از کشورهای جهان رسم بر این نیست که تنها با اعتبارات دولتی دانشگاه‌های برتر دنیا را بچرخانند و با توجه به اینکه ایران در سابقه وقف و نیکوکاری پیشینه خاصی در دنیا دارد، امیدواریم روزی برسد که دانشگاه فرهنگیان نیازی به اعتبارات دولتی نداشته باشد.

احمدی تاکید کرد: چراکه وقتی چرخاننده سیستم‌های آموزشی توسط ظرفیت‌های مردمی باشد آن‌ها از وابستگی‌ها کمتر می‌شوند و باعث می‌شود ذات اصلی آموزش و پرورش در آن جریان پیدا کند. 

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان این افتخار را دارد که بعد از حضور مقام معظم رهبری این بنیاد را با حضور صاحب نظران و صاحب منصبان متعهد به عنوان هیات موسس از جمله دکتر خنیفر ریاست دانشگاه فرهنگیان، معاونت‌های دانشگاه، شخصیت‌های برجسته ملی و فرا ملی ما مثل دکتر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی هسته‌ای کشور و ۱۵ نفر از نمایندگان مجلس هیات موسس جمع شدند و این بنیاد را پایه ریزی کردند. 

احمدی با بیان اینکه امروز بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان از لحاظ زیرساخت‌ها یکی از قوی‌ترین بنیادهای کشور تلقی می‌شود، افزود: هیچ دانشگاهی در کشور به اندازه دانشگاه فرهنگیان دارای ظرفیت نیست. 

وی اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان با وجود ۹۷ پردیس و مرکز آموزشی و حدود ۱۰۰ هزار دانشجو و با وجود حداقل یک پردیس دختران و یک پردیس پسران در تمام استان‌های کشور باعث شده که این دانشگاه ظرفیت‌های بسیار بزرگی را داشته باشد که هیچ دانشگاهی در کشور دارای این ظرفیت نیست. 

احمدی با بیان اینکه تولید این دانشگاه نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش کشور است که برای ۳۰ سال در کشور ماندگاری دارد و تولید و محصول تاریخ انقضاء ندارد، تصریح کرد: بعد ازگذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی و حاکمیت اسلامی ما به این مرحله رسیده‌ایم که اگر بخواهیم دانشجو معلمی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت کنیم باید برای او برنامه و هزینه داشته باشیم و این امر با هزینه‌های امروزه که جوابگوی بسیاری از زیرساخت‌های عمرانی، تجهیزات، ملزومات و امثال اینها نیست تقریبا امکان‌پذیر نیست. 

مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: امروز بنیاد خیرین دانشگاه فرهنگیان در نظر دارد در راستای طرح ماندگار ریاست محترم دانشگاه به نام طرح ۳۱-۱۰۰ یا طرح ۳۱-۳۱ گام‌هایی در آینده نه چندان دور بردارد و این طرح به این شکل است که ۳۱-۱۰۰ یا ۳۱-۳۱ که ۱۰۰ به معنای صدمین سال قدمت این دانشگاه و ۳۱ یعنی ۳۱ استان که مدیران ارشد به ویژه استانداران به میزان ۱۰۰ هکتار زمین در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار بدهند.

احمدی بیان داشت: تربیت دانشجو معلم قیمتی و دانشجو معلم در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی نیاز به امکانات و هزینه دارد و بنیاد خیرین امیدوار است با تاسیس ۳۱ شعبه در کشور با کمک خیراندیشان نیکوکار و کسانی که ثروت و موهبت الهی در اختیار آن‌ها قرار گرفته در کنار این دانشگاه قرار گرفته و این طرح را اجرایی کنند. 

مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: امیدواریم که بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان بتواند با حرکت‌های سازنده و ایجاد اعتماد برای خیرین این نیت خود را عملی کند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان بوشهر بنیاد خیرین آموزش و پرورش دانشجو معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۳۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق از تحصیل کرد

دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا که از رسیدن به توافق با دانشجویان حامی فلسطین و مخالف اسرائیل، ناتوان مانده و رئیس دانشگاه با همکاری پلیس، دست به سرکوب دانشجویان زده است، اکنون در پی پایان نیافتن این اعتراض ها، دانشجویان را تهدید کرد اعتراض ها را متوقف کنند، در غیر اینصورت از ادامه تحصیل تعلیق خواهند شد.

دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد:«همانطور که احتمالا می‌دانید، گفت‌وگو بین دانشگاه و رهبران دانشجویی اردوگاه، متأسفانه به بن‌بست رسیده است».

دانشگاه کلمبیا در این بیانیه تهدید آمیز از دانشجویان خواسته شده است "وسایل خود را جمع آوری کرده و چادرها را ترک کنند."

دانشگاه کلمبیا تهدید کرده است اگر دانشجویان تا بعد از ظهر داوطلبانه چادرها را ترک کنند و خود را به یکی از مقامات دانشگاه معرفی کنند و فرمی را امضا کنند که متعهد به رعایت سیاست‌های دانشگاه تا ژوئن ۲۰۲۵ یا "تاریخ اعطای مدرک تحصیلی" شوند، دانشجویان واجد شرایط به پایان رساندن ترم با شرایط خوب هستند.

دانشگاه کلمبیا همچنین گفته است: "مهم است که بدانید دانشگاه قبلاً دانشجویان زیادی را در چادرها شناسایی کرده است. اگر در هنگام خروج خود را معرفی نکنید و اکنون فرم را امضا نکنید، واجد شرایط امضا و تکمیل ترم با وضعیت خوب نخواهید بود."

در این بیانیه آمده است: اگر از چادرها خارج نشوید، تعلیق خواهید شد.

به گزارش شبکه سی ان ان آمریکا، دانشگاه کلمبیا در عین حال اعلام کرده است که پس از پایان دوره امتحانات و یک مکان جایگزین برای تظاهرات ارائه خواهد کرد، و چادرهای غیر مجاز کنونی "محیطی ناخوشایند برای اعضای جامعه ما ایجاد می کند."

دانشگاه کلمبیا همچنین مدعی شده است: "بازیگران خارجی نیز به این محیط کمک کرده اند، که باعث نگرانی های امنیتی - از جمله برای همسایگان ما" شده است.

دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا که این روزها کانون جنبش «همبستگی با مردم غزه » شده است، از معترضان حامی فلسطین خواست متفرق شوند و در برابر خواسته دانشجویان این دانشگاه اعلام کرد که روابط با اسرائیل را قطع نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دانشجویان معترضان دانشگاه کلمبیا خواهان توقف سرمایه گذاری این دانشگاه در شرکت های تسلیحاتی وابسته به اسرائیل هستند. این دانشگاه در گذشته نیز در مواردی دیگر به درخواست دانشجویان از سرمایه گذاری صرف نظر کرده است.

یکی از خواسته‌های اصلی گروه‌های دانشجویی طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا از هفته گذشته این بوده است که این دانشگاه وجوه سرمایه‌گذاری را از شرکت‌هایی که از حملات اسرائیل به غزه سود می‌برند، خارج کند.

دانشگاه کلمبیا روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در حالی که گفتگوهای سازنده بین رهبران دانشجویان و مقامات دانشگاهی از هفته گذشته ادامه دارد، "متأسفانه، ما نتوانستیم به توافق برسیم."

۲۱ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در نامه ای به هیات امنای دانشگاه کلمبیای نیویورک نوشتند: «زمان آن است که دانشگاه قاطعانه عمل کند، اردوگاه را منحل کند و امنیت و ایمنی همه دانشجویان خود را تضمین کند.»

در این نامه که توسط جاش گاتهیمر و دن گلدمن رهبری می‌شود، ادعا شده است که معترضان حامی فلسطین "تمایلی به امضای یک توافق منطقی برای پایان تحصن" ندارند. آنها می گویند این اتفاق باید رخ دهد تا کلمبیا شامل متمم ششم قانون حقوق مدنی آمریکا شود.

در این نامه آمده است: زمان مذاکره به پایان رسیده است. اکنون زمان اقدام است. در نهایت وظیفه هیات امنا است که عمل کند. اگر هر یک از متولیان مایل به انجام این کار نیستند، باید استعفا دهند تا با افرادی جایگزین شوند که به تعهدات قانونی دانشگاه تحت عنوان متمم ششم پایبند هستند."

این تلاش ها فشار سیاسی بیشتری را بر مقامات کلمبیا وارد می کند. پیش از این برخی از جمهوری برجسته خواهان کناره گیری مینوچه نعمت شفیق، رئیس کلمبیا شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تعلیق دانشجویان حامی فلسطین را از تحصیل آغاز کرد
  • گرامیداشت روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کرمان
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق از تحصیل کرد
  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • تجمع دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش