Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان در خصوص احتمال شیوع بیماری سرخک در اصفهان توضیحاتی ارائه داد.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آمار افراد مشکوک به بیماری سرخک در اصفهان، اظهار کرد: شش کودک مشکوک به بیماری سرخک در اصفهان شناسایی شده و نمونه‌های آزمایشگاهی آن‌ها برای بررسی به آزمایشگاه ملی ویروس شناسی در تهران فرستاده شده، اما هنوز جواب آزمایش‌ها به اصفهان ارسال نشده است و نمی‌توان درباره وجود بیماری سرخک در اصفهان اظهارنظر قطعی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کودکان مشکوک به سرخک که دانه‌هایی بر روی پوست آن‌ها ظاهر شده در منزل تحت شرایط ایزوله هستند، اما ممکن است دانه‌های پوستی ظاهر شده بر روی بدن آن‌ها به دلایلی مانند حساسیت دارویی یا بیماری‌های دیگر باشد، بنابراین باید منتظر جواب آزمایش‌ها باشیم.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه بیماری سرخک بیشتر در کودکان بروز می‌کند، اما احتمال شیوع آن در افراد بالغ نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: سرخک یکی از شایع‌ترین بیماری‌های واگیر و حاد تنفسی است که از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم با ترشحات دستگاه تنفس انتشار می‌یابد و در سال‌های اخیر با سطح بالای پوشش واکسیناسیون اطفال در کشور موارد ابتلاء به بیماری سرخک بسیار کم بوده است.

وی با توضیح اینکه ممکن است در برخی مواقع شیوع بیماری سرخک با افزایش مقطعی روبرو شود، تصریح کرد: سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا تعداد کمی از خانواده‌ها برای واکسیناسیون کودکان خود به مراکز بهداشت مراجعه نکردند و در مراکز بهداشت همه این خانواده‌ها شناسایی شده و واکسیناسیون کودکان به طور کامل انجام شده، کودکان اتباع خارجی نیز به طور کامل تحت پوشش واکسیناسیون قرار دارند.

فدایی با اشاره به علائم بیماری مسری سرخک در کودکان، اضافه کرد: علائم این بیماری شبیه به سرماخوردگی است و تب، قرمزی چشم، دانه‌های پوستی بر روی سر و صورت و انتشار آن در سایر نقاط بدن از جمله علائم بیماری سرخک است.

کد خبر 497716

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بیماری سرخک سرخک مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان بیماریهای واگیر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۴۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودکان هم در اصفهان فهمیدند شهر در خطر فرونشست است/ مسوولان هنوز نفهمیدند یا نمی‌توانند جلوی برداشت‌های بی‌رویه آب را بگیرند (فیلم)

عصر ایران ــ ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد یک پراید در چاله‌ای افتاده و کودکی می‌گوید که فرونشست است.

گزارش را این‌جا ببینید

اصفهان به دلیل برداشت بی‌رویه آب از زاینده‌رود و چاه‌ها در معرض فرونشست است و چاله‌ها و شکاف‌ها حالا به درون شهر و زیر پای مردم رسیده اما مسوولان همچنان نمی‌توانند یا نمی‌خواهند جلوی برداشت بی‌رویه آب از زاینده‌رود و چاه‌ها زیرزمینی را بگیرند. این گزارش را در این باره ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصاویری ترسناک از اصفهان که مسئولین نمی‌خواهند باورش کنند/ وقتی تصمیمات هیجانی مدیران در دو دهه، ۱۸ میلیون سال تلاش طبیعت را به باد می‌دهد (فیلم) کارشناس تکتونیک: تا سال ۱۴۰۹ اصفهان تبدیل به بیابان می شود / ۴۵ برابر نرخ جهانی در اصفهان فرونشست داریم

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • کودکان هم در اصفهان فهمیدند شهر در خطر فرونشست است/ مسوولان هنوز نفهمیدند یا نمی‌توانند جلوی برداشت‌های بی‌رویه آب را بگیرند (فیلم)
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی