Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن فاضلی در گفتگو با خبرنگار مهر بااشاره به کشف اسکلت کودک فراپارینه سنگی در کاوش‌های باستان شناسی غار هوتو، کشف این اسکلت را در تاریخ مازندران بسیار مهم دانست و گفت: از مهمترین اسکلتی که مربوط به نیاکان مازندران بوده کشف و رونمایی شده است.

وی اسکلت کودک شش ماهه ای که در غار هوتو کشف شده را بیانگر چندهزار سال قدمت مازندران دانست و افزود: این نشان می‌دهد که نیاکان ما در مازندران در ۱۲ هزار سال پیش شکاورز بودند و تمام بدن کودک با گل اخرا که رنگ خون و حیات دارد، آراسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین گردنبند گرانبها و سنگین دور گردن کودک پیچیده شده است و همچنین دندان نیش گرگ داخل گردن بند جاسازی شده بود که بیانگر باور و اعتقاد به گرگ در اندیشه‌های نیاکان بوده است.

فاضلی با اظهار اینکه این کودک فراپارینه سنگی به شکل نشسته و باشکوه دفن شده بود، کشف این اسکلت را قدیمی ترین شواهد باستان شناسی در مازندران بیان کرد و گفت: این شواهد نشان می‌دهد که در دوران گذشته انسان را با زیورآلات در مازندران و ایران دفن می‌کردند.

سرپرست هیئت باستان شناسی غار هوتو یادآور شد: انسان پیش از تاریخ به حیات وحش اعتقاد داشته است و قدیمی ترین شواهدی که مربوط به نیاکان مازندرانی بوده، مربوط به اسکلت اینن دختربچه فراپارینه سنگی است.

وی گفت: در حال حاضر بهترین شواهد مربوط به نیاکان مازندرانی مربوط به اسکلت کودک فراپارینه سنگی است.

فاضلی با بیان اینکه دور جدید کاوش باستان شناسی در غار هوتو از ۱۰ فروردین امسال شروع شده است، افزود: گروه از ۸ صبح تا عصر عصر مشغول کاوش است.

وی با انتقاد از نبود موزه در شهرستان بهشهر یادآور شد: شهر بهشهر با قدمت و میراث و اثار باید جزو مهمترین شهرهای توریست تاریخی و فرهنگی محسوب شود اما متأسفانه از داشتن یک موزه کوچک نیز محروم است.

کد خبر 5225301

منبع: مهر

کلیدواژه: باستان شناسی غار شهرستان بهشهر انتخابات 1400 ویروس کرونا بوشهر چالش شایستگی کرمانشاه گرگان آمار کرونا شیراز خطبه های نماز جمعه واکسن کرونا سیدابراهیم رئیسی مشارکت مردم در انتخابات اردبیل ایلام باستان شناسی اسکلت کودک غار هوتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۴۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرچمداران قدیمی ترین مسابقه خودروهای اسپرت جهان (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف فسیل دست نخورده یک گونه کانگوروی عجیب
  • در این جنگل، چوب ها تبدیل به سنگ شدند! /درباره یکی از جالب ترین مکان های روی زمین (+تصاویر)
  • ماجرای ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی چیست؟
  • ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی مربوط به سال ۱۳۹۸است
  • غار هارپیا ؛ اینجا زمین کاملا چین خورده است! (+عکس)
  • نمایش نوزده نقشه قدیمی خلیج فارس در شهر کاریز کیش
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • محله گردی به مقصد محله قدیمی صیقلان رشت
  • عجیب‌ترین استادیوم فوتبال جهان بر روی صخره‌های سنگی (فیلم)
  • پرچمداران قدیمی ترین مسابقه خودروهای اسپرت جهان (فیلم)