Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@14:30:00 GMT

نامگذاری جدید جهش‌های کرونا اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۴۷۳۴

نامگذاری جدید جهش‌های کرونا اعلام شد

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: اسامی سویه های جهش یافته کروناویروس که با نام اولین کشورهای شناسایی شده همچون کرونای انگلیسی و هندی شناخته شده به حروف یونانی تغییر می کند.

این سازمان گفت: گونه‌های کووید باید با استفاده از حروف الفبای یونانی نام‌گذاری شوند تا از «لکه‌دار» شدن اعتبار کشورهایی که نخستین بار این بیماری در آن‌ها شناسایی شد، جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق سیستم جدید نامگذاری سویه های مختلف کروناویروس، سازمان جهانی بهداشت از حروف یونانی برای مشخص کردن سویه هایی که اولین بار در یک کشور شناسایی شده اند، استفاده خواهد کرد.

به طور مثال، سویه جهش یافته کروناویروس در انگلیس با حرف آلفا، سویه آفریقایی با حرف بتا و سویه هندی با حرف دلتا نامگذاری می شود.

اوایل ماه گذشته، دولت هند از نامگذاری سویه B.۱.۶۱۷.۲ که اولین بار در اکتبر سال گذشته در این کشور شناسایی شده و با نام سویه هندی معروف شده، انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، "ماریا وان کرخوف" سرپرست فنی سازمان جهانی بهداشت در پیامی توئیتری نوشت: نباید به هیچ کشوری برای شناسایی اولین سویه جهش یافته و گزارش آن انگ زده شود.

در ادامه فهرست کامل اسامی سویه‌های ویروسی کووید ۱۹ بر اساس سیستم جدید نامگذاریِ سازمان جهانی بهداشت آمده است:

- آلفا: بی.۱.۱.۷ - سویه شناسایی شده برای اولین بار در انگلیس

- بتا: بی.۱.۳۵۱ - آفریقای جنوبی

- گاما: پی.۱ - برزیل

- دلتا: بی.۱.۶۱۷.۲ - هند

- اپسیلون: بی.۱.۴۲۷/بی.۱.۴۲۹ - ایالات متحده

- زتا: پی.۲ - برزیل

- اتا: بی.۱.۵۲۵ - کشورهای متعدد

- تتا: پی.۳ - فیلیپین

- آیوتا: بی.۱.۵۲۶ - ایالات متحده 

- کپا: بی.۱.۶۱۷.۱ - هند

بنابر گزارش ایندیپندنت، سازمان جهانی بهداشت همچنین گفت: مهم است کشورها طرحی برای نظارت بر ویروس و نمونه‌برداری از بافت ژنتیکی آن داشته باشند تا گونه‌های جدید را بدون نگرانی از مورد سرزنش قرار گرفتن به دلیل ظهور آن نوع جدید، کشف کنند.

4747

کد خبر 1520909

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سازمان بهداشت جهانی ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت شناسایی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۴۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید جاویدی در مراسم بزرگداشت روز سروستان و تجلیل از مفاخر و چهره‌های ماندگار این شهر که شامگاه شنبه در سالن همایش‌های این شهر برگزار شد از کسانی که در راه تعالی این شهرستان تلاش کردند به ویژه خانواده معظم شهدا تجلیل کرد.

امام جمعه سروستان با اشاره به روایت «حب‌الوطن من الایمان» افزود: اینکه مردم سروستان نسبت به پیشرفت وطن خود حساس باشند و آن را ارتقا دهند نشانه ایمان است.

حجت الاسلام سعید جاویدی با بیان اینکه آثار باستانی سروستان مانند کاخ ساسان و بقعه شیخ یوسف نشانه قدمت و عظمت این شهرستان است افزود: از اینکه مردم سروستان صاحب علم و فرهنگ هستند بر خود می‌بالیم.

حجت‌الاسلام جاویدی درخواست ثبت روز ۵ دی بخاطر شهدای عملیات کربلای ۴ به عنوان روز فرهنگ و ایثار شهرستان سروستان را مطرح کرد و ابراز امیدواری کرد که این روز ثبت شود.

امام جمعه سروستان با بیان اینکه نامگذاری روزی به نام سروستان گامی جهت اعتلای این شهر است ابراز امیدواری کرد: روز سروستان در اردیبهشت ماه زمینه پیشرفت و توسعه شهرستان را به وجود آورد.

سروستان مامن عارفان و اندیشمندان علمی است

فرماندار سروستان نیز با بیان اینکه مفاخر این شهرستان در زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری و … باعث افتخار فارس و کشور هستند گفت: سروستان دارای جایگاه رفیعی در سطح استان فارس است و در روز سروستان به عنوان یک روز تأثیرگذار وظیفه داریم ارزش‌های مثبت شهرستان را به نسل بعد انتقال دهیم.

علی‌حسین بهمنی هدف این مراسم را حفظ اتحاد و انسجام و ارتقا شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: همه باید در راه پیشبرد اهداف توسعه‌ای شهرستان تلاش کنیم.

بهمنی مهمترین رکن توسعه هر شهرستان را فرهنگ و تمدن آن دانست و گفت: تکریم و تجلیل از شخصیت‌های برجسته شهرستان کاری بسیار ارزشمند است که در این مراسم انجام می‌شود.

وی سروستان را مامن عارفان و اندیشمندان علمی از قبل تا بعد از انقلاب دانست و تاکید کرد: این افراد باید به نسل جوان و دانش‌آموزان معرفی شوند.

فرماندار سروستان در انتها با درخواست از سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری در شهرستان ادامه داد: هر کس وابسته به شهرستان است باید سرمایه‌اش در بانک‌های سروستان باشد و نسبت به پیشرفت شهرستان خود حساس باشد و احساس مسؤولیت کند.

کد خبر 6090417

دیگر خبرها

  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • گل‌به‌خودی مانع‌ اولین کلیت شیت آرشا!
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف اولین روز کنکور