Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: هشدار دادستان تهران به نامزدهای انتخاباتی در اجرای تکلیف قانونی مبنی بر رسیدگی به تخلفات انتخاباتی بوده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مرکز رسانه قوه قضائیه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: "در پی اظهارنظر برخی کاندیداها درباره هشدار دادستان تهران، به‌اطلاع می‌رساند:

1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان‌های مختلف مراکز استان و شهرستان‌ها در اجرای تکلیف قانونی خود مبنی بر رسیدگی به تخلفات انتخاباتی، در دوره‌های مختلف اقدام به ارائه‌ تذکر و هشدار قانونی برای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی کرده‌ است و تذکرات اخیر نیز مطابق با رویه همه دروه‌های انتخابات و برای پیشگیری از  تخلفات احتمالی انتخاباتی بوده است.

2. ریاست محترم قوه قضائیه در ابتدای ورود به عرصه انتخابات در جمع مسئولان عالی قضائی تأکید کردند که مبادا حضور وی در انتخابات مانع از اجرای وظایف قانونی بخش‌های مختلف دستگاه قضائی شود و بر همین اساس تأکید کردند با هرگونه تخلف احتمالی حتی از جانب طرفداران و یا ستادهای وی همچون سایر کاندیداها طبق ضوابط قانونی برخورد شود.

3. باتوجه به در جریان بودن چهار انتخابات همزمان از جمله انتخابات شوراهای شهر و روستا، مجلس خبرگان، میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری، تذکرات صادره از جانب دادستانی شامل کلیه نامزدها و ستادهای آنها در انتخابات های مختلف است.

نباید توصیه و تأکید بر اجرای قانون را به عنوان تهدید تلقی کرد بلکه انتطار می‌رود کاندیداهای محترم با پرهیز از سوءبرداشت سیاسی، پیرامون انجام تکالیف قانونی دستگاه قضایی، خود مروج اجرای قانون باشند.

گفتنی است؛ علی القاصی‌مهر، دادستان تهران دو روز قبل در جلسه هماهنگی ارتقای سطح عملکرد دستگاه‌های قضائی و امنیتی در انتخابات پیشِ رو، دادسراهای استان تهران را مکلف کرد با افزایش هماهنگی با دستگاه‌های ضابط قضائی و رعایت موازین قانونی ضمن تأمین نظم و امنیت فضای انتخاباتی، با جرایم و تخلفات احتمالی برخورد کنند.

دادستان تهران خطاب به نامزدهای انتخاباتی گفته بود: نامزدها در تبلیغات از خطوط قرمز نظام عبور نکنند و منافع ملی را به منافع شخصی و حزبی ترجیح ندهند. این سخنان با واکنش منفی برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مواجه شد. 

لزوم توجه رسانه‌ها به رعایت دقیق ماده 74 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری 1400 قوه قضائیه دادستان تهران انتخابات ریاست جمهوری 1400 قوه قضائیه دادستان تهران دادستان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقان پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: در راستای تأکیدات رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور مبنی بر تسریع در فرایند تعیین تکلیف کالاهای متروکه و قاچاق، این اقدام در ۲ سال گذشته با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به حجمی که این کالاها از انبارهای بنادر، گمرکات و اداره اموال تملیکی اشغال می‌کنند و هزینه بالای نگهداری از آنها که موجب ضرر به بیت‌المال می‌شود، دستور داده شد تا نسبت به تعیین تکلیف آنها از مراجع قانونی اقدامات لازم صورت گرفته و پرونده‌ها به صورت ویژه رسیدگی و مورد پیگیری قرار گیرد.

دهقانی گفت: این پرونده‌ها از طریق فروش و بازگشت به مالک، تعیین تکلیف شده و از مجموع آن، حدود چهار هزار میلیارد ریال به بیت‌المال بازگشته است.

وی افزود: در این مدت همچنین ۲۹۹ فقره پرونده از طریق برائت و ۱۹۲ فقره نیز به لحاظ غیرقابل مصرف بودن از طریق معدوم‌سازی تعیین تکلیف شده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان با قدردانی از پیگیری‌های دادستان مرکز استان و دادستان‌های آبادان، خرمشهر و بندر امام خمینی (ره) و تلاش‌های مدیران اداره اموال تملیکی استان، گفت: از آذرماه سال گذشته با تعیین نماینده‌ای از اداره کل اموال تملیکی استان برای مراجعه به شعب تعزیرات و پیگیری پرونده‌های فاقد رأی، ۹۱۰ رأی قطعی از سوی این شعب صادر شد که روند تعیین تکلیف کالا در انبارهای استان را صعودی کرده است.

دهقانی گفت: فروش ۵۶ دستگاه خودرو به ارزش حدود هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال، ۳۴۸ شاخه لوله آهنی به ارزش ۳۴۵ میلیارد ریال، یک کانتینر لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۳۳ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال و پارچه‌های قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۴۵ میلیون ریال، یک فقره انهدام تخصصی دارو از پرونده‌های مهم تعیین تکلیف شده استان در سال گذشته است.

وی افزود: همچنین ۹۶۰ تن برنج به ارزش ۱۴۳ میلیارد ریال و ۶۹۸ تن ذرت به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال به عنوان مصرف ثانویه تعیین تکلیف و به فروش رسید.

کد خبر 6091998

دیگر خبرها

  • اطاله دادرسی در بسیاری از شعب دادگاه‌های نظامی به صفر رسیده است
  • هشدارمدیریت بحران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات پایتخت
  • هشدار مدیریت بحران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • هشدار مدیریت بحران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران 
  • توصیه دادستان کرمان به مقامات قضائی استان‌ برای مبارزه جدی با فساد 
  • دادستان تهران به مشکلات جمعی از شهروندان رسیدگی کرد
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • تابع فضاسازی ها تصمیم قضائی نمی گیریم
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان