Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@23:28:48 GMT

انجام ۱۵۰ هزار نمونه گیری در طرح شهید سلیمانی در قم

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۵۴۱۰

انجام ۱۵۰ هزار نمونه گیری در طرح شهید سلیمانی در قم

سیامک محبی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اجرایی شدن گام پنجم این طرح در قم بیان کرد: آخرین آمار رهگیری ها در این طرح نشان می دهد ۳ هزار و ۴۵۹ مورد رهگیری در طول هفته انجام شده که بیانگر روند کاهشی نسبت به آمار هفته های قبل به دلیل کاهش تعداد بیماران واقعی کووید۱۹ است، ضمن آن که قم در موضوع رهگیری بیماران کرونایی و در مقایسه با دیگر استان های کشور، تقریبا در میانه جدول قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که غالبا حدود ۹۶ تا ۹۸ درصد این رهگیری ها به انجام تست سریع کرونا می انجامد اظهار کرد: استان قم در انجام تست های رپید نیز در مقایسه با دیگر استان ها در نیمه بالای جدول قرار دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین این استان را در موضوع بازدیدهای نظارتی بخش سلامت در بین ۵ دانشگاه برتر علوم پزشکی در کشور اعلام و ابراز امیدواری کرد بازدیدهای نظارتی نیروهای بسیج و هلال احمر هم در این طرح و مانند ماه های قبل به سطح مطلوب خود باز گردد.

محبی در ادامه راه اندازی نخستین رصدخانه قرنطینه خانگی در کشور به همت هلال احمر قم را اتفاقی مبارک خواند و گفت: یکی از اولویت های مبارزه با کرونا، شناسایی زودهنگام بیماران و در ادامه جداسازی و قرنطینه این افراد به مدت ۱۴ روز و البته پیگیری تداوم روند این قرنطینه و البته ارائه آموزش های لازم به افراد قرنطینه شده است که همگی از طریق این رصدخانه انجام می شود.

وی افزود: البته پیش از این هم پیگیری قرنطینه بیماران کووید۱۹ در استان انجام می شد، اما این امر در این رصدخانه بهتر و دقیق تر انجام می شود و همچنین امکان برخورد با افرادی که احتمالا نخواهند قرنطینه را رعایت کنند نیز وجود دارد.

رئیس مرکز بهداشت استان قم در عین حال آمار تجمیعی طرح شهید سلیمانی را از آغاز اجرا تاکنون مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۷۷ هزار مورد رهگیری و حدود ۶۹ هزار تست سریع کرونا در این طرح و در استان قم اجرا شده است.

وی اضافه کرد: همچنین یک هزار و ۶۵۴ مورد مراقبت در منزل در طرح محله محور شهید سلیمانی از ابتدا تاکنون انجام شده است.

محبی همچنین به آمار مجموع نظارت ها و بازرسی های بخش بهداشت محیط و حرفه ای اشاره کرد و گفت: این بازرسی ها تاکنون به حدود ۱۰۲ هزار مورد رسیده و البته حدود ۲۶ هزار مورد اخطار و حدود ۳ هزار و ۹۰۰ مورد پلمب را به دنبال داشته است.

وی تعداد کل نمونه گیری های انجام شده را در استان و از آغاز طرح شهید سلیمانی تا امروز حدود ۱۵۰ هزار مورد دانست و یادآور شد: حدود ۲۴ هزار مورد از این نمونه گیری های کرونایی مثبت بوده است.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید قم نمونه گیری شهید سلیمانی هزار مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۵۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرآمدان آموزشی ‌دانشگاه‌ شهید چمران اهواز تجلیل می‌شوند

ایسنا/خوزستان معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز از تجلیل ۵۳ استاد، کارشناس و استادبازنشسته و سرآمد آموزشی به مناسبت هفته معلم خبر داد.

رحیم پیغان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به مناسبت هفته معلم و بزرگداشت شهید مطهری، سرآمدان آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز در رده‌های استادان، کارشناسان و استادان بازنشسته تجلیل خواهند شد. همچنین از معاونان آموزشی نمونه و گروه‌های آموزشی نمونه تقدیر می‌شود. در مجموع  از ۵۳ نفر از استادان، پیشکسوتان و کارشناسان آموزشی نمونه، تقدیر خواهد شد.

وی با اشاره به شاخص‌های انتخاب اساتید نمونه آموزشی، ادامه داد: یکی از شاخص‌های انتخاب استادان برتر آموزشی، ارزیابی دانشجویان در پایان هر نیم‌سال تحصیلی است. این ارزیابی از نظرهای متفاوتی از جمله حضور در کلاس درس، کیفیت تدریس حضور در کلاس، نحوه برخورد و رفتار با دانشجویان و همکاران، کارایی و... انجام می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در نهایت استادی که بالاترین ارزیابی را کسب کند، توسط مدیر گروه رشته و معاون آموزشی دانشکده ارزیابی و سپس به عنوان استاد نمونه معرفی می‌شود. از هر دانشکده یک تا سه نفر به عنوان استادان نمونه آموزشی انتخاب می‌شوند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراسم تجلیل از معلمان نمونه آستارا برگزار شد
  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال
  • معلمان با قلمشان در راه خیر گام بر می‌دارند
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • دو عضو هیات ‌علمی‌ دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع استادان نمونه کشوری
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • ۶۵ استاد نمونه کشوری تجلیل شدند
  • سرآمدان آموزشی ‌دانشگاه‌ شهید چمران اهواز تجلیل می‌شوند
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی