Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فرانس ۲۴، بومیان کانادا خواستار کشف و اعلام گور‌های جمعی در دیگر نقاط این کشور شدند.

پس از کشف گور جمعی حاوی باقیمانده اجساد ۲۱۵ کودک بومی در محوطه یک مدرسه مسیحی در کانادا، که سر و صدای زیادی در این کشور ایجاد کرده، گروه‌های بومی کانادا خواستار کشف و معرفی گور‌های احتمالی دیگر در نقاط مختلف شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز دوشنبه گفت که جستجوی گور‌های جمعی بیشتر "بخش مهمی از کشف حقیقت" است با این حال تدابیر خاصی را در این زمینه اتخاذ نکرد.

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی اخیرا گزارش داد بقایای اجساد ۲۱۵ کودک در محل یک مدرسه شبانه روزی سابق برای افراد بومی در غرب کانادا پیدا شده است.

بر اساس این گزارش، اجساد این کودکان بومی در ایالت بریتیش کلمبیا کشف شده اند. برخی از این کودکان تنها سه سال داشتند. دست کم ۱۵۰ هزار کودک بومی طی سال‌های ۱۸۴۰ تا ۱۹۹۰ وارد این به اصطلاح مدارس شبانه روزی شده بودند. برخی از آن‌ها با توسل به زور از والدین و جامعه جدا شدند و بدرفتاری‌های گسترده‌ای با آن‌ها گزارش شده است.

در فاصله سال‌های ۱۸۳۱ و ۱۹۹۶، سیستم مدارس شبانه روزی کانادا کودکان بومی را به اجبار از خانواده هایشان جدا کرد تا آن‌ها را با تمدن جدید آشنا کرده و از زبان مادری‌شان جدا کند. این کودکان در مداراس شبانه روزی مورد سوءاستفاده، آزار و تجاوز قرار می‌گرفتند و تعداد زیادی از آن‌ها به دلیل آزار‌های جسمی و جنسی و نیز عدم رسیدگی مناسب از بین رفته و در گور‌های جمعی به خاک سپرده شدند. این همان موضوعی است که کمیسیون حقیقت و آشتی در سال ۲۰۱۵ موظف به تحقیق در مورد آن تحت عنوان "نسل کشی فرهنگی" بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بومیان کانادا گور دسته جمعی نسل کشی گور های جمعی شبانه روزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۵۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابی‌زیبا از رهبرانقلاب درتجمع ضدصهیونیستی در کانادا

قابی‌زیبا از رهبرانقلاب درتجمع ضدصهیونیستی در کانادا

دیگر خبرها

  • حمله هولناک دسته‌جمعی مسلحانه به یک پزشک در خوزستان
  • ۵۸ درصد صهیونیست‌ها خواستار برکناری فوری نتانیاهو هستند
  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد
  • جشنواره دست سازه ها در بجنورد
  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • (تصاویر) دره جنی، منطقه‌ای رمزآلود در شرق ایران
  • دستگیری عوامل نزاع دسته جمعی + عکس
  • قابی‌زیبا از رهبرانقلاب درتجمع ضدصهیونیستی در کانادا