Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از صدور ۹۸۵ شناسنامه فنی و ملکی برای ساختمان‌ها خبر داد و گفت:‌هدف ارتقای کیفیت ساخت برای آرامش شهروندان است.

سید علیرضا میرجعفری  درباره ضرورت صدور «شناسنامه فنی و ملکی» برای ساختمان‌ها، گفت: این حق شهروندان است که اطلاعات کاملی درباره موارد فنی و جزئیات اجرایی ملکی که خریداری می‌کنند، داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر، اضافه کرد: گران‌بهاترین سرمایه هر فرد ساختمانی است که در آن سکونت دارد. چرا که هم ارزش مادی بسیار بالای دارد، هم از نظر معنوی حافظ و سرپناه عزیزترین دارایی‌های هر فرد یعنی جان خودش و خانواده‌اش محسوب می‌شود.

وی با بیان " از این رو انتظار شهروندان برای در اختیار داشتن جزئیات فنی و اجرایی ساختمان کاملاً به‌جا است" ادامه داد: صدور «شناسنامه‌های فنی و ملکی» در نظام‌ مهندسی ساختمان با همین هدف آغاز شد. برای آن‌که چه مصرف‌کنندگان فعلی چه خریداران آینده دقیقاً در جریان باشند چه ملکی با چه مصالح، تأسیسات و خصوصیات سازه‌ای خریداری می‌کنند.

رئیس نظام‌مهندسی ساختمان تهران با اشاره به الزامی شدن صدور شناسنامه فنی و ملکی برای املاک نوساز، تأکید کرد: از تیر سال گذشته صدور شناسنامه فنی برای همه ساختمان‌های با زیربنای بالای 1700 متر در تهران الزامی شد. به این ترتیب شناسنامه فنی و ملکی هم‌اکنون شرط اساسی برای صدور پایان‌کار در سازه‌هایی بالاتر از این متراژ است.

میرجعفری با تأکید بر عزم سازمان برای فرهنگ‌سازی استفاده از مجریان صاحب‌صلاحیت در فرایند ساخت، افزود: اگر قرار است انتظار کیفیت و تاب‌آوری ساختمان‌ها چه در سطح سرویس چه هنگام بروز حادثه را داشته باشیم، ضروری است که توسط مهندسان صاحب‌صلاحیت و متخصص اجرا ساخته شده باشند.

 تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شناسنامه فنی و ملکی ساختمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۶۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود

استاندار سمنان بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم از هم اکنون برای اسکان مواکب اربعین اندیشیده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی عصر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی استان که در محل سالن جلسات غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: از هم اکنون تمهیدات لازم برای تسهیل در عبور کامیون‌ها و همچنین اسکان مواکب چه در خاک عراق و چه در مرز مهران اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: اربعین یکی از بزرگترین همایش‌های جهان اسلام است و همگان به عشق و ارادت آقا اباعبدالله الحسین(ع) در این مسیر قرار می‌گیرند.

استاندار سمنان با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در این استان افزود: در استان سمنان در ایام اربعین حسینی اقدامات و تمهیدات برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) اندیشیده می‌شود. همچنین در ایام صفر و در مناسبت‌های شهادتی این ماه نیز برپایی موکب‌های اسکان و پذیرایی در دستور کار است.

شناسنامه دار کردن مواکب استان سمنان در دستور کار قرار گیرد

استاندار سمنان بر ضرورت شناسنامه دار کردن مواکب این استان تأکید کرد.

هاشمی افزود: شناسنامه دار کردن مواکب استان و همچنین به‌کارگیری اقدامات و امکانات در راستای تقویت موکب‌داران به منظور حضور پررنگ و موفق در پیاده‌روی اربعین حسینی در دستور کار باشد. برنامه‌ها و همچنین اقدامات در خصوص تسهیل هرچه بهتر حضور عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین حسینی، بر پایه مشارکت مردم اجرایی شود.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • تعلیق تمام مسابقات «لیگ 2 تهران» به دلیل ضرب و شتم داور
  • عواقب کتک زدن داور در تهران؛ یک لیگ تعلیق شد
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • حریق یک مرکز اقامتی در میدان ولیعصر تهران
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری