Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۷ روز بیشتر تا برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده و با مشخص شدن اسامی نامزدهای قطعی این دوره از انتخابات، عرصه رقابت این افراد مهیا شده است تا با ارایه برنامه های خود، ضمن تشویق مردم به حضور گسترده در پای صندوق های رای، امکان انتخابی شایسته را نیز فراهم کنند. گفتنی است انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه به صورت همزمان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو با توجه به تاثیر ترکیب، تعدد و چینش نامزدهای انتخاباتی در مسایلی چون راهبردها و تاکتیک‌های انتخاباتی جریان‌های سیاسی، کیفیت برگزاری انتخابات، میزان مشارکت و... رصد موضع‌گیری‌ها و اظهارنظرهای نامزدهای انتخابات، مورد توجه ناظران است. در ادامه به مهمترین اظهارنظرهای نامزدهای انتخابی در شبانه روز گذشته پرداخته شده است.

افزایش مشارکت عمومی و کاهش سایه دولت در اقتصاد را پیگیری می‌کنم

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گویی رسانه ای با بیان اینکه اقتصاد ما صددرصد دولتی است، گفت: در دولت سلام باید به سمت مشارکت عمومی و کاهش سایه و مداخلات دولت در اقتصاد پیش برویم. وقتی از اقتصاد مردمی و مقاوم سازی اقتصادی سخن به میان می‌آید، بنابر بیانیه گام دوم، به معنای رشد همه جانبه مشارکت و میانگین ها توسط مردم است. یعنی اقتصاد رانتی و نظام سرمایه داری نباشد، بلکه آحاد مردمی که دارای توانایی ذهنی کافی هستند، فعال اقتصادی باشند و بتوانند ارزش افزوده ایجاد کنند، ضمن اینکه دارای شغل مولد باشند که توانایی تامین معیشت آنان را داشته باشد.

وی بابیان اینکه یک اقتصاد صددرصد دولتی داریم، اظهار داشت: چیزی که با عنوان تعاونی و بخش خصوصی نام می‌بریم، شوخی است. چون اینها پیمانکاران دولت هستند و مجوزها، قیمت‌ها، تامین منابع و اجازه فروش، صادرات، نحوه بکارگیری نیروی انسانی و غیره همگی دست دولت است. رهایی از اینها نیازمند یک حرکت گام به گام است. یعنی اول باید این تغییرات اتفاق بیفتد تا به آن نقطه برسد. به طور مثال ما از اقتصاد کاملا و صددرصد دولتی باید به سمت مشارکت عمومی برویم و باید بتوانیم میان دولت و بخش مردمی مشارکت ایجاد کنیم و بعد به سمت بخش خصوصی و تعاونی کردن کارها برویم.

ریشه قاچاق باید در دولت خشکانده شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران درباره برنامه دولت احتمالی‌اش برای مقابله با قاچاق و واردات بی‌رویه گفت: تاکنون با قاچاق کم برخورد نکرده‌ایم و در قوه قضاییه بیشترین دادگاه‌ها مربوط به برخورد با قاچاق کالاست ولی باید حتماً ریشه قاچاق در دولت خشکانده شود. باید در نظامات پولی و مالی کشور تجدیدنظر شود تا قاچاق کالا برای قاچاقچی صرف نکند. اگر پولی که صرف قاچاق می‌شود، رهگیری شود، مشخص خواهد شد که بسیاری از منابع قاچاق از محل صادرات کسب می‌شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: برای جلوگیری از قاچاق باید ارز حاصل از صادرات وارد چرخه تولید شده و تولید را رونق دهد اما هدایت این پول‌ها به سوی دلالی، قاچاق سازمان یافته را شکل می‌دهد. یکی از کارهای دولت مردمی، نظارت بر ارز حاصل از صادرات است تا به این وضعیت دچار نشویم که دولت چندی قبل اعلام کرد، برخی صادرکنندگان پول‌های حاصل از صادرات را برنگردانده‌اند. تصاحب‌کنندگان این پول‌ها خیلی وقت است، پول‌ها را برنگردانده‌اند اما سوال این است که چرا هیچ‌کس بلافاصله موضوع را پیگیری نکرده که علت برنگرداندن‌ این پول‌ها چه بوده و اصلاً در کجا صرف شده‌ است؟چرا آقایان به‌موقع نظارت نکرده‌اند که میلیاردها از این مسیر از دست نرود و بعد مجبور نباشیم مسأله را با برخورد قضایی حل کنیم؟ بسیاری از آنچه امروز به‌عنوان پرونده فساد و قاچاق به دستگاه قضایی ارجاع می‌شود محصول عدم اقدام به موقع و فقدان نظارت صحیح است.

بسته جامعی برای رونق اقتصاد سینما پس از واکسیناسیون تدوین می‌کنم

عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: بسته جامعی برای رونق اقتصاد سینما در دوره بعد از واکسیناسیون عمومی با کمک سینماگران و فعالان فرهنگی تدوین و اجرا می‌کنم. کرونا به اقتصاد فرهنگ و به ویژه سینمای ایران آسیب جدی وارد کرد؛ هرچند با VOD ها جلوی خسارت بیشتر گرفته شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در دولت من، با کمک سینماگران و فعالان فرهنگی بسته جامعی برای رونق اقتصاد سینما در دوره بعد از واکسیناسیون عمومی تدوین و اجرا می‌شود. من سینما را در کنار مردم می‌خواهم. 

برخی نامزدها برای رییس‌جمهور شدن نیامده‌اند

محسن رضایی در حساب کاربری توییتر خود نوشت: مردم با حذف نامزدهایی که برای رییس جمهور شدن نیامده اند، می‌توانند گزینه درست را پیدا کنند. در آزمون‌های تستی وقتی تشخیص گزینه درست سخت است، از روش حذف گزینه استفاده می شود.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه توییت خود آورده است: مردم ما با حذف گزینه هایی که «برای رییس جمهور شدن نیامده اند»، یا ممکن است این مسوولیت را «نیمه کاره رها کنند»، می‌توانند گزینه درست را پیدا کنند.

برنامه‌ریز، برنامه محور و آینده‌نگر هستم

محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مورد برنامه‌های گفت: برنامه‌ریز، برنامه محور و آینده‌نگر هستم. عمده مشکلات امروز کشور ناشی از سیاست‌های کلان است و الگوهای شناخته‌شده علمی دنیا برای حل مشکلات به کار گرفته شود. من با توجه به اینکه از ۲۵ سالگی از صنعت کار خود را شروع کرده و برنامه‌ریز و برنامه محور و آینده‌نگر هستم و با توجه به تجربیاتم احساس می‌کنم که این کار از من بر می‌آید. کشور برای حرکت تولید باید مانع زدایی را در پیش گیرد و تجربیات ۴۲ ساله من می‌تواند پشتیبان خوبی در این زمینه باشد.

وی در مورد کنترل قیمت ها و راهکار خود گفت: دولت با معلول می جنگد و اگر رانت ها که ریشه اصلی هستند، برداشته شود، عامل اصلی از بین می رود. وی بر نقش نظارتی اتاق بازرگانی و اتاق اصناف تاکید و بر موفق بودن تجربه خود در استان خراسان اشاره کرد. وی در مورد کاهش نرخ بیکاری وعده داد که سالی یک میلیون شغل اضافه کند که البته این رقم در سال نخست ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار شغل خواهد بود که با جذب سرمایه ایرانیان مقیم خارج از کشور و سرمایه های خارجی می توان در مجموع به ۴ میلیون فرصت شغلی نیز دست یافت. مهرعلیزاده در مورد برنامه های خود برای کنترل و کاهش قیمت بازار مسکن به تجربه موفق ساختن شهرکهای استاندارد متوسط مقیاس مانند سئول و بوسان کره اشاره کرد.

باید با دست پر در مذاکرات حضور داشته باشیم

سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت وگویی رسانه ای گفت: دست ما باید پر باشد تا در مذاکرات بتوانیم حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشیم و اهرم فشار به دست مخالفان ندهیم. در یکی دو قرن گذشته هر زمانی که ما خواستیم جهشی داشته باشیم، دشمنان تلاش کردند که مانع ما شوند و متاسفانه جریان‌هایی را هم در داخل کشور همراه خود کردند و به خدمت خود گرفتند. امیرکبیر حرکت بزرگی را آغاز کرد اما علیه او فضاسازی شد و در نهایت او را به شهادت رساندند. در دوره‌های مختلف شخصیت‌هایی داشتیم که توانستند کشور را به مراحل بالایی برسانند اما توسط همین دشمنان به شهادت رسیدند که آخرین جنایت آنان ترور سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده بود. اگر ما امروز می‌خواهیم مسایل روزمره خود را حل کنیم به یک نگاه تمدنی و بلندمدت نیاز داریم.  امروز باید با برنامه ریزی برای جهش بلندی داشته باشیم و این جهش باید در شان ملت ایران باشد. اگر می‌خواهیم مسایل روزمره خود را حل کنیم نیاز به یک جهش بزرگ در شان ملت ایران داریم، ما در اقتصاد نابسامانی داریم، گرانی، مشکل مسکن، تحریم ها و این مسایل را داریم البته ۸ سال پیش هم این‌ها را داشتیم اما کمتر بود. 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در انتخابات سال ۹۲ بنده صحبت‌هایی کردم و پاسخ‌هایی را به مردم دادم و از همین دوربین گفتم که چگونه می‌توان این مسائل را حل و فصل کرد. کشور نباید معطل این باشد که قاتلان حاج قاسم سلیمانی بخواهند به ما عنایتی بکنند یا نکنند. دست ما باید پر باشد تا در مذاکرات بتوانیم حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشیم و اهرم فشار به دست مخالفان ندهیم. رویکرد غلط به این معناست که ما یک رویکرد حداقلی داشته باشیم و بگوییم که مسائل امروز را حل کنیم و برای روزهای آینده برنامه نداشته باشیم. من مخالف مذاکره نیستم و خودم مذاکره کننده بودم اما معتقدم که نباید همه تخم مرغ ها را در یک سبد بگذاریم و بگوییم که گفت‌وگو می‌کنیم و همه مسائل حل می‌شود و این همان رویکرد غلط است. 

هر موضوعی مقابل تولید قرار دارد باید مانع‌زدایی شود

علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گویی اظهار کرد: هر موضوعی که در حوزه اقتصاد و مدیریت و مسایل مختلف مقابل تولید برای بخش اقتصاد و سایر بخش‌ها قرار گیرد باید مانع‌زدایی شود و هر آن چیزی که به درد رونق این بخش می‌خورد باید مورد توجه و دقت قرار گیرد. باید دست به دست هم بدهیم و با هم ریشه فساد، بوروکراسی غلط، مفسده‌ها و فاسدان اقتصادی را ریشه کن کنیم و به فضل الهی قله افتخار پیش روی ملت ایران قرار گیرد. مردم مرتفع شدن سیاست‌های متغیر آسیب زننده و بی‌ارادگی‌ها در جهت تنظیم بازار و بی‌دقتی‌ها در جهت منافع‌شان خواهند دید. نباید در شهر به‌دنبال قاچاقچی بگردیم و کولبران را قاچاقچی بنامیم. قاچاقچی واقعی کسانی هستند که در پس پرده قرار دارند، بر قدرت‌ تکیه زده‌اند و بر جان، مال و حیثیت مردم مسلط هستند و برای او ارزش قائل نیستند. در بهره‌مندی از ظرفیت بزرگ دیپلماسی خارجی دقت لازم را انجام داده‌ام. هر موضوعی که در حوزه اقتصاد و مدیریت و مسائل مختلف مقابل تولید برای بخش اقتصاد و سایر بخش‌ها قرار گیرد باید مانع‌زدایی شود و هر آن چیزی که به درد رونق این بخش می‌خورد باید مورد توجه و دقت قرار گیرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: یکی از دقت‌های لازم من در بهره‌مندی از ظرفیت بزرگ دیپلماسی خارجی، برای ایجاد زمینه فهم بازارهای مختلف در عرصه جهان و نیازهای آنها و انعکاس و تطبیق آن با مزیت‌های قطعی داخل کشور برای تولید و صادرات است. متاسفانه دستگاه خارجی ما تاکنون برای خود مسوولیتی در قبال این موضوع نپذیرفته است. ما تا امروز فقط در افغانستان و عراق رایزن اقتصادی فعال داشتیم. گرچه در ایام اخیر دو رایزن دیگر هم اضافه شدند اما این کافی نیست.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ سید ابراهیم رییسی اصولگرایان سید امیرحسین قاضی ‌زاده هاشمی انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان پروندهٔ خبری تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ سید ابراهیم رییسی اصولگرایان انتخابات ۱۴۰۰ سید ابراهیم رییسی اصولگرایان سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان اخبار کنکور نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باید مانع زدایی داشته باشیم قرار گیرد حل کنیم پول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۷۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد

در اولین روز محاکمه دونالد ترامپ در پرونده «خرید سکوت»، دادستان‌های ایالت نیویورک آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور را به نقض قانون و فساد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ با تلاش برای پنهان کردن رابطه با یک بازیگر فیلم‌های مستهجن متهم کردند.

براساس گزارش العربیه، اعضای هیات منصفه در این محاکمه مهم به طور مختصر از دیوید پکر، اولین شاهد و ناشر سابق «National Enquirer» شنیدند که او در طرحی برای سرکوب داستان‌هایی که ترامپ نمی‌خواست منتشر شود، شرکت داشت و به رئیس‌جمهور سابق کمک کرد تا در انتخابات پیروز شود.

ترامپ در اولین محاکمه خود متهم به جعل سوابق تجاری برای سرپوش گذاشتن بر پرداخت ۱۳۰۰۰۰ دلار به استورمی دنیلز، ستاره فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ برای پنهان کردن روابط خود که به گفته او ده سال قبلتر رخ داده بود، شد. اما در مقابل ترامپ به بی گناهی اعتراف و انجام این کار را رد کرد.

متیو کولانجلو، دادستان کل آمریکا گفت: این یک توطئه برنامه ریزی شده، هماهنگ و بلندمدت برای تأثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۱۶ بود، برای کمک به پیروزی دونالد ترامپ از طریق هزینه‌های غیرقانونی برای ساکت کردن افرادی که در مورد رفتار او حرف بدی برای گفتن داشتند.

از سویی دیگر تاد بلانچ، وکیل ترامپ به هیات منصفه گفت که رئیس جمهور سابق هیچ جرمی مرتکب نشده است و دادستان نباید این پرونده را مطرح می‌کرد.  او افزود: تلاش برای تأثیرگذاری در انتخابات اشکالی ندارد، به این می‌گویند دموکراسی، آنها چیز شومی را به این ایده اضافه کرده اند که انگار جرم است.

پرونده خرید سکوت ممکن است تنها مورد از چهار پرونده جنایی علیه ترامپ باشد که قبل از انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در ۵ نوامبر برگزار شود، رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • عملیات وعده صادق موجب شادی عدالت‌خواهان جهان شد
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد