Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا علیزاده ظهر امروز در جلسه ستاد جشنواره موسیقی نواحی کشور اظهار کرد: چهاردهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی کشور امسال و سال آینده در کرمان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: پیشنهاد ما ۲۹ مهر تا ۲ آبان با توجه به هفته وحدت است و به‌دلیل بیماری کرونا این جلسه آنلاین و با حداقل مهمان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرآتی دبیر تخصصی جشنواره هم اظهار کرد: در تصمیمات نهایی تاریخ جشنواره ۲۹ مهر تا ۲ آبان خواهد بود و جشنواره بنا بر حساسیت‌هایی که در ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه موسیقی نواحی وجود دارد به‌صورت غیر رقابتی است و موضوع وحدت در کثرت موسیقایی اقوام ایرانی را در قالب‌های سنت، اصالت و آفرینش‌های درون قوی و بین قومی مطرح کردیم.

وی عنوان کرد: جشنواره در دو قسمت اجرای صحنه‌ای و مقالات پژوهشی است و به‌صورت فراخوان، این دوره از جشنواره را خواهیم داشت و ثبت‌نام از طریق سامانه‌ای که توسط انجمن موسیقی طراحی شده است، خواهد بود.

حسینی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: میزان الهام‌بخشی موسیقی نواحی برای آفرینش‌های جدید در موسیقی نواحی غافل مانده بود. 

وی با بیان اینکه اجراها را به گونه‌ای حرفه‌ای داشته باشیم که در خارج از کشور هم بازتاب یابد، افزود: موسیقی نواحی می‌تواند پیوندی بین اقوام و اقلیم‌های متعدد ایران ایجاد کند.

علی زینی‌وند استاندار کرمان هم بر استفاده از ظرفیت‌های استان برای برگزاری جشنواره تأکید و ابراز کرد: آن‌چه در شأن فرهنگ و هنر کشور و کرمان به‌عنوان یکی از استان‌هایی که سهم مهمی در هویت فرهنگی و هنری دارد در تاریخ غنی ایران این نقش را به‌خوبی ایفا کنیم.

وی با تقدیر از آقای گلاب‌زاده که در حوزه کرمانشناسی با علاقه وافر کار تاریخ‌ساز برای استان کرمان انجام داده است، افزود: برای ماندگارشدن جشنواره در استان و ایجاد دبیرخانه دائمی در کرمان هرگونه امکانات نیاز باشد به نحو احسن فراهم می‌کنیم.

زینی‌وند با بیان اینکه جشنواره می‌تواند نقطه پیوند قوی بین مناطق و یک تحکیم هویتی در ایران ایجاد کند، تصریح کرد: در برگزاری این جشنواره‌ها، می‌توانیم کل واقعیت‌های این کشور زیبا و متنوع در فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌ها را که مجموع آنها فرهنگی عظیم و محکم ایرانی اسلامی است را ببینم.

وی با بیان اینکه موسیقی نواحی کار عمیقی است، خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگ و هنر حوزه تخصصی و ظریفی‌ست که دستوری و تحکمی نیست. کرمان زمینه فرهنگی و هنری و علمی در این حوزه را دارد.

به گزارش فارس، در این جلسه تفاهم‌نامه برگزاری جشنواره موسیقی نواحی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در کرمان امضا شد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۷/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره موسیقی نواحی کرمان میزبانی فرهنگ و ارشاد جشنواره موسیقی نواحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۷۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عالی زاده جمعه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج با حضور ۱۰ گروه دختر و ۱۰ گروه پسر و حضور پرشور خانواده‌ها و مسئولان استانی در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر در روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر افزود: این جشنواره که توسط خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج استان بوشهر برگزار شد، در ۲ بخش سرودهای ملی و محلی گروه‌های سرود دختر و پسر استان آثار تولیدی یا بازخوانی خود را به صورت زنده در حضور داوران این جشنواره به اجرا گذاشتند.

وی افزود: «امید مهرنیا»، مسئول خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین، مهمان و داور ویژه این جشنواره بود که آقایان «اکبر ابراهیمی» مسئول موسیقی صدا و سیمای مرکز بوشهر و «فرهی» وی را در امر داوری همراهی کردند.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر بیان کرد: یکی از برنامه‌های جانبی این جشنواره را، برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و سرپرستان گروه‌های سرود استان بود که توسط مسئول خانه سرود و موسیقی بسیج در سالن ۲۲ بهمن سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر برگزار شد.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر گفت: در مراسم ویژه ای که در آینده برگزار خواهد شد برگزیدگان سرود دختر و پسر در بخش‌های ملی و محلی، تک خوان برتر پسر و همخوان برتر دختران، رهبر برتر با حضور مسئولان استانی معرفی و تجلیل خواهند شد.

وی گفت: همچنین گروه‌های برتر نیز به مرحله کشوری اعزام خواهند شد

.

کد خبر 6089387

دیگر خبرها

  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • اسدآباد میزبان جشنواره مینی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال غرب کشور
  • واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل