Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از طلوع نیوز، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در یک نشست خبری پیش ار نشست وزیران دفاع و خارجه کشور‌های ناتو گفت اوضاع امنیت افغانستان بسیار دشوار و چالش برانگیز است.

دبیرکل ناتو افزود با خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان، افغان باید مسؤولیت کامل آیندۀ شان را خودشان، برعهده گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استولتنبرگ افزود که تصمیم خروج ناتو خطراتی را به‌همراه خواهد داشت، اما همچنین برای ماندن، ما برای خود خطرات بیشتری را با نبرد‌های بیشتر، جنگ‌های بیشتر، تلفات بیشتر و حتی افزایش نیروها، به میان می‌آوردیم.

او افزود: بنابر این، ما تصمیم گرفتیم که مأموریت خود را (در افغانستان) تا چند هفته، به پایان برسانیم. من فکر می‌کنم که ما باید درک کنیم که هدف این نبود که برای همیشه در افغانستان بمانیم.

دبیر کل ناتو تاکید کرد پیش از این نیز شمار نیرو‌های خارجی از ۱۰۰ هزار به ۱۰ هزار تن، کاهش یافت. او در ادامه گفت، اما با پایان دادن به مأموریت نظامی خود، در حال افزایش پشتیبانی خود از افغانستان به روش‌های دیگر هستیم. نخست از همه، ما حضور غیرنظامی خود را در افغانستان حفظ می‌کنیم تا به نهاد‌های امنیتی افغانستان مشوره و ظرفیت سازی دهیم.

پیش از این، مقام‌های پنتاگون یا وزارت دفاع امریکا اعلام کردند که ۲۵ درصد از روند خروج نیرو‌های امریکایی از افغانستان، تکمیل شده‌است. در ماه آوریل سال روان میلادی، جوبایدن، رییس‌جمهور امریکا اعلام کرد که نیرو‌های امریکایی تا یازدهم ماه سپتمبر سال روان میلادی، از افغانستان بیرون خواهند شد.

هم‌زمان با خروج نیرو‌های خارجی، تلاش‌ها برای از سرگیری گفتگو‌های متوقف شدۀ صلح در دوحه و تشکیل شورای عالی دولت، افزایش یافته‌اند. با این همه، خشونت‌ها و درگیری‌ها میان نیرو‌های امنیتی و طالبان در ۱۸ ولایت کشور، ادامه دارند.

روز گذشته، اسدالله خالد، وزیر دفاع ملی افغانستان گفت پشتیبانی هوایی نیرو‌های خارجی حتی پس از پایان حضور نظامی نیرو‌های خارجی، از نیرو‌های افغان ممکن ادامه یابد. اسدالله خالد در مراسم فراغت نیرو‌های ویژۀ ارتش گفت که نظامیان کشور اجازه سقوط هیچ بخش کشور را نخواهند داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دبیر کل ناتو نظامیان خارجی صلح افغانستان نیرو های خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۷۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد، محسنی راد مدیر کل اداره  گفت:دفترچه های سپرده گذاران اتباع خارجی استان یزد که در ماه های گذشته در این طرح شرکت نموده اند ، در اختیار دفاتر کفالت،اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان  جهت توزیع قرار گرفت.

وی افزود:دفترچه های فوق دارای مهلت شش ماهه بوده که پس از بررسی وضعیت فرد،  قابل تمدید می‌باشد.                                                             

 محسنی راد گفت:ضریب امنیتی این دفترچه ها با توجه به استفاده از کاغذ چاپ پول و وجود بارکد امنیتی،شماره سریال،مهر برجسته،امضا و مشخصات فردی تبعه بسیار بالا و غیر قابل جعل می‌باشد.

همچین  وی افزود : افرادی که دفترچه سرمایه گذاری را دریافت نموده اند در اولویت واگذاری کارتهای هوشمند قرار خواهند گرفت و کارتها و دفترچه بصورت همزمان تحویل اتباع خواهد گردید.                                                   

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • تمرین چالش برانگیز پرسپولیس شاداب شد
  • توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • آبنبات طرح اژدها؛ اثر چالش برانگیز هنرمند ژاپنی (فیلم)
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد