Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری جمهور؛ محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه کشور، روز دوشنبه  با آقای راس ویلسون، شارژدافیر سفارت ایالات متحدۀ امریکا در کابل، ملاقات کرد.

آقای اتمر ضمن قدردانی از همکاری‌های ایالات متحدۀ امریکا با افغانستان طی دو دهۀ اخیر، پیرامون آخرین انکشافات در روند صلح افغانستان صحبت نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه، همچنان با اشاره به خواست مردم و دولت افغانستان از جامعه جهانی، تداوم حمایت مالی و آموزشی امریکا با نیرو‌های دفاعی و امنیتی و مساعدت‌های مالی و انکشافی آن کشور پس از خروج نیرو‌های حمایت قاطع از افغانستان را با اهمیت خواند.

آقای ویلسون ضمن صحبت روی تلاش‌های کشورش در خصوص تأمین صلح و ثبات پایدار در کشور، پیرامون پیشرفت‌ها در روند خروج نیرو‌های حمایت قاطع از افغانستان صحبت نموده، و از تداوم حمایت امریکا از نیرو‌های دفاعی و امنیتی و روند مذاکرات صلح افغانستان، به آقای اتمر اطمینان داد.

آقای ویلسون همچنان با اشاره به موافقتنامه‌های دو جانبهٔ امنیتی میان افغانستان و امریکا، از تداوم همکاری‌های آن‌کشور برای توسعهٔ سکتور امنیتی افغانستان، به‌ویژه تأمین امنیت میدان هوایی بین‌المللی کابل، صحبت نمود.

شارژدافیر سفارت ایالات متحده، همچنان نقل دعوتنامهٔ آقای انتونی بلنکین، وزیر امور خارجه ایالات متحدهٔ امریکا را عنوانی وزیر امور خارجهٔ کشور، جهت اشتراک در اجلاس وزرای خارجهٔ ائتلاف جهانی مبارزه با داعش، که قرار است ماه آینده در ایتالیا برگزار گردد، به آقای اتمر تقدیم نمود.

وزیر امور خارجه، ضمن ابراز قدردانی از طرح برگزاری این کنفرانس، پیرامون اهمیت کنفرانس ائتلاف جهانی برای مبارزه علیه داعش، و تأمین صلح، ثبات و رفاهٔ افغانستان، منطقه و فرا منطقه، به تفصیل صحبت کرد.

قرار است تمامی نیرو‌های امریکایی تا یازدهم سپتامبر سال جاری افغانستان را ترک کنند. کشور‌های ناتو نیز گفته اند که نیرو‌های خود را یکجا با نیرو‌های امریکایی از افغانستان خارج می‌کنند. اما کشور‌های عضو ناتو و امریکا بار‌ها تاکید کرده اند که همکاری آنان با دولت افغانستان ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت افغانستان وزارت خارجه افغانستان وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۲۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده

وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی همتای پرتغالی درباره کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال، گفت: موضوع انسانی آزادی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرا‌ی آن‌ها در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

به گزارش فارس، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در خصوص مناسبات دوجانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به رایزنی و تبادل نظر پرداخت. وزیر امور خارجه ایران در این گفت‌وگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فیمابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه خواند.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشور‌های منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است. طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این رابطه اظهار داشت: موضوع انسانی آزادی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرا‌ی این کشور‌ها در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

دیگر خبرها

  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد