Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@23:36:34 GMT

آثار سنگین کرونا بر اقتصاد انگلیس

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۷۶۵۵

آثار سنگین کرونا بر اقتصاد انگلیس

کاهش سفرهای تجاری بین المللی هوایی بر اثر شیوع ویروس کرونا هفته‌ای ۴.۴ میلیارد پوند به اقتصاد انگلیس خسارت می‌زند.

به گزارش مشرق، انجمن سفرهای تجاری انگلیس اعلام کرد که فقط در هفته گذشته ۱۳۱ هزار و ۴۴۹ مسافرت کمتر از مدت مشابه دو سال پیش انجام شده که این میزان ۵.۴ میلیارد پوند به اقتصاد انگلیس ضرر مالی زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: خسارت سنگین کاهش سفرهای تجاری بر اقتصاد انگلیس

از این میزان ۵۹۸ میلیون پوند متعلق به کاهش سفرهای تجاری به آمریکا، ۷۲۰ میلیون پوند به آلمان و ۷۷۸ میلیون پوند به فرانسه بوده است. سنگاپور هم به رغم اینکه در فهرست کشورهای کم خطر انگلیس به لحاظ کرونایی قرار دارد اما شاهد ۹۱ درصد کاهش در سفرهای تجاری بوده است.

این درحالیست که سفرهای تجاری هوایی بخش مهمی از اقتصاد و تولید ناخالص انگلیس را تشکیل می‌دهد و سالانه ۲۲۰ میلیارد پوند برای کشور سودآوری دارد. اقتصاد انگلیس سال گذشته با ۹.۹ درصد کاهش بیشترین خسارت سالانه در نزدیک به سه قرن گذشته را بر اثر محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا تجربه کرده است. با اینکه همه کشورهای اروپایی در بحران اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا به سر می برند، اما آمار و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که انگلیس از هر نظر در بدترین وضعیت به نسبت تمام کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) قرار دارد.

انگلیس ۱۷ «مه» (۲۷ اردیبهشت) محدودیت‌ها برای سفرهای خارجی را که آسان کرد تا از خسارت بیشتر صنعت گردشگری که به مرز ورشکستگی رسیده، جلوگیری کند. با این حال نوسانات اوضاع کرونا در کنار هزینه‌های سنگین آزمایش‌های اجباری ترمز اوج‌گیری این صنعت سودآور را گرفته است. بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در انگلیس بخش عمده نیروهایشان را اخراج کرده و هنوز برنامه‌های پروازی خود را افزایش نداده‌اند.

بیشتر بخوانید: افزایش قیمت نفت در بازارهای جهان

انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی می‌گوید که شرکت‌های هواپیمایی انگلیس در سال گذشته حدود ۱۸ میلیارد پوند زیان کرده‌اند. هیترو هم که بزرگترین فرودگاه بین المللی این کشور به شمار می‌رود با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سال گذشته ۲.۸ میلیارد پوند بر اثر کرونا خسارت کرده است. بر اساس این بیانیه شمار مسافران این فرودگاه با ۷۳ درصد کاهش به ۲۲ میلیون نفر رسید. بیشتر این افراد هم در دو ماه اول سال گذشته (ژانویه و فوریه) پیش از همه‌گیری کرونا سفر کرده‌اند.

بحران کرونا برای صنعت هواپیمایی اروپا، از سال ۱۹۵۵ به این سو سابقه نداشته و به گفته کارشناسان انتظار نمی‌رود این صنعت تا سال ۲۰۲۳ احیا شود.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین کرونا انگلیس صنعت گردشگری صنعت هواپیمایی اروپا اقتصاد انگلیس میلیارد پوند سفرهای تجاری سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۷۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟

نرخ بیکاری آلمان در ماه آوریل بدون تغییر به ۵.۹ درصد رسید.

به گزارش ایسنا، آژانس کار آلمان در گزارش خود اعلام کرد که نرخ بیکاری این کشور طی ماه آوریل در شرایط فصلی تعدیل شده به ۵.۹ درصد رسید که مشابه ماه مارس و مطابق با انتظارات است.

تعداد بیکاران به ۲ میلیون و ۷۵۰ نفر رسید که نسبت به ماه قبل ۲۰ هزار نفر کاهش داشت اما نسبت به سال قبل ۱۶۴ هزار نفر افزایش داشت. در شرایط فصلی تعدیل شده، این رقم ماهانه ۱۰ هزار نفر کاهش یافت.

بیکاری که هم به معنی بیکاری و هم افراد تحت تاثیر سیاست‌های بازار کار یا ناتوانی کوتاه‌مدت در کار است، با ۱۱ هزار نفر در سطح فصلی تعدیل شده به سه میلیون ۵۷۲ هزار نفر کاهش یافت و به نرخ ۷.۶ درصد رسید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • محتویات کیف مرتضی مطهری هنگام شهادت؛ از چک برگشتی تا پوند انگلیس +تصویر
  • خرید و تجهیز ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در سال گذشته
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان ارتش یمن و آمریکا و انگلیس در ۴۸ ساعت گذشته
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان یمن و آمریکا و انگلیس | در ۴۸ساعت گذشته در دریای سرخ چه گذشت؟
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • گشتی در اقتصاد جهان | افزایش سود سامسونگ با هوش مصنوعی
  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ تلاش برای رفع ناترازی انرژی
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • کریستال پالاس برای مارک گوئهی بیش از ۵۵ میلیون پوند می‌خواهد
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون