Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدابراهیم زارعی روز سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی مشارکت‌های مردمی مقابله با بیماری کرونا کردستان اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد دنبال کار سیاسی نباشند و این نهادها نباید کارگزار گروه یا جریانی خاص شوند، چراکه هدف از تشکیل سمن‌ها کمک و خدمت به مردم است.

وی با بیان اینکه دولت از افزایش سمن‌ها استقبال می‌کند، اضافه کرد: سازمان‌های مردم نهاد بازوان توانمند دولت هستند و بدون کمک این نهادها، امکان خدمت به مردم و رفع مشکلات وجود ندارد، همچنانکه اکنون و پس از شیوع کرونا، کمک‌های بسیار خوبی از جانب سمن‌ها و موسسات خیریه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه اگر کمک سمن‌ها و خیرین نبود، در بخش درمان و بیمارستان‌ها دچار مشکل می‌شدیم و این مهم قابل تقدیر است، یادآور شد: باید بانک اطلاعاتی برای کمک به اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر ایجاد شود تا براساس آن عملیتت کمک‌رسانی انجام شده و موازی کاری صورت نگیرد.

زارعی از سمن‌ها خواست وابسته به دولت نباشند و مستقل عمل کنند و اضافه کرد: با این وجود، دولت از سازمان‌های مردم و موسسات خیریه حمایت کرده و برای ارائه مجوز هیچگونه محدودیتی قائل نیست.

امام جمعه سنندج نیز در این جلسه با بیان اینکه سال‌های پرتلاطمی را بخاطر شیوع کرونا تجربه می‌کنیم، افزود: مردم ایران و از جمله کردستان در این مدت، اعم از کادر درمان، خیران و دستگاه‌های مختلف از لحاظ کمک به هم نوعان و آسیب‌دیدگان الگویی برای تمام بشریت شدند.

ماموستا فایق رستمی تاکید کرد: کرونا بزرگترین امتحان جهان کنونی است که مردم کردستان و ایران از این آزمایش با موفقیت و سربلند بیرون آمدند و ترحم و همکاری و تعامل همچنان باید با قدرت تا نابودی ویروس کرونا ادامه یابد.

وی از خدمات و فداکاری کادر درمان به ویژه پرستاران تقدیر کرد و اظهار داشت: دین اسلام، دین مهربانی و رحم و عطوفت است و همه باید در شرایط کنونی از لحاظ مالی و معنوی، یاریگر اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه باشیم.

سه تن از مدیران موسسات خیریه و کمپین های مردمی هم بر لزوم همکاری دستگاه‌های دولتی برای انجام امور اداری، عدم ارائه مجوزهای بی‌رویه برای تاسیس موسسات خیریه و عدم ورود نهادهای مردم نهاد و خیریه در فعالیت‌های سیاسی تاکید کردند.

براساس آخرین آمار، در شبانه روز منتهی به روز دوشنبه ۱۰ خرداد، ۱۴۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و یک نفر جان باخت. در حال حاضر ۳۱۹ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که ۴۹ از آنان مربوط به بخش مراقبت‌های ویژه است.


تاکنون یک هزار و ۳۲۹ نفر در کردستان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها کرونا کردستان سازمان های مردم نهاد سنندج دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کردستان سازمان های مردم نهاد کرونا کردستان سازمان های مردم نهاد سنندج دولت اخبار کنکور سازمان های مردم نهاد موسسات خیریه سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۷۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است

محمد صادق صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با قدردانی از تلاش مؤثر استاندار کردستان برای زدودن موانع ارتباط بی‌واسطه با مردم استان اظهار کرد: از برکات نظام جمهوری اسلامی و دولت مردمی ایران قوی، وجود و پای کار بودن مردم استان در تمام جوانب زیست مومنانه است.

وی افزود: بحمدالله با شبکه سازی عملیاتی حلقه‌های میانی، پاسخگویی به مسائل مردمی در مسیر بسیار ارزشمندی از همدلی و تقویت مبانی مردمی سازی دولت در استان شکل گرفته است.

وی با قدردانی از اهتمام دستگاه‌های اجرایی بر تحقق شفافیت در عملکرد به جامعه هدف خاطرنشان کرد: پویایی و میدان داری در جامعه با جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار تحقق خواهد یافت و نقش بزرگان خانواده و محلات به عنوان حلقه میانی تأثیرگذار در تحقق این معروف، انکار ناپذیر است.

صادقی بازدیدهای میدانی استاندار کردستان را مصداق خدمت بی منت جهت حل مسائل خرد و کلان در استان عنوان کرد.

دستیار استاندار کردستان در امر مردمی‌سازی گفت: مردم کردستان همواره سرآمد در خدمت مضاعف و تکریم کرامت انسانی هستند.

کد خبر 6090083

دیگر خبرها

  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است