Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اکنون با همت مجاهدان مقاومت صهیونیست ها خواب راحت ندارند و این به برکت خون شهدای ۱۵ خرداد است.

سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ظهر سه شنبه ۱۱ خرداد  ماه در نشست پرچمداران انقلاب اسلامی در نهضت امام خمینی(ره) با موضوع قیام خونین ۱۵ خرداد که در ساختمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین برگزار شد ، بیان کرد: خوشحالیم در این ایام در منطقه ای هستیم که مردمش تکلیف خود را در مقاطع تاریخی به خوبی انجام داده اند و همیشه سربلند تاریخ اسلام بوده و هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه اگر اکنون شاهد تحقق آرمان های امام راحل هستیم بخاطر خون شهدای ۱۵ خرداد است اظهار کرد: اگر تاکید بر بزرگداشت مراسم شهدا و شهدای قیام خونین پانزده خرداد می کنیم بخاطر دو رویکرد می باشد ، یک رویکرد برخورد شکلی و مراسمی است و رویکرد دیگر عمیق نگاه کردن به این موضوع است.

اوحدی با طرح این پرسش که چرا بر بزرگداشت مراسم شهدای ۱۵ خرداد تاکید هست ادامه داد: در ۱۵ خرداد سال چهل و دو چه اتفاقی افتاد است ، برای رسیدن به پاسخ این سوال تاریخ زندگی امام جستجو کرد و بدانیم در منظومه حرکت های امام این آینده ترسیم شده بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آموزه های دینی و موضوع شناخت و بصیرت برای انسان ها افزود: مطالعه تاریخ اگر با شناخت و بصیرت همراه باشد موجب سعادت خواهد شد ،  بعد از واقعه عاشورا هیچ حرکتی مثل قیام پانزده خرداد نداشتیم و این نقطه عطف تاریخ است و به حق واقعه ۱۵ خرداد بصیرت امام و یارانش و حکمتی در خلقت است که سخنرانی امام در روز عاشورا رخ می دهد و دنباله آن این حرکت بزرگ شکل می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه خانواده شهدا ، حجت تمام در دین و طریق معرفت شناسی برای ما هستند، اظهار کرد: خانواده شهدا نیازی به تجلیل ما ندارند شهدا از فضل خدواند شاد هستند و ما به آنها نیاز داریم و اگر به خدمت آنها می رویم برای گرفتن بشارت است و در کنار خانواده شهدا بصیرت و چراغ راه را میبینم و امید است در این شناخت موفق عمل کنیم.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: در برهه ای از تاریخ قرار داریم که در خرداد ماه شاهد تحقق آرمان های امام در فلسطین هستیم در زمان طاغوت کسی جرات حرف زدن درباره اسرائیل را نداشت ولی اکنون با همت مجاهدان مقاومت صهیونیست ها خواب راحت ندارند و این به برکت خون شهدای ۱۵ خرداد است.

اوحدی ادامه داد: بعضی انسان ها از زمان عقب هستند مثل کسانی که در مدینه، عاشورا و...و  بودند اما نظاره گر بودند ، اینها بصیرت نداشتند ، برخی دیگر بصیرت و شناخت داشتند مثل حر بن یزید ریاحی و امثال این انسانها قدرت تحلیل دارند و شهدای پانزده خرداد ، انقلاب و جنگ تحمیلی چنین ویژگی هایی داشتند و برخی دیگر در زمان فعلی شناخت و بصیرت ندارند و از مسیر ولایت جدا شدند و اینها باید بدانند در تاریخ نامشان مانند خواص بی بصیرت صدر اسلام قرار خواهد گرفت.

وی افزود: برخی دیگر هم از زمان جلو هستند و امام خمینی(ره) از جمله افرادی بود که از زمان خود جلوتر حرکت می کرد و نمونه آن این بود که در زمان طاغوت فرمود: منفورترین افراد رئیس جمهور آمریکاست، اسرائیل عده سرطانی است و در زمان کنونی هم رهبری معظم این سخنان را تکرار می کنند و این سخنان بواقع که حقیقت است.

ایسنا/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شهدای ۱۵ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان گفت: بهره‌گیری از زندگینامه شهدای بین‌المللی استان مانند شهید سید رضی موسوی چاشمی نیز ضرورت دارد تا برای کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان مدنظر باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست شورای سیاستگذاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان اظهار کرد: بهره‌گیری از زندگینامه شهدای بین‌المللی استان مانند شهید سیدرضی موسوی چاشمی نیز ضرورت دارد تا برای کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان مدنظر باشد.

وی افزود: در بحث برگزاری این کنگره، تولید آثار و محتوا، سریال و فیلم سینمایی ویژه شهدا باید از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها با یک دید وسیع استانی استفاده کرد.

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی شهید محمود اخلاقی، شناسنامه جنگ استان سمنان نیز از دیگر موارد ارزشمندی است که جزو آثار و تولیدات کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان خواهد بود.

مطیعی با اشاره به اینکه جریان تیم فوتبال آزادی سمنان در کشور بی‌نظیر است، تصریح کرد: بیش از نیمی از اعضای تیم فوتبال آزادی به شهادت رسیدند، زندگی هرکدام از این شهدا جایگاه وسیعی دارد و در این سریال به آن پرداخته خواهد شد.

کد خبر 748452

دیگر خبرها

  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • تصاویری از یک واقعه محیرالعقول در بیابان‌های عربستان؛ ابر سقوط کرد؟
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)