Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علت تجمع اتوبوس‌های درون شهری روبه‌روی سازمان حمل و نقل درون شهری شهرداری شیراز در آن برهه زمانی از نظر مطالبه‌گران به دلیل مطالبات پرداخت نشده‌شان بود، عاملی که سبب شد تعداد زیادی از رانندگان و بهره‌برداران جمع شوند و نسبت به حق و حقوق‌شان اعتراض کنند.

یکی از بهره‌برداران در حاشیه تجمع به خبرنگار فارس  در شیراز گفت: یک سری طلب‌های دریافت نشده داریم همچنین بر اساس شرایطی که سازمان حمل و نقل تعیین کرده کار کردن با اتوبوس به صرفه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سالیانه یک جدول هزینه تعیین می‌شود، افزود: متاسفانه در شیراز بر خلاف عرف جدول هزینه بسته نمی‌شود و تعیین قیمت قطعات را به کارشناسان دادگستری سپرده‌اند که این اقدام کار کارشناس نیست.

او با اشاره به اینکه یک قطعه ۷۰ هزار تومانی در یک سال گذشته دور از ذهن نیست که ۷۰۰ هزارتومان شده باشد، گفت: در این شرایط هزینه ۳۵ درصدی را در نظر گرفته‌اند که نسبت به تورم منطقی نیست.

این بهره‌بردار در ادامه اظهار داشت: نکته دیگر اینکه پرداختی‌های ما مستقیما به حساب بانک شهر می‌رود و بانک پس از یک هفته نگه داشتن پول در حساب، ان را به حساب ما واریز می‌کند که دلیل این کار را خرابی سرور عنوان می‌کنند.

او با بیان اینکه این اقشار از اقشار ضعیف جامعه هستند، گفت: در شرایط حساس فعلی جامعه باید مدیریت بهتری صورت گیرد همچنین با توجه به نزدیک بودن انتخلبات نباید برلی رسانه‌های معاند با این تجمع‌ها خوراک خبری فراهم کرد.

وی یکی دیگر از این مطالبات را عدم توجه به رانندگانی عنوان کرد که درگیر کرونا می‌شوند و افزود: با توجه به اینکه ۲۶ درصد انتقال کرونا از طریق اتوبوس اعلام شده است، رانتدگان اتوبوس در خطر هستند اما اتوبوسرانی اعلام کرده که حمایتی از مبتلایان به کرونا نخواهد کرد.

ماجرا را همان روز از معاون حمل و نقل شهرداری شیراز پیگیری کردیم.

طهماسبی با تکذیب اینکه تجمع خاصی صورت نگرفته و تعدادی از رانندگان برای پیگیری مسائل جاری خود مراجعه کرده‌اند، گفت: برخی از این سر و صداها شیطنت است چرا که تجمع خاصی صورت نگرفته و تنها جلسه‌ای برگزار شده که مسائل جاری بهره‌برداران بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه همه مطالبات بهره‌برداران به طور کامل پرداخت شده و مطالبه اسفند نیز تا اخر فروردین پرداخت می‌شود، گفت: بهره‌برداران طرف حساب ما هستند که مطالبات خود را کامل دریافت کرده‌اند و مسائل رانندگان ربطی به معاونت حمل و نقل و ترافیک ندارد.

طهماسبی افزود: راننده در اختیار بهره‌بردار است و ربطی به سازمان ندارد در عین حال به دلیل مسئولیت اجتماعی ضدعفونی و گندزدایی اتوبوس‌ها را رایگان انجام داده‌ایم و مواد و افشره ضدعفونی را در اختیار رانندگان قرار داده‌ایم.

این سخنان در حالی مطرح شده است که با گذشته بیش از یک ماه از آن تجمع صبح امروز تعداد زیادی از اتوبوس‌ها وارد خط نشده و مسافران ساعت‌ها در انتظار اتوبوس معطل ماندند.

در این شرایط معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز باز هم ماجرا را به طور کامل باز نکرد و از انجام اقدامات لازم برای حل و فصل کردن مشکلات و مطالبات این قشر خبر داد.

گفتنی است این اعتصاب و عدم حرکت‌ اتوبوس‌ها تا ظهر امروز به نشانه اعتراض ادامه داشت.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: شیراز تجمع بهره برداران اتوبوس معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز طهماسبی بهره برداران اتوبوس ها حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۷۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان

رئیس پلیس راهور کردستان، گفت: در فروردین‌ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در استان در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سرهنگ رضا همتی‌زاده در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بر اساس تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در فروردین‌ماه عدم توجه به جلو با 40 درصد و عدم رعایت حق تقدم با 32 درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با 28 درصد مهمترین علت رخ داده تصادفات درون شهری کردستان بوده است.

وی افزود: در فروردین‌ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در استان در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته 100 درصد کاهش، تصادفات جرحی 15 درصد کاهش و تصادفات خسارتی با 20 درصد افزایش تحلیل شده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کردستان گفت: علی‌رغم وجود تعطیلات نوروزی که افزایش سفرهای نوروزی را در پی داشته است، با برنام‌ ریزی پلیس، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط و حضور پررنگ کارکنان و همراهی رسانه‌ها در آگاه‌بخشی، تصادفات فوتی و جرحی در ماه اول سال کاهشی بوده است

وی تصریح کرد: در عین حال توجه و برنامه‌ریزی پلیس راهور در اردیبهشت و ماه‌های گرم سال، کاهش تصادفات موتورسیکلت در پی افزایش استفاده شهروندان از این وسیله نقلیه است که بیشترین تصادفات جرحی را در شش ماهه اول سال به خود اختصاص می‌دهد. 

همتی‌زاده با اشاره به مهمترین علت رخداد تصادفات درون شهری اذعان داشت: تصادف عابرین پیاده با 60 درصد، موتورسیکلت‌ها با 35 درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری تصادفات درون شهری در فروردین‌ماه بوده که از رانندگان و راکبان موتورسیکلت‌ها درخواست می‌شود با رعایت قوانین و مقررات ترافیکی، عدم تخطی از سرعت مطمئنه و عدم تردد در پیاده‌رو، از وقوع تصادفات جرحی با عابرین پیاده که بیشترین آمار تصادفات درون‌شهری استان را به خود اختصاص می‌دهد، پیشگیری کنند.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری (فیلم)
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • (ویدئو) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد