Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@15:43:14 GMT

آغاز برداشت هندوانه دیم از دل کویر آران و بیدگل

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۸۰۱۳

آغاز برداشت هندوانه دیم از دل کویر آران و بیدگل

مصطفی آبانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۱۲ هکتار از مزارع کویر آران و بیدگل زیر کشت محصول هندوانه دیمی است که به طور میانگین ۲۰ تا ۳۰ تن هندوانه از هر هکتار برداشت می‌شود.

وی افزود: در زمان حاضر از ۲۰۰ چاله واقع در این مناطق، حدود ۱۰۴ چاله فعال است که با کاربری کشاورزی دیم و بهره‌گیری از ذکاوت اهالی در گذشته‌های دور ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: میزان آب هندوانه‌های برداشت شده از این چاله‌ها نزدیک به ۱۰ درصد بیش از هندوانه‌های معمولی است و به همین دلیل با مواد قندی کمتر، برای افراد دیابتی مناسب است.

آبانی افزود: هیچ گونه کود شیمیایی در این چاله‌ها استفاده نمی‌شود و محصول به دست آمده طبیعی است با این تفاوت که در کشت معمولی هندوانه، آب به سمت بذر هدایت می‌شود اما در کاشت هندوانه در منطقه‌های سنبک و چهارطاقی بذر هندوانه به سمت آب هدایت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل بالا بودن سطح آب زیرزمینی در این مناطق، با کندن چاله‌هایی با عمق حدود یک متر می‌توان به آب رسید و این نکته بارز کشت هندوانه دیم در کویر آران و بیدگل است.

گفتنی است آران و بیدگل بیش از ۱۴ هزار هکتار باغ و مزرعه دارد.

کد خبر 5225481

منبع: مهر

کلیدواژه: آران و بیدگل کشاورزی هندوانه انتخابات 1400 ویروس کرونا بوشهر چالش شایستگی کرمانشاه گرگان آمار کرونا شیراز واکسن کرونا خطبه های نماز جمعه سیدابراهیم رئیسی مشارکت مردم در انتخابات اردبیل شیوع کرونا آران و بیدگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۸۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ بخشدار کویرات آران وبیدگل گفت:در پی بارش شدید باران، در ۴۸ ساعت گذشته در روستای حسین آباد آران و بیدگل سه منزل مسکونی و یک باب مغازه به طور کامل تخریب شد.
رضاپور با اشاره به آسیب ۱۵۰ هکتار باغ پسته در این بخش افزود: در بخش راه‌ها نیز به جاده دو بانده آران و بیدگل به ابوزیدآباد و روستا‌های محمد آباد و باغ‌های پسته، جو و گندم روستای فخره آسیب جدی وارد شده است.
وی گفت: با کمک مردم محلی و مسوولان شهرستان گروه‌های امدادی به منطقه اعزام و با ایجاد سیل بند از ورود بیشتر آب به داخل روستا‌های بخش کویرات جلوگیری شد.
بخش کویرات با حدود ۱۷ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری مرکز آران و بیدگل واقع است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • تجلیل از کارگران شرکتهای فرش آران و بیدگل
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • غیر حضوری شدن مدرسه یحیی آباد آران و بیدگل