Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در بازدید از مجموعه یکتانت با اشاره به نقش شبکه‌های اجتماعی در رونق کسب و کار‌های آنلاین گفت: «اکثریت مجلس یازدهم و گفتمان حاکم بر آن به دنبال محدود کردن فضای مجازی نیست بلکه به دنبال برطرف کردن موانع و محدودیت‌ها برای رونق هرچه بیشتر کسب وکار‌های آنلاین است. »

مجتبی توانگر، نماینده تهران، ری و شمیرانات و رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی ظهر روز چهارشنبه، پنجم خرداد ماه ۱۴۰۰ به بازدید از مجموعه یکتانت پرداخت و در خصوص دغدغه‌های کسب و کار‌های آنلاین به گفت و گو با مدیران این شرکت پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس یازدهم در خصوص اهمیت نقش نقش استارت‌اپ‌ها و کسب و کار‌های آنلاین در رشد و شکوفایی اقتصاد دیجیتال اظهار داشت: «در دنیای امروز، اقتصاد دیجیتال به یکی از اهرم‌های رشد و پیشرفت کشور تبدیل شده است. نقطه شروع و درگاه ورود به اقتصاد دیجیتال، استارت اپ‌ها هستند. پیشرفت کشور در این حوزه نیز از مسیر توسعه استارت‌اپ‌ها و کسب و کار‌های آنلاین و شرکت‌های دانش بنیان می‌گذرد. »

توانگر در بخشی از سخنان خود به یکی از دغدغه‌های اکوسیستم کسب‌وکار‌های آنلاین یعنی محدودیت فعالیت شبکه‌های اجتماعی و مشخصاً مسئله فیلترینگ اشاره کرد و گفت: «بخشی از جامعه ما حساسیت‌هایی نسبت به محدود کردن فضای مجازی دارند. دغدغه‌های این بخش دغدغه‌های درستی است اما این موضوع به معنای آن نیست که محدود کردن، یک موضوع دائمی است. اکثریت مجلس یازدهم و گفتمان حاکم بر آن دنبال محدود کردن فضای مجازی نیست بلکه به دنبال برطرف کردن موانع و محدودیت‌ها است. علاوه بر رفع محدودیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی، تقویت شبکه‌های اجتماعی داخلی نیز مدنظر مجلس یازدهم است. »

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس یازدهم با تأکید بر نقش تبلیغات در رونق کسب وکار‌های آنلاین داخلی خاطرنشان کرد: «مجموعه‌هایی همچون یکتانت نقش قابل توجهی در کمک به رونق کسب و کار‌های داخلی و اقتصاد کشور دارند و می‌توانند فضای کسب و کاری کشور را به سمتی هدایت کنند که در آن، رابطه بین کسب و کار‌ها و مخاطبان و مشتریان آن‌ها به خوبی برقرار شود. »

وی در ادامه افزود: «هوش مصنوعی یکی از قابلیت‌های جدیدی است که بشر به آن دست پیدا کرده و مورد توجه ما است. قوانین و تسهیلات لازم در این بخش در کشور ما هنوز ایجاد نشده اما ما در کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس، مرکز پژوهش‌های مجلس و نهاد‌های پژوهشی همکار روی این موضوع کار می‌کنیم. بازدید امروز ما از یکتانت نیز در راستای استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی در همین بخش بوده است. اتفاقات دلگرم‌کننده‌ای در آینده نزدیک در این عرصه اتفاق خواهد افتاد و ما به آن‌امیدوار هستیم. در بررسی این مجموعه‌ها توجه به این نکته حائز اهمیت است که چه قوانینی وجود دارد و چه موانعی وجود دارد. فکر می‌کنم مهم‌ترین نکته بحث تحریم‌ها است. برخلاف تصوری که تحریم‌ها را مانع می‌دید فکر می‌کنم این تحریم‌ها موجب شکوفایی نیروی نخبه‌ی جوان کشور و خلاقیت آن‌ها شد. »

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس یازدهم در پایان سخنان خود به اهمیت مشارکت مجموعه‌های بخش خصوصی در کمک و مشاوره به مجلس اشاره کرد و گفت: « نگاه ما نگاه حمایتی است. یکی از شعار‌های جدی مجلس یازدهم، موضوع شفافیت است. من فکر می‌کنم که بخش خصوصی مانند همین مجموعه یکتانت بایستی به ما در بحث محتوایی، قانون‌گذاری، تصمیم‌گیری و نظارتی کمک کنند. تلاش ما در مجلس این است که با معرفی‌گره‌های موجود در بازار از سمت بخش خصوصی، به برطرف شدن این‌گره‌ها کمک کنیم. »

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کسب و کار های آنلاین کسب وکار های آنلاین شبکه های اجتماعی کسب و کار ها مجلس یازدهم محدود کردن رونق کسب بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۸۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در رابطه با چای دبش علیرغم اینکه تعدادی از نمایندگان از جمله شخص بنده در مجلس یازدهم خیلی در رابطه با آن صحبت کردیم ولی در نهایت لاپوشانی شد و کار نظارتی روی آن انجام نشد.

به گزارش ایلنا، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، درخصوص علت سکوت وعدم واکنش از سوی نمایندگان مجلس نسبت به موضوع آقای صدیقی و اینکه آیا این مساله یکی از نتایج یکدستی قواست که اشتباهات و کم‌کاری‌ها نادیده گرفته می‌شود و در این مساله هم انتقاد و اعتراضی به این مساله مطرح نشد؟ ، گفت: در رابطه با بحث نظارتی مجلس من این انتقاد و ایراد را به مجلس یازدهم وارد می‌دانم و یکی از ایرادات پررنگ مجلس یازدهم این بود که تقریبا مجلس و دولت یکی بودند زمینه‌اش هم این بود که بیش از ۲۰۰ نفر طی نامه‌ای از آقای رییسی که رییس یک قوه دیگر بود دعوت کردند تا کاندیدای ریاست جمهوری شود و بیش از ۲۲۰ نفر از نمایندگان طی نامه‌ای پیروزی در انتخابات را به ایشان تبریک گفتند و خب این باعث شد که مجلس یازدهم در بُعد نظارتی خوب عمل نکند.

وی ادامه داد: بنده هم در این مجلس بودم و این انتقاد شامل همه ما می‌شود اگرچه که ما تلاش کردیم و در بحث‌های نظارتی کار کردیم ولی خب در مجموع شامل همه نمایندگان مجلس یازدهم می‌شود.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس خاطرنشان کرد: ما نباید بین افراد در برخوردها اختلاف قائل شویم، کسی که امام جمعه بوده یا استاندار بوده یا وزیر بوده اگر تخلفی مرتکب شده باشد برخورد با این فرد نه‌تنها نباید کمتر از دیگران باشد بلکه باید با شدت بیشتری اتفاق بیفتد چراکه هزینه اشتباه و تخلف چنین افرادی برای نظام و کشور بیشتر است و از سوی دیگر درس درس عبرتی برای دیگران و مسئولین باشد که در آینده ارتکاب به چنین تخلفات یا اشتباهاتی را تکرار نکنند.

محمودزاده تصریح کرد: من واقعا به این موضوع ایراد وارد می‌کنم که موضوع آقای صدیقی خیلی جدی در رسانه‌ها مطرح شد، خودش هم پذیرفت و از مردم عذرخواهی کرد اما تا قبل از عذرخواهی و پذیرفتن خودش هیچ ورودی به این مساله نشد، در حالیکه باید به قوه قضاییه ارسال می‌شد و کمیسیون اصل ۹۰ به این موضوع ورود می‌کرد و این پرونده را به قوه قضاییه معرفی می‌کرد یا تحقیق و تفحص می‌کردند که در این اتفاق از این برخورد‌های نظارتی کوتاهی شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ابراز داشت: در رابطه با چای دبش هم علیرغم اینکه تعدادی از نمایندگان از جمله شخص بنده در مجلس یازدهم خیلی در رابطه با آن صحبت کردیم ولی در نهایت لاپوشانی شد و کار نظارتی روی آن انجام نشد.

وی عنوان کرد: این‌ها مشکلاتی بوده که در مجلس یازدهم وجود داشته و فکر کنم در مجلس دوازدهم بدتر هم خواهد شد با توجه به اینکه در انتخابات مجلس دوازدهم دایره انتخاب مردم کوچک بود، یعنی رد صلاحیت زیاد بود و بعد از جناح‌های مختلف کمتر حضور داشتند و مشارکت پایین بود. این‌ها باعث می‌شود که دوباره مجلس دوازدهم یک دست‌تر از مجلس یازده شود با دولت و خیلی نزدیک باشند که این یکی از ایرادات مجالس خواهد بود چون در نهایت اگر تخلفاتی در بدنه دولت صورت گیرد چون مجلس و دولت یکی هستند مجبورند که کوتاه آمده و نادیده بگیرند.

دیگر خبرها

  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟